A kozmetika, mint potenciális eladótér

Pillantás az árukészletre

Több mint tíz éve – két éves gyakorisággal – vizsgálja a Brigitte című folyóirat kommunikációs elemzése során a németek vásárlói magatartását, többek között a kozmetikai cikkek területén is. Az eredmény a magyar kozmetikusoknak is biztos pontként szolgálhat áruválasztékuk kialakítása során.

A kommunikációs elemzés a német nőket osztályozza, aszerint, hogy hogyan viszonyulnak többek között a divathoz és a kozmetikához. Egy százalékpontnak kétszázötvenezer nő felel meg.

Dekorkozmetikumok

A 2008-as vizsgálat során kiderült, hogy a német nők 4%-a – körülbelül 1 millióan – vásárolja dekorkozmetikumait kozmetikusánál. Ez az érték 2002 óta minden egyes vizsgálatban változatlan maradt, tehát a fejlődés stagnál.
A parfümériákban ezzel szemben a fejlődés ingadozik, mialatt a drogériák részaránya gyors növekedést mutat. Az arcápoló termékek 5%-os részarányához képest megállapítható, hogy a kozmetikai szalonokban igen nagy jelentőséggel bírnak a dekorkozmetikumok a vendégek számára – és ezáltal a kozmetikusok számára is.

Arcápolás

A 2008-as vizsgálat szerint a német nők 5%-a – mintegy 1,25 milliónyi asszony – főként kozmetikusánál vásárolja meg az arcápoló termékeit. Ez az érték 2002-ben is hasonlóan magas volt, viszont 2004-ben és 2006-ban már 4%-ra csökkent. Tehát a fejlődés ingadozik. A parfümériákban ezzel szemben a fejlődés viszonylag állandó maradt, míg a drogériákban növekedett.
A dekorkozmetikumok konstans 4%-os részarányával összehasonlítva megállapítható, hogy az arcápolás az önálló kozmetikusoknál a legnagyobb jelentőségű árucsoport a vendégek számára.
Mivel az arckezelések a legkeresettebb szolgáltatások a kozmetikai szalonokban, felvetődik a kérdés: Nem kellene-e a nők százalékos részarányának magasabbnak lennie a dekorkozmetikumokhoz képest?
Ebből is látszik, hogy ki kell még építeni azokat a módszereket, hogyan tudunk minél több terméket eladni otthoni ápolásra.

Testápolás és illatok

A 2008-as vizsgálatban a nők 1%-a – a német hölgyek közül körülbelül 0,25 millióan – állította, hogy a testápoló termékekeit főként a kozmetikusánál vásárolja. Ez az érték 2006-ban és 2002-ben nem változott, 2004-ben azonban majdnem 0%-ra süllyedt. A fejlődés tehát stagnál. Ezzel összehasonlítva viszont a parfümériákban 2004 óta kisebbfajta fellendülés tapasztalható, míg a drogériákban jelentős mértékben emelkedik azon nők száma, akik ott vásárolják testápoló termékeiket. A 2008-as felmérés szerint a nők 1%-a vásárolja parfümjét kozmetikusánál. Ez az érték 2002-től 2006-ig minden kutatásban változatlan maradt, tehát a fejlődés stagnál. A parfümériákban ezzel szemben az elmúlt években ingadozik a fejlődés, míg a drogériákban folymatosan növekszik. Mindezt összehasonlítva az arcápolás 5%-os részarányával, a vendégek parfümöket nem igazán vásárolnak kozmetikusoktól. Ez ugyanakkor nem zárja ki, hogy egy szalonban, például a karácsonyi időszakban ne lehetne sikeresen értékesíteni akciós áron kínált parfümöket.

Összességében szemlélve a kozmetikák termékértékesítési lehetősége egyértelműen a dekorkozmetikumok és az arcápolás területén a legnagyobb, ezért kijelenthetjük, hogy ezekbe érdemes igazán beruházni.

Manfred Blings

Hol vásárolnak kozmetikumokat az asszonyok?
Forrás: Brigitte folyóirat kommunikációs elemzése

Dekorkozmetikumok Arcápoló termékek Testápoló termékek Illatok
K P D K P D K P D K P D
2008 4% 18% 56% 5% 11% 56% 1% 7% 59% 1% 50% 39%
2006 4% 18% 54% 4% 11% 55% 1% 5% 56% 2% 50% 36%
2004 4% 16% 51% 4% 9% 51% 0% 4% 49% 1% 44% 35%
2002 4% 17% 45% 5% 11% 45% 1% 5% 45% 1% 49% 30%

Jelmagyarázat: K = Kozmetika, P = Parfüméria, D = Drogéria

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?