Bruchmann Zsuzsa: Saját bőrproblémám segített a siker útján

Bruchmann Zsuzsa egy olyan hiánypótló, márkafüggetlen hatóanyag szemináriumot hozott létre a kozmetikusok számára, ahova oktatók küldik tanítványaikat. Előadásaira sokan csak várólistáról jutnak be, ennek ellenére szűkíteni fogja a résztvevők létszámát…

p_MG_5703 kicsiHogy lehet az, hogy míg mások minél nagyobb horderejű rendezvényekről álmodnak, Ön korlátozni szeretné egy sikeres szeminárium résztvevőinek számát?

Az elmúlt tizenegy évben kozmetikusok százai hallgatták meg a Márkafüggetlen Hatóanyag Szemináriumot. Ma ott tartunk, hogy elég a következő időpontot kitűzni, és szinte már a továbbajánlásokkal megtelik a szeminárium, ami a rendezvényszervezők álma.
Nem egy kozmetikus kétszer-háromszor is meghallgatja az előadást, mivel annyira sűrű az anyag, hogy minden alkalommal újabb és újabb területen kapcsolják össze az iskolában tanultakat a mindennapi termék- és a vendégeken észlelt bőrproblémás tapasztalatokkal.  Egy kisebb létszámú rendezvényen sokkal jobb lehetőséget tudok nyújtani a kozmetikusoknak abban, hogy fel merjék tenni kérdéseiket az előadás anyagát az egyéni tudásszinthez és információigényhez igazítsam. Sokkal közelebb tudok így kerülni a résztvevőkhöz és még gyakorlatiasabb lehet a tanfolyam. Nem tömegeket szeretnék oktatni, hanem kiemelkedni, fejlődni vágyó kozmetikusokat.

Hatóanyag szeminárium: őszintén mondva száraznak és kémiainak hangzik az előadás címe. Hihetetlennek tűnik, hogy a gyakorlati szépségápolást imádó szakemberek sorban állnak egy ilyen tanfolyamért!

Eleinte valóban kemény munka volt meggyőzni a kozmetikusokat arról, hogy ez a szeminárium nélkülözhetetlen, termékfüggetlen, mindennapi gyakorlati tudást ad. Sokan tényleg attól tartottak, hogy a kozmetikus iskola anyagismereti tananyagának a kibővítését kapják egyetlen napba besűrítve. Lehet, hogy kicsit riasztó a szeminárium címe, annak idején egyszerűen lefordítottuk az eredeti nemzetközi szeminárium nevét. De ez marad így. A Hatóanyag Szeminárium nevet már egyértelműen hozzánk kötik. Ha valaki ilyen vagy hasonló néven előadást próbál szervezni, akkor a kozmetikusok automatikusan a mi honlapunkon regisztrálnak, és hozzánk… Hála a korábbi bátor résztvevőknek ma már több száz kozmetikus ajánlja lelkesen a tanfolyamot, ezért tudjuk könnyen teltházassá tenni.

Hogy tud egy professzionális kozmetikumokat forgalmazó cég valóban márkafüggetlen maradni egy rendezvényen?

Egyik oldalon elhatározás kérdése, másrészt ez a valódi egészségtudatos bőrápolás. A tanfolyamon a bőr működését (ami ugye márkafüggetlen) egy teljesen új, lebilincselő szemszögből vesszük górcső alá. Ezeket az ismereteket „átfordítjuk” a kozmetikai hatóanyagok nyelvére (ami szintén márkafüggetlen). Mindenki tudja és tapasztalta már, hogy rengeteg értéktelen bőrápolási cikk van a szépségiparban, de kevesen tudják ezt vásárlás előtt kiszűrni. Ezért nem egy kozmetikum landol a kukában vagy szabadul meg tőle úgy a felhasználó, hogy elajándékozza felebarátjának.
Egy kozmetikus akkor lesz valóban professzionális bőrápolási tanácsadó, amikor csupán a termék konkrét összetevői alapján el tudja magyarázni, hogy a vendég általa otthon használt krém miért nem elég jó a bőrének. Valódi, professzionális érvekkel tud jobbat ajánlani. Nem márkaneveket kritizálva, hanem az összetevők listája (INCI lista) alapján. A jó orvos is hatóanyag alapján ír fel gyógyszert. Nem közismert, de attól még igaz, hogy egy termék csomagolásán egyetlen egy hely van, ahol a gyártót törvények kötelezik arra, hogy az igazságot tüntesse fel: ez az Ingredients/INCI Declaration, a részletes összetevők listája. Minden egyéb kijelentés a termék csomagolásán nem ellenőrzött. Az, hogy egy arckrémről azt állítja a gyártó, hogy hidratáló hatású, jól csengő, innovatív nevet ad neki – legyen itt szó bármilyen nevű és árkategóriájú márkáról –, még nem garantálja a termék hatékonyságát.
A tanfolyam után a résztvevők leggyakoribb visszajelzése, hogy „Végre egy szeminárium, ahol nem terméket akarnak eladni, és valóban márkafüggetlen!”

Akkor a tanfolyamon megtanulják a résztvevők a kozmetikumokban előfordulható összetevők listáját?

Szép is lenne! De szükségtelen és lehetetlen is. Ma a szépségipar már közel 20 000, ha nem több, különböző hatóanyagot használ. Ennek száma napról-napra nő a folyamatos újításoknak köszönhetően.
Viszont nem egy olyan fortély létezik, melynek segítségével a tanfolyamot elvégzők pillanatok alatt fel tudják mérni, hogy egy termék milyen hatással lesz a bőrre:
■ azonnal vagy előbb-utóbb irritálni fogja,
■ se nem árt, se nem használ neki,
■ optikailag szépíti, de a háttérben alattomosan rombolja vagy
■ gyorsan javít az adott bőrproblémán.

Ez a tudás nélkülözhetetlen az olyan szakembereknek, akik ki akarnak emelkedni a gombamód szaporodó kozmetikák sorából. Rengetegen panaszkodnak arra, hogy a vendég nem veszi meg az általuk ajánlott professzionális terméket, mert drogériákban és katalógusokból vásárol. Mindaddig, amíg a kozmetikus nem tudja kézzel fogható érvekkel meggyőzően bizonyítani vendégének, hogy a nála kapható (általában drágább) termék többet tud, addig az a drogériának hisz.
Ehhez pedig első lépés, hogy a kozmetikus olyan professzionális terméket tudjon ajánlani, ami valóban többet tud egy drogériás termékcsaládnál. A legtöbb kozmetikus fél a termékeladástól, mert azt „tukmálásnak” tartja. Valóban annak tűnhet, amíg csak olyan eszközünk van az érvtárunkban, hogy „Ez a termék professzionális!”, „Ebben több a hatóanyag!”. “Ha-ha! Hiszi a piszi!” – gondolja a vendég és maximálisan elzárkózik a vásárlástól. Igaza is van, mert ez tényleg csak tukmálás.
A sikeres kozmetikus az, akinél magától és automatikusan megy az eladás: amikor a vendég kéri még egyszer ugyanazt a terméket, mert látványosan javított a bőre állapotán. Ragaszkodik kozmetikusához és továbbajánlja őt, mert lenyűgözi a kezelések eredménye.

Hogyan sikerült kozmetikus végzettség nélkül így beleásnia magát ebbe a témába?

Az élet adta. Tizenkét évvel ezelőtt értékesítőként, marketingesként kerültem a szépségiparba. Nincs rajta mit szépíteni, a bőröm akkor, harminckét évesen, tini koromtól kezdve rettentően pattanásos volt. Piackutatás során jutottam el “véletlenül” (amiben nem hiszek) egy Németországban tartott 5 napos márkafüggetlen hatóanyag szemináriumra. A mélyvízben voltam, hisz akkor még azt sem tudtam pontosan, hogy mi az az epidermisz. Német egyetemen végeztem, a nyelvet anyanyelvi szinten beszélem, nem volt nehéz ezen a szemináriumon megértenem és felismernem, főleg a saját káromon, hogy a rossz kozmetikum hogyan tudja tönkretenni a bőrt. 1-2 hónap alatt, a hatóanyagok alapján kiválasztott kozmetikumokkal, otthoni bőrápolással helyrejött a bőröm. Pedig előtte kozmetikusok és bőrgyógyászok egész serege nem tudott valós megoldást nyújtani problémámra. Attól a ponttól kezdve rajongok ezért a témáért.

Mire a legbüszkébb?

A három gyerekemre.

 


Ezt olvastad már?

FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail