Fogyasztás, alakformálás, cellulitkezelés

Ultrahangos zsírbontás

Ülök az ablaknál a nap kellemesen melegíti az arcomat de a kertet hótakaró borítja, kint repkednek a mínuszok. Kicsit hihetetlennek tűnik, hogy mindjárt itt a tavasz és követi nemsokára a nyár.

Amíg télen legtöbben több réteg ruha alatt elrejtik a karácsonykor felszaladt kilókat. Erre néhány hónap múlva már nem lesz lehetőség. Jobb esetben a vendégek előre gondolkoznak, s hacsak kisebb változtatást igényelnek akkor is márciusban felkeresik a kozmetikusokat. Érdeklődnek, tanácsot kérnek, hogy milyen kezelési lehetőségek vannak a nem kívánt feles kilók és centik eltüntetésére.
Természetesen a legideálisabb az lenne, ha mindenkinek lenne ideje, kedve, türelme, s a pénztárcája is megengedné, hogy folyamatosan személyes edző felügyelje az alakját és segítséget nyújtson már a legkisebb változások esetében.
Minden évben azt tapasztalom, hogy az időjárás hatással van a fogyási kedvre. Minél jobban süt a nap, annál több vendégnek jut eszébe, hogy a közelgő nyárral együtt a bikini szezon is beköszönt. A Nagy ijedség a tavalyi fürdőruha felpróbálásakor vagy új vásárlási kísérletekor fokozódik. Legintenzívebb a nyaralás előtt két héttel. Ekkor tényleg nehéz helyzetbe kerül a kozmetikus. Sajnos nincs varázspálcánk, ami egy suhintásra eltűnteti az undok zsírpárnákat és a narancsbőrt, de a fegyvertárunk évről évre bővül.

A sokoldalú ultrahang…

Az ultrahang az egyik nagyon fontos és sokféleképpen alkalmazható fegyverünk. Az emberi fül által már nem hallható, 16 kHz-nél magasabb hangokat hívjuk ultrahangnak, melynek mechanikus, meleg és kémiai hatása van. Az ultrahang frekvenciája a bőrbe való behatolás mélységét jelzi. Minél mélyebbre szeretnék behatolni, annál alacsonyabb frekvenciát kell alkalmaznunk.
Nézzük meg, hogy milyen ultrahangos technológiával működő gépeket tudunk csatasorba állítani a zsír elleni harcban!

…és kavitációs társaik

Először is két csoportunk van, melyek képesek a zsírraktárak kiürítése mellett a zsírsejtek számának végleges csökkentésére is.
A zsírsejtek száma születésünkkor adott, gyermekkorban aktivizálódnak azok a zsírsejtek, melyek valóban egy egész életen keresztül is zsírt képesek tárolni. Abban az esetben, ha egy gyermek túlsúllyal küzd, egész életében küzdenie kell vele, intenzív odafigyelést igényel.
Vannak öröklött hajlamok, hogy ki hová hízik leginkább. A nőknél az alma és a körte típust ismerhetjük fel, de ezeknél is vannak kombinációk és a hormonális változások hatására eltérések. Egy vendégem, aki tipikus körte alkat pár hónapja felkeresett és döbbenten tapasztaltam, hogy az elmúlt két, három év alatt erősen hasra hízott pedig ez nála abszolút nem volt jellemző. A nőgyógyásza hormonális változásokra utalva (a hölgy ötven éves) mondta neki, hogy nyugodjon bele, ez most már mindig így marad.
Gondolom nem lesz meglepő, nem nyugodott bele és nem is maradt úgy.
■  Egy ultrahangos zsírbontó technológiával, a kavitációs zsírbontással magszabadult 11 hét alatt 10 kezeléssel 9 kilójától és ezzel együtt a hasán lévő zsírpárna is csak emlék maradt.
■ A másik csoport a gépek közül, melyek a kavitációs zsírbontáson kívül képesek a zsírsejtek számának végleges csökkentésére.
Rezgésszáma 200 Khz és teljesítménye 14,5w/cm2. A fókuszált és megfelelően nagy energiájú ultrahanghullámok egymást követő impulzuscsomagjainak akusztikus energiája egyre nagyobb rezonanciára késztetik a zsírsejtek membránját, míg végül azok felhasadnak, és a triglicerid szétfolyik a sejt közötti térbe.

Együttműködés orvosokkal

Abban az esetben, ha kozmetikusként ilyen tudású géppel szeretnénk dolgozni, akkor mindenképpen egy orvossal kell együtt működnünk. Aki a kezelések megkezdése előtt kivizsgálja a vendéget és eldönti, hogy nála alkalmazható-e ez a kezelés és folyamatosan kontrolálja a vendég szervezetének reakcióit.
A másik fontos információ, hogy egy ilyen gép vásárlása nagy beruházást igényel, hogy számunkra elérhető-e. Rendelkezünk-e egy olyan vendégkörrel, s tudunk-e olyan marketing tevékenységet folytatni, ami ezt az óriási beruházást nyereségessé képes tenni.

Mire figyeljünk egy beruházásnál?

Mit tegyünk abban az esetben, ha kisebb költségvetésből szeretnénk a vendégeinknek a kezeléseink palettáját bővíteni? Milyen lehetőségeink vannak még ultrahangos gépek-kezelések között?
■ Ha van tőkénk vagy tudunk pályázni, avagy kölcsönt felvenni és ebből gépet, vásárolni, ám mindennek ellenére az anyagi lehetőségeink továbbra is korlátozottak, s
■ mi fogyasztó, alakformáló gépi kezeléseket szeretnénk végezni, akkor olyan ultrahangos gépet ajánlanék, ami rádiófrekvenciával van kombinálva. Itt hatóanyagos kezeléssel lehetőség van arra, hogy a zsírraktárakat kiürítsük és akár problémás testtájakat, mint például a toka, amit kavitációval nem szabad kezelni, eredményesen tüntessük el vagy csökkentsük a méretét. Sikeresen vethetjük be például a tealevélben található ható anyag a teofilint, illetve az intenzív zsírbontó, rozmaring, levendula és fahéj illóolajokat, melyek vérbőségfokozó és tonizáló hatásúak – nyirokkeringést javító citromsavval egymás hatását felerősítik, s gyors és hatékony kezelést biztosítanak.
■ Amikor nincs lehetőségünk beruházásra, de rendelkezünk egy hagyományos kozmetikai ultrahang készülékkel, melynek testkezelő feje is van, akkor a fogyasztás, alakformálás helyett válasszuk inkább a cellulitkezelést. Ebben az esetben is erős zsírbontó hatóanyagokra van szükségünk: teofilin és koffein, amiket illóolajokkal (fahéj, rozmaring, levendula) kombinálva és szerves jóddal hatékonyan kezelik a cellulit tüneteit. A méreganyagok kiürítését segíti a vadgesztenye és Ginkgo biloba, mivel növelik a kapillárisok áteresztőképességét.
Legyünk őszinték a vendégeinkhez és mondjuk meg nekik, hogy nem tudunk a zsírrétegig ezzel bejuttatni hatóanyagot, de a narancsbőrüktől meg tudjuk szabadítani őket. Nagyon sok hölgy küzd cellulit problémával és hálásak lesznek annak a kozmetikusnak, aki nem ígér többet annál, amit képes is megvalósítani.

A partner-marketingban rejlő lehetőség

Kérdezhetik tőlem, hogy jó, de akkor mi legyen a fogyni vagy a lefogyhatatlan zsírpárnáitól megszabadulni vágyó vendégekkel. Egy tanácsom lenne ezzel kapcsolatban, ami nekem különösen a szívügyem és azt tapasztalom, hogy szakmán belül nagyon nehezen valósítható meg. Ez a kereszt-marketing vagy más néven partner-marketing. Más szakmákban nagyon jól működik, még nem találkoztam belgyógyász orvossal, aki műtött volna, ehelyett átirányítja a beteget egy sebészhez. Szerintem a kozmetikusok között is lehetne hasonló együttműködés. A vendég, aki megbízik a kozmetikusában, de szeretne olyan extra kezeléseket is igénybe venni, amivel a kozmetikusa nem foglalkozik, az szívesebben megy olyan helyre, amit bizalmába fogadott szakember ajánlott. Hiszen a bőrét bízza rá, amiből nincs másik. Úgy gondolom, hogy a vendég úgy is megtalálja az igényeinek megfelelő kezelést és sokkal nagyobb az esély arra, hogy az eddig kért kezeléseke az állandó kozmetikusától kérje, ha azt érzi, hogy az ő érdekeit nézve a bizalmát élvező szakember bátran ajánl neki valaki mást és nem fél az elvesztésétől.

Bárányos Zsuzsa


Ezt olvastad már?

FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail