Az „uborkaszezon” réme

Tegyen ellene!

Amikor az évi forgalmat tervezzük, a nyári időszakra mindig kevesebb eladást kalkulálunk. Miért is teszünk így? Helyesen, „előrelátóan” cselekszünk-e ilyenkor?

A fenti megoldást én már azért sem értem, mert vannak cégek, vállalkozók, akik dacolva az előrejelzésekkel, az „uborka-trenddel” nyáron is talpon tudnak maradni, sőt hozzák a tervet.

Sokan azt vallják, hogy ebben az időszakban senkit sem lehet elérni, nem lehet eladni, mert mindenki nyaral. Ne nyugodjon bele Ön se!

Tervezzük meg!

Amikor előző év végén tervezzük a jövő évi teendőinket, kalkuláljuk bele, hogy a nyarat jól készítsük elő. Szervezzük meg a szabadságolási időszakokat!

Az alábbi példák alapján tervezzük meg, kit mikor engedhetünk el szabadságra:

  • Ez az időszak az esküvők ideje, sohase hagyjuk szalonunkat sminkes nélkül.
  • Beszélgetve vendégeinkkel, kérdezzük meg őket, hogy mikor mennek szabadságra.
  • Előre egyeztessük az időpontokat, mikor jön egy napozás előtti bőrfelkészítésre és
  • mikor gyantára?
  • Milyen krémekkel tudjuk ellátni, amíg nyaral, hogy ezekből mindenképpen ki tudjuk szolgálni.
Mit tegyünk?

1. Rendezzük a saját és a munkatársak fejében a nyárral kapcsolatos rossz hiedelmeket

2. Tervezzünk már jó előre tél végén és tavasszal, hogy a nyár ne uborkaszezon legyen. Akciók, csomagok összeállításával már tavasszal készülődhetünk, ami belehúzódhat a  nyárba, úgy, hogy a vendég észre sem veszi, és a meleg időben is bejár a természetesen megfelelően hűtött, kellemes szalonba.

3. A klíma biztosításával is készülhetünk télen a nyárra. Télen biztos akciósan tudjuk megvenni.

4. A marketing időben elkezdett alkalmazásával csökkenthetjük, vagy el is kerülhetjük az „uborkaszezon” alatti esetleges bevételkiesést.

5. Ballagás időszakára való felkészülés ( ajándék szettek, smink csomagok…)

A  varázsszó  a megfelelő időben elkezdett és folyamatos kommunikáció írásban és szóban is a vendégkörrel, és a remélt vendégekkel.

Nagy hiba, ha elhisszük, hogy nem tudunk semmit tenni. Tehetünk ellene – csak készüljünk fel jó előre! Mutassuk meg a konkurenciának, hogy nem hagyjuk, hogy a hőségtől az üzletünk is kifeküdjön!

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?