Fotó: Shutterstock

Bemutatkozni csak egyszer lehet

Egy szalon profilját leginkább a célcsoport igénye határozza meg. Hogyan érdemes belevágnunk egy új szalon megnyitásába, ha még nincs mögöttünk se évtizedes tapasztalat, se hűséges vendégkör?

Egy vállalkozás indulása hosszú évekre meghatározza annak sikerességét. Használd ki az újdonság erejét, mert csak egyszer lehet bemutatkozni! Ne rontsd el az elején! Az alábbiakban az első, legfontosabb lépéseket tekintjük át.

Tudd, hogy kit akarsz megszólítani, és utána légy következetes!

Egy szalon elhelyezkedésén nagyon sok múlik – kik járnak arra, milyenek a környék lakói, vannak-e irodaházak? A már meglévő szalonok milyen szolgáltatásokat nyújtanak? Mire lehet ott igény?
Mielőtt belevágsz, mindenképpen szánj időt egy alapos piackutatásra, hogy biztosan a számodra megfelelő igényű célcsoportot célozhasd meg!
Ehhez figyeld meg, milyen emberek fordulnak meg a környékeden. Kik, mely korosztály és társadalmi réteg az közülük, akivel dolgozni szeretnél, és aki nagy eséllyel a te szalonodat választja?
Ha a helyszín a fentieknek megfelel, állíts össze egy, a megcélzott vevőkör számára vonzó szolgáltatás-portfoliót! Gondold át, hogy mennyi időt és pénzt tudnak egy-egy kezelésre szánni, és mi az a választék (gépek, anyagok, kezelések), amivel hatékonyan és eredményesen szolgálod ki majd őket.
Ha ezzel kész vagy, már csak azt kell kitalálnod, mivel is szólítsd meg őket.

Vegyenek észre!

A szalonod és annak megjelenése az egyik legfontosabb kommunikációs csatornád.
Legyél látható! Az üzlet portálján és az üzleten belül található feliratok, poszterek, dekorációs elemek és vitrinek mind arról számolnak be, hogy mit várhatnak tőled a vendégek.
Ha lakásban dolgozol, tegyél ki táblát a bejárathoz, egy jól látható helyre, és fektess nagy hangsúlyt a környéken elhelyezett információs felületeidre is! Tervezd meg pontosan az üzeneteidet, és aktualizáld őket rendszeresen, ha szükséges! A mondatok és a képek legyenek egyediek és jellemzők rád, hogy kitűnj a „reklámzajból”!

Keress partnereket!
Ha elkészült a szalonod, nézz körül, hogy a környéken hol találhatsz együttműködő partnert, hogy a nyitásod gördülékeny legyen. Megengedik-e vajon az irodaházak, hogy kihelyezz egy szórólapot? Esetleg meg tudod beszélni a közeli jógastúdióval, hogy a bérletek mellé a te kedvezménykártyádat is átadják a vendégeiknek? Vagy a helyi játszóházban szólítanád meg az ott várakozó anyukákat egy jó ajánlattal?
Ami nincs fent az interneten, az nincs

Ha a szalonod már „rendben van”, bővítsd a láthatóságodat online is, hiszen a célcsoportod nem biztos, hogy rendszeresen az üzlet előtt sétál. Ma Magyarországon nagyon magas a napi szintű internet- és Facebook-használat.
Mutasd meg magad a virtuális térben is!
■ Készíts weblapot – akár kész template-et (sémát) használva –, amiket ma már szinte az összes szolgáltató a rendelkezésedre bocsát. Olyat válassz, amely telefonon is jól használható!
■ Indíts egy oldalt a szalonodnak a Facebookon, és a személyes profilodat nézd át, hogy megfelel-e szakmai céljaidnak is. Posztolj rendszeresen mindkét felületen. A személyes oldaladon információt és tudást, a szalonodban pedig szolgáltatásokat és akciókat érdemes megjelentetned. Ha már kialakult a követői bázisod, hozz létre eseményeket, amelyekre meghívhatod az érdeklődőket.
■ Online hírlevelet is küldhetsz a vendégeknek, ezekben érdemes valóban informatív, számukra hasznos témákat választani.

Építs adatbázist!

Ha még nincs kialakult vendégköröd, akkor kezdj szisztematikusan építkezni.
■ Értesítsd az ismerőseidet a szalonod megnyitásáról, és mutasd be nekik a szolgáltatásaidat! Vezess naplót arról, hogy kiket hívtál meg, és kik jeleztek vissza. Érdeklődj a problémáikról, tudd meg, miben tudsz esetleg a rendelkezésükre állni.
■ Kérd meg őket arra is, hogy hozzanak magukkal még 1-2 olyan embert, akiknek a te szalonod érdekes lehet. Bocsáss a vendégeid rendelkezésére kis kuponokat vagy meghívókat, amit átadhatnak a barátaiknak, barátnőiknek.
■ Gyűjts e-mail-címeket, ezekre a későbbiekben szükséged lesz.
■ Kérd meg hasonló vendégkörrel rendelkező ismerőseidet (ha kozmetikus vagy, akkor körmös vagy fodrász ismerőseidet), hogy ajánlják ők is a szalonodat. Ehhez persze az is kell, hogy legyen nálad egy olyan különlegesség, ami nincs minden sarkon.

Nagyon sok múlik az árak kialakításán

Aki olcsó szolgáltatásokkal indít, annak később szinte lehetetlen árat emelni. Egy színvonalas szalonban érdemes megkérni a szolgáltatások árát. Az emberek többre becsülik azt, amiért többet fizetnek. Ha pedig nagyobb a bevételed, akkor több marad nálad fejlesztésre, önmagad képzésére, illetve megengedheted magadnak, hogy a törzsvendégeidnek kedvezményt adhass.

Nincs ingyen marketing: Számolj előre a költségekkel!

Kommunikációs körökben közszájon forog egy mondás: „A marketingre fordított büdzsé fele kidobott pénz. A baj csak az, hogy soha nem tudjuk, melyik fele az.” Amikor új üzletbe vágsz, és összeállítod a költségtervet, ne csak a berendezésre, a termékekre és a gépekre gondolj! Onnantól, hogy megnyitsz –az akár több hónapos bevezetési időszak finanszírozása mellett – be kell kalkulálnod marketingköltségeket is! Az, hogy ez a költség mennyi, az a céljaidtól függ: néhány százezer forinttól a milliós nagyságrendig terjedhet. Az, hogy ez a befektetés szükséges, nem kérdés. A kérdés csupán az, hogy mennyire költöd el tudatosan és hatékonyan.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?