Az ügyfelek nyilvántartása

Vevőnyilvántartás

Nagyon sok fodrász, kozmetikus, manikűrös, pedikűrös, masszőr van az ismeretségi körömben, és mindegyikkel csak akkor találkozom, ha én keresem őket, vagyis ha ÉN (be)jelentkezem.

Nem tapasztalom senkinél, hogy nyilvántartása lenne a vendégköréről, illetve a vásárlóiról.
Mire is gondolok itt konkrétan?
▪ A vendég neve
▪ Elérhetősége
▪ E-mail címe
▪ Névnapja
▪ Van-e gyereke?
▪ Dátum, amikor itt járt
▪ Mit vett igénybe
▪ Mennyit költött
▪ Mikor kell jönnie?
▪ Miről érdeklődött?
▪ Volt-e, amit nem tudtam neki adni?
▪ Törzsvásárlói kedvezménye
▪ Újdonság, amivel megkereshető?
▪ Esküvői szolgáltatás?
▪ Egyéb.

Lehet ezekből az adatokból egy átlátható, jól kezelhető táblázatot szerkeszteni, akár számítógépen, akár papír formában.
Legalább hetente egyszer át kell, hogy tekintsük, kik jártak nálunk, mire tartottak igényt, mit szeretett volna, amivel nem tudtam kiszolgálni, pl. az a színű rúzs, amit éppen ő szeret. Feljegyezni ezt, hogyha áruért megyek, mindenképpen hozzak. Felhívni, amint megérkezett, hogy szaladjon be érte. Megnézzem, hogy árukapcsolással, mi az, amit még ajánlhatok hozzá. (Direkt rá gondoltam, azért vettem meg.) Nagyon sok lehetőség van, amivel rá tudom venni a vendégeket, hogy rendszeres látogatóim legyenek. Újdonságot vezetek be, és szeretném, ha őrajta próbálhatnám ki. Ezért mindig hálásak a hölgyek, megtiszteltetésnek veszik. Ebben az esetben is tudok ajánlani még valamit, amit természetesen már térítés ellenében tud igénybe venni.
Rengeteget beszéltetem az ügyfeleket, amiből információkra teszek szert. Pl: esküvőre megy, és gondot okoz, lányának és neki a smink elkészítése, vagy felajánlom a névjegyemet, hogy jutassa el a menyasszonynak, és a hölgytagoknak, teljes körű természetesen kedvezményes csomagomra.
Minden alkalommal gondolok a törzsvendégeimre, kedvezmények tekintetében, illetve ha ajánlanak másoknak, valami plussz szolgáltatás mellett.
Ha már jönnie kellett volna, rátelefonáljak, hogy nem történt-e valami  vele? Ha jó a kapcsolat ajánlásokat is kérhetek tőle, ha biztos vagyok benne, hogy meg van elégedve a szolgáltatásaimmal.
És még lehetne sorolni a lehetőségeket, a kapcsolattartásra.
Mikor ezeket soroltam egy ismerős kozmetikusnak, úgy reagált, hogy nem szeretne terhére lenni a vendégeinek. Hangsúlyozom nem arról van szó, hogy valaki üsse fel a telefonkönyvet és kezdje el az A-betűtől végighívni a vonalas telefonnal rendelkezőket. Az terhes is nekünk, ha a bankoktól, biztosítótól már harmadjára keresnek bennünket, hogy hitelkártyát adjanak nekünk el.
Itt a segítségünket ajánljuk fel, amire mindenkinek szüksége van.

Sok vendéget még több vásárlót kívánok mindenkinek, akik vissza is járnak, mert megelégedettek velünk, alkalmazottainkkal, szolgáltatásainkkal..

 

Hunya Tímea

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?