Bemutatkoznak az olasz kozmetikumok

Első alkalommal adott otthont Magyarország az "Italian Beauty & Care Day" elnevezésű szakmai rendezvénynek a Boscolo Hotelben 2017. június 13-án. Az esemény az ITA (Olasz Külkereskedelmi Intézet - Italian Trade Agency) szervezésében, az Olasz Köztársaság Nagykövetségének védnöksége alatt valósult meg, amelyen 16 olasz cég mutatta be kozmetikai, testápolási, higiéniás és gyógyhatású termékeit az érdeklődő magyar vállalatoknak és szépségszalonok képviselőinek. A rendezvény előadói között köszönthettük Hajas László mesterfodrászt is (x)

Az „Italian Beauty & Care Day” a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Olasz Fesztivál egyik kiemelt rendezvénye, amelynek célja a „Made in Italy” termékek eme kiváló ágazatának promóciója és az olasz kozmetikumok Magyarországra történő exportjának növelése, elősegítve a piaci kereslet és kínálat találkozását. A rendezvény második állomása Bukarestben került megrendezésre, a helyi ITA iroda szervezésében június 15-én.

„Olaszország 2016-ban Magyarország partnerei között az ötödik helyen állt kozmetikai termékek exportját tekintve 21 millió eurós értékkel, amely 15,3% növekedést produkált az előző évhez képest – emelte ki Dott. Marco Bulf, az ITA igazgatója. Ez az érték a kozmetikumok teljes magyar importjának 5,2%-át teszi ki.

A rendezvényen hozzávetőlegesen 100 fő vett részt, kozmetikumok importőrei, disztribútorai, szépségszalonok és gyógyszeripari forgalmazók, valamint a fontosabb kiskereskedelmi láncok beszerzői, a szaksajtó és egyéb médiumok képviselői.

A rendezvényt Őexellenciája Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete, és Marco Bulf, a budapesti ITA igazgatója nyitotta meg, majd B2B találkozókra került sor az ITA által meghívott olasz cégek és a helyi szakemberek között.

A rendezvényen Alessandro Farina, a Vagheggi cég magyarországi ügyvezetője a cég hazai sikertörténetéről mesélt, Hajas László mesterfodrász az olasz designhoz fűződő kapcsolatát osztotta meg a közönséggel, amelyet rövid bemutató követett, míg Czikora Aranka, a Boscolo Hotel Spa menedzsere, a Boscolo hotel wellness részlegének egyediségét emelte ki.

A 16 olasz cég kiállított termékeinek köre a professzionális kozmetikumoktól egészen a gyógyhatású kozmetikumokig, higiénés termékekig és orvostechnikai eszközökig terjedt. A professzionális make-up termékeket a Nouba by Matisse cég és a Bottega Verde toszkán cég új make-up vonala a Glossip Milano képviselte, illetve a Valpaint új speciális körömlakk családja, mely a legfrissebb dekorációs effekt bevonatok trendjeit mutatta be.

A professzionális, természetes alapanyagú hajápolók nagy sikert arattak a szakemberek körében, mint például a Tecna Italia vagy a Farmen termékei. A dr. Taffi cég egyedi muránói üveggömbökben mutatta be különleges egészségmegőrző esszenciáit. A legerősebb jelenlétet a bio-és naturkozmetikumok kifejlesztésére és gyártására specializálódott cégek jelentették, többek között az Arval (bőrápolók és fényvédők), a Bec (egyedi és professzionális felhasználású növényi– és biokozmetikumok), Bottega Verde (gyógynővény alapú bőrápolás, hajápolás és piperecikkek), Dr. Taffi (bio- és naturkozmetikumok), Erbagil (bio- és naturkozmetikumok), Farmen International Cosmetics Distribution (haj- és bőrápoló, színező termékek), Valetudo (kiváló minőségű „Made in Italy”kozmetikumok minden bőrtípusra), amelyek szintén sikert könyvelhettek el, hiszen a mostani trendeknek megfelelően a szépségipar képviselői elsősorban ezeket a termékeket ajánlják partnereiknek és a végfelhasználóknak is.

Különlegességnek számítottak a Spazzolificio Piave antibakteriális hatású, ezüsttel bevont fogkeféi, és a Gimap cég ollói és egyéb speciális, kozmetikai fémeszközei. A Gabor Cosmetics Snc egyedi fejlesztésű, magas minőségű gyantázó szettjei és különleges csomagolású kozmetikumai mellett szempilla göndörítők gyártására is specializálódott.

Az orvosi esztétika és orvostechnológiai termékeket illetően 3 cég is képviseltette magát: a HC Welth táplálékkiegészítők mellett, speciális, gyógyászati célra szánt termékek kifejlesztésével is foglalkozik, míg a Giovanardi Farmaceutici cég többek között a nemzetközi piacokon is ismert Alpino márkát mutatta be. Az Exclusive Beauty technológiai újdonságok, szakmai képzések és forradalmi termékcsaládok bevezetésével próbál javítani az emberek életminőségén.

A rendezvény sikerességét tekintve bízunk benne, hogy hamarosan az importőrökön és forgalmazókon keresztül Magyarországon is elérhetőek lesznek a fent említett termékek, és saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk majd kiváló hatásaikat.

Amennyiben szeretnék felvenni a kapcsolatot az olasz cégekkel kérjük forduljanak a budapesti ITA irodához az alábbi e-mail címen keresztül: budapest@ice.it

Fotók

Nézze meg az Italian Festival rövidfilmjét!

Ki az az ITA?

Az Az ITA –Italian Trade Agency tavaly ünnepelte 90. születésnapját, tehát jelentős múlttal rendelkezik. Mára modern állami intézményként működik, rugalmas struktúrával, amely a római központból, egy milánói irodából és 65 külföldi irodából áll, melyek az egyes országok piacain segítik az olasz cégeket.

Az ITA szolgáltatások széles skáláját kínálja, melyek az olasz vállalkozások külföldi cégekkel való kapcsolatfelvételét segítik.
A budapesti iroda már majdnem 50 éves, 1969-ben alapították. Ez is jól mutatja, hogy mennyire fontosnak tartja az olasz kormány, hogy népszerűsítse az olasz termékeket Magyarországon, ebben az Olaszországhoz nem csak földrajzi, hanem gazdasági, turisztikai és kulturális értelemben is közel álló országban.

Mi jelent a „Made in Italy”kifejezés?

A „Made in Italy” a harmadik legismertebb brand a világon, a Coca Cola és a Visa után. Ami a konkrét, termékekre vonatkozó jelentését illeti azt jelenti, hogy 100%-ban olasz eredetű termékről van szó. Viszont használatával egy bizonyos hangulat is megjelent, amely a világon mindenhol megérdemelten népszerű „igazi, olasz életérzés” megfelelője.

(x)

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?