Illusztráció: Northfoto

A sminktetoválás területei és technikái

A sminktetoválást kezdetben csak az arcon lévő hiányosságok pótlására használtuk, illetve a szépség kiemelésére. Régi szlogen, hogy „amit nem rajzolt meg a természet, vagy elmostak az évek”, azt mi tudjuk pótolni, korrigálni. A sminktetoválás alapvetően ma már egy szép, diszkrét nappali sminket helyettesíthet, vagy annak az alapjait adja meg

A régebbi sminktetoválásoknál eltúlzott sminkeket tetováltak be, ami ma már szerencsére egyáltalán nem divat. A mai trend a természetességre való törekvés, minél kevésbé látszódjon, hogy sminktetoválást visel valaki. Ezen felül a mai technikáknak köszönhetően mi, sminktetoválók orvosi mikropigmentációt is készíthetünk, különös tekintettel a különböző hegek pigmenttel való betöltésére (ha az a heg keloidos), és mellbimbó rekonstrukciót is készíthetünk. Ma már a sminktetoválás módszerével különböző testmotívumokat is készíthetünk, ha valaki azt nem akarja egy életen át viselni. Sőt ma már mód van arra, hogy hajat, illetve borostát is tudunk tetoválni, ha valakinek valamilyen baleset, vagy genetika elváltozás miatt bizonyos helyeken nem nő már ki a haja vagy a borostája. Természetesen ez elsősorban a férfiakat érinti.
A leggyakrabban azonban mi, sminktetoválók továbbra is a szemöldök, szemhéj és a száj területén alkotunk. Lássuk, milyen technikák állnak rendelkezésünkre!

Szemöldök

1.       Satír vagy tribal technika: ez a legrégebbi és a mai napig leggyakrabban alkalmazott szemöldök készítési technikánk, ha szépen és a tanultaknak megfelelően készítjük el, akkor a gyógyulást követően összhatásában azt a képet mutatja, mint amikor a kozmetikustól kijövünk frissen a szemöldök festés után, és nemcsak a szőrzet, hanem a bőr is megfestődik. A satír, illetve tribal technika adja a legtöbb teret a korrigálásra. Különösen azoknak ajánlott ez a technika, akiknek kevés a szemöldök szőrük vagy a szőrzetünk nagyon világos, alig látszik, vagy a két oldal között nagyon jelentős az aszimmetria. Fontos, hogy nekünk, sminktetoválóknak minden esetben szimmetriára kell törekednünk, hiszen ami szabad szemmel natúr állapotban nem tűnik fel, azt, ha kiélezzük sminktetoválással, az aszimmetriát, az a laikus számára is azonnal szembe tűnő lesz. A satír, illetve a tribal technika segítségével milliméterben, vagy akár centiben is mérhetően áthelyezhetjük az egész szemöldököt, amennyiben arra van szükség.

2.       Szálazott-szemöldök-tetoválás: manapság talán ennek van a legnagyobb divatja. Miután talán ez adja a legtermészetesebb megoldást, nagyon fontos azzal tisztában lennünk, és a vendégünknek is ezt közvetíteni, hogy szálazott-szemöldököt kizárólag akkor tudunk készíteni, ha a két szemöldök nagyjából formailag és szintbelileg egyforma, van szőre, és a szőrzetnek van színe. A szálazás ugyanis a szálak közé „becsalt szálak”, a semmi közé beszálazni lehet ugyan, de nem lesz szép az eredménye. A szálak kialakításakor minden esetben a saját szőrszálak hosszúságát és növekedési irányát figyelembe kell venni. A szálazott szemöldök esetében fontos információ a vendégek részére, hogy a triball technikával ellentétben a szálakat nem tudjuk olyan sok rétegben a bőrbe rétegezni, így biztosan minimum évente frissíttetni kell.

3.       3D szemöldök-technika: a nevéből is kitalálható, hogy mintegy több dimenzióban igyekszünk pótolni a szemöldököt. Egy viszonylag világosabb alapsatírba pár árnyalattal sötétebb szálakat készítünk. Ez elsősorban azoknak ajánlott, akiknek valamilyen okból kifolyólag nagyon hiányos vagy akár teljes mértékben hiányzik a szemöldökük. Ez a lehetőség adhat megoldást akkor is, ha túl alacsonyan van a két saját szemöldök, és mivel ilyenkor minden esetben a tekintet nyitása a cél, ezért a két komplett szemöldököt feljebb helyezhetjük. Ennek az egyetlen hátránya, hogy a későbbiekben állandóan ki kell szedni vagy szedetni a saját szálakat. Nagyon fontos tehát, hogy hozott anyagból tudunk dolgozni, tehát a technika kiválasztásánál mindenképpen figyelembe kell vennünk, hogy milyen szemöldöke van a vendégnek, és el kell vele fogadtatnunk, ha az ő elképzelése nem valósítható meg, vagy csak természetellenes megoldást adna.

Szemhéj

1.       Szempillasűrítés: az első szempillatőtől az utolsó szempillatőig egy lehelet vékony kontúrvonal. Ez a legrégebben alkalmazott, legegyszerűbb eljárás a szemhéjtetoválások közül. Elsősorban azoknak szoktuk javasolni, akik nem szeretik, ha sminkelt hatásuk van, de annyira világosak a pilláik, hogy a szemük beleolvad az arcukba. Ezzel természetes hatással kiemelhető a szem.

2.       Vékony szemhéjkontúr tetoválás: gyakorlatilag egy vékony tusvonalnak feleltethető meg. A belső szemzugtól vékonyan indul, a külső szemzugon áthaladva kicsit vastagabban, cicás farkincával végződik. Természetesen hogy ez pontosan milyen ívben és mértékben halad túl a külső szemzugon, az a vendég szemformájától és ízlésétől függ. Nagyon fontos, hogy minden esetben a szempillatövek is be legyenek ilyenkor töltve.

3.       Vastag szemhéjkontúr tetoválás: ez egy vastag tusvonalnak feleltethető meg, szintén a szem belső zugától indul, folyamatosan vastagodik és a külső szemzugon áthaladva egy látványos cicás véggel fejeződik be. Az előzőekhez hasonlóan az íve és a hosszúsága a vendég szemformájától és igényétől függ. Mindkét esetben, tehát a vékony és a vastag szemhéjkontúr esetében is nagyon fontos, hogy az alsó és a felső kontúrvonal nem köthető össze, mivel a külső szemzugban a legvékonyabb a hámréteg (még a 0,5 mm-t sem éri el), ezért ha összekötnénk a kontúrvonalakat, esély lenne arra, hogy az irha kapillárisaiba bele folyik a pigment, ahol az legyezőszerűen szétterül és összképében foltos, összemosódott hatást keltene. Ha valaki mindenképpen a két kontúrt szeretné összekötni, ez elsősorban azoknál fordul elő, akiknek kicsi és összeülő szemük van, a füstös szemhéjtetoválás ad megoldást. Ez összességében azt a hatást adja, mint amikor a szemhéjceruzával elkészítjük a körbe kontúrozott szemet, azt optikailag nagyítva és távolítva egymástól, majd a végén egy applikátor segítségével egy picit elmossuk. Az elkészítési technikája is teljesen más, mint a vékony, illetve a vastag szemhéjkontúrnak.

4.       Kétszínű szemhéjtetoválás: manapság újra nagy divat, hogy a szemhéjon két színt alkalmazunk. ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy két vékony szemhéjkontúrt egymásra tetoválunk, pl. ha alul egy vékony fekete tusvonal, fölötte közvetlenül zöld/kék/lila stb. második tusvonal kerül betetoválásra.  Ez különösen azoknak ajánlott, akiknek a szemszínét szeretnénk kiemelni ezzel.

Száj

purebeau1.       Szájkontúr tetoválás: a szájkontúr tetoválás szintén az egyik legrégebben, de ma már a legritkábban alkalmazott technika, mivel régen divat volt az erőteljes színnel készített szájkontúr satír nélkül. Ez a mai trendek szerint már nem elfogadható, így ha valaki csak egy kontúrt szeretne, annak általában azt ajánljuk, hogy a saját száj színével megegyező vagy annál maximum 1-2 árnyalattal sötétebb, eltérő legyen. Lényeges nagyon, hogy a saját kontúr és a képzett kontúr között betöltetlen bőrfelület nem maradhat, tehát, ha egy vendégnek az a célja, hogy optikailag lényegesen sokat szeretne a száján növelni, akkor a lényegesen feljebb csalt kontúr és a saját szájkontúr közötti részt feltétlenül ki kell tölteni egy félsatírral vagy egy teljes satírral.

2.       Félsatír: a félsatír a képzett kontúr és a száj nyálkahártyája közötti terület megfelezéséig tart. Ezt elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek keskenyebb a szájuk.

3.       Teljes satír: a képzett kontúr és a száj nyálkahártyája közötti teljes terület betetoválása, amely teljes rúzsozott hatást kelt.

4.       Szájfény-technika: a nevével ellentéteben sem fényleni, sem csillogni nem fog, ezért inkább optikai tuningnak szoktuk nevezni. Elkészítési metódusa: teljes szájsatír készítésekor az elsődleges pigmentre egy másodlagos pigment kerül betetoválásra a száj belső területén, amely egy optikailag teljesen más közeget létrehozva dúsító hatást kelt, tehát a száj picit vastagabbnak tűnhet tőle. Ezt az eljárást még ki lehet bővíteni egy kiemelési technikával, ami azt jelenti, hogy a képzett kontúr fölé közvetlenül egy második kontúrt készítünk egy nagyon világos testszínnel, ennek segítségével mintegy plasztikusan kiemeljük a szájat az arcbőrből, ezáltal is vastagabbá, jelentősebbé téve azt.

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?