A szolárium jótékony hatásai

Fontos: Mértékletesség

A szolárium jótékony hatásai? Igen, kedves Olvasó! Megint kiöntöttük a fürdővízzel a gyereket. Emlékszünk még a hőskor szoláriumára, amikor húsz percig hanyatt feküdtünk a csövek alatt, majd a hasunkra fordultunk és húsz percig sütettük a hátunkat? Majd jöttek az alsó-felső csöves szendvics szolik, de még mindig húsz, harminc perc volt a behatási idő. Persze az ember fia-lánya türelmetlen volt, rövidebb idő alatt sokkal barnább szeretett volna lenni.

A technika fejlődése tálcán hozta a szolárium szerelmeseinek az eredményeket. Egyetlen dolgot azonban mindenki elfelejtett, mégpedig azt, hogy az emberi szervezet nem gép. Nem a bedobott zsetonok száma határozza meg a melanin termelés mértékét.
Az UV-sugárzás hatása Gondolkodjunk együtt! Az UV-sugárzás hatására beindul a szervezet védekező mechanizmusa, a sejtek DNS-ének védelme, a melanin termelés. A bőr pigmentjeinek termelődése nem varázsütésre történik. Komoly biokémiai folyamat eredményeképpen jön létre a barnulás, amihez bármily furcsa is időre van szüksége a szervezetnek. A bőr melanin termelésének a mértéke egyéni jellemző. A szoláriumozásnál ugyanúgy, mint a napozásnál, figyelembe kell venni ezt az egyéni jellemzőt. Először időt kell hagyni, hogy a folyamat elindulhasson, tehát a besugárzási időt fokozatosan és egyénre szabottan kell emelni. Természetesen, a sugárzás erősségét is figyelembe kell venni, hiszen ha belegondolunk egy skandináv típusú bőrrel nem túl jó ötlet az egyenlítő mentén délben kiülni napozni.

Összegzésül: Mindig az arany középúton járj! A megfelelő mérték nem okoz problémát.

Pozitív hatások

A mértékletesség figyelembe vételével elmondhatjuk a szoláriumról, hogy számos jótékony hatással rendelkezik:

  • Az emberi szervezet működéséhez elengedetlenül szükséges a fény. Az  UV fény legismertebb pozitív hatása, hogy elősegíti a D-vitamin szintézisét, és így a csontritkulás kialakulásának az esélyét.
  • Fényszegény téli időszakban a depresszió kiváló ellenszere.
  • Stressz oldó, hangulatjavító hatása sem elhanyagolható.
  • Serkenti a hormon- és az immunrendszer működését, így a téli megfázások megelőzésére is alkalmazható.
  • A zsíros bőr faggyútermelődésének szabályozására,
  • ekcémára, psoriasisra is jótékony hatású.
  • A napozást megelőzően, a bőr felkészítésére is kiválóan alkalmazható.

Természetesen nem győzöm hangsúlyozni, a mértékletesség a kulcsszó az UV sugarakkal szemben!

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?