Fördős András: Ragaszkodunk a minőséghez

Szokták mondani, hogy a hosszú házasság titka a távolság. Nos, ha ebben még van is valamennyi igazság, hát a Center Kft. tulajdonosai, Helyes Judit és Fördős András rácáfolnak erre. Juditék ugyanis 35 éve vannak együtt, és ebből 25 évet közös cégükben töltöttek el. Szerintük egy jó kapcsolat titka, hogy az ember mindig fel tudjon nézni a másikra, és ez nálunk kiválóan működik.

– Nálunk mindenki a saját feladatát végzi és a saját területén dolgozik, hiszen ahhoz ért. András a kereskedelmi részét viszi a cégnek, én pedig inkább a szakmai vonalat képviselem – mondta Judit, aki hozzátette, hogy a kezdetek óta így van. – Amikor 25 évvel ezelőtt belekezdtünk, nagyon komolyan átgondoltuk és előkészítettünk mindent. Egy éven át jártunk vásárról vásárra, én oktatásról oktatásra, hogy pontosan megtanuljunk mindent. Mivel nem vagyok végzett kozmetikus, sokat kellett tanulnom, és a mai napig képzem magam rendszeresen, ahogy a kollégáimat is. Külföldre is járunk tanfolyamokra és bemutatókra. Mi testkozmetikával kezdtünk, emlékszem, a második Beauty Forum kiállításon még egyetlen kis asztallal és egy Ultratone géppel álltunk ki az érdeklődők elé – mosolygott Judit. Az elmúlt években azonban már övék a legnagyobb stand az őszi Beauty-n. A cég tevékenysége kiterjed a kozmetikai és orvos-esztétikai piaci területekre egyaránt, beleértve a test- és arckezelési berendezéseket és technológiákat. Jelenleg közel 20 céget képviselnek, élükön a Syneron-Candela vállalattal.

Judit és András 2002-ben a Beauty Forum kiállításon
Judit és András 2002-ben, a Beauty Forum kiállításon

– Hát igen, Judit járta ki a szépségipar rögös útját, és mivel én előtte már értékesítéssel foglalkoztam, így rövid időn belül elindult a szolgáltatás mellett a kereskedelem is.

Az Ultratone-nal  több mint 21 éve, a Wiener Kosmetikum-mal is több mint 15 éve disztributori szerződést kötöttünk. Mivel jártunk kiállításokra és látták a többiek, hogy Judit milyen gépekkel dolgozik, kérdezték tőlünk, hogy hol lehet ilyet kapni, mi pedig mondtuk, hogy nálunk. Hát így kezdődött a vállalkozásunk. Ami akkoriban, a ’90-es években elég kockázatos volt, hiszen senkinek nem volt tapasztalata – vette át a szót András, aki elárulta: egy igen rögös út vezetett a mostani Center Kft.-hez. De ma már 16 munkatárs áll a szépségipari szakemberek szolgálatában náluk, az elmúlt időszakban több mint 3000 vásárlójuk volt és ma már három országban jelen vannak, Magyarországon kívül van egy vegyesvállalatuk Romániában, Szlovákiában pedig épp most dolgoznak a saját cég bejegyzésén.

– Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kezdetekkor volt egy nagyon jelentős döntésünk. 1997-ben ugyanis felmerült a kérdés, hogy fel kellene költöznünk Budapestre Győrből, hiszen a piac egészen máshogy működött Budapesten, mint vidéken. Győrben behatároltak voltak az üzleti lehetőségek. Amikor feljöttünk a kiállításokra a fővárosba, fürtökben lógtak az emberek a stand környékén. Akkoriban nagy volt a kereslet, a kínálat pedig kisebb, így könnyebb volt elindulni. Jó időben, jó helyen voltunk – tette hozzá András, aki szerint – bár nehéz volt meghozni -, de nagyon jó döntés volt a költözés. Az utána következő évben megduplázódott a cég árbevétele és azután is évről-évre nagyon dinamikusan nőtt 2008-ig, a válságig. – A kereslet átalakult. Egyrészt az emberek eltűntek a szépségszalonokból, de aki betért, az is olcsóbb szolgáltatást keresett. Másra kellett a pénz, a befektetők visszahúzódtak. A szakmán belül számos nagy disztributor el is tűnt. A mi szerencsénk talán az volt, hogy több lábon álltunk és tudtunk alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Nekünk akkoriban drága német és amerikai gépeink voltak, de ez egyértelműen zsákutca volt, hiszen 2013-14-ig a nagy értékű gépeket egyszerűen nem lehetett eladni, láttuk, hogy valamit tenni kell. Régen eldöntöttük, hogy akármi történjen, ragaszkodunk a minőséghez, így kínai bóvli termékekkel nem is foglalkoztunk. Viszont kellett keresnünk egy köztes megoldást, így találtunk rá az EunSung-ra, arra a koreai vállalatra, amelynek, a termékeinek a minősége bennünket is meggyőzött. A kelet-ázsiai piacon a legnagyobb orvosesztétikai eszközöket gyártó és beszállító cég, és fele olyan árat tudnak biztosítani nekünk, mint az európai beszállítók. Szerencsére nekünk a válság idején is volt tartalékunk, mert nem a személyes vagyont gyarapítottuk, hanem a cégben hagytuk a pénzt és azt fejlesztettük. Ennek is köszönhető például – ami a válság idején is nagyon jól jött -, hogy nálunk lehet részletre is vásárolni, vagy bérelni is.

De a válság idején nem csupán a termékeladás okozott fejtörést Andráséknak, hanem az építkezés is. Mivel 2008-ig dinamikusan növekedett a cég, úgy döntöttek, hogy építenek egy irodaházat az Örs vezér tér környékén. A válság miatt azonban a finanszírozását át kellett szervezni, mert a bank, akivel korábban terveztek szerződni visszalépett, így az építkezés is leállt. Végül sikerült mással megállapodni, így történt, hogy ők a válság idején építkeztek.

S hogy melyik volt a nehezebb? Elindulni vagy most megmaradni?

– Hát ez egy nagyon nehéz kérdés. Korábban már említettem, hogy akkoriban a kereslet-kínálat egészen más volt. Szépen, lépésről-lépésre haladtunk előre egészen a válságig. Talán most kezd újra helyreállni a piac, de ez a kereslet-kínálat már egészen más. Az egyetlen, amit az ember tehet, hogy gyorsan alkalmazkodik a piaci változásokhoz és tartja azt a minőséget, amit megszoktak a partnerei. Plusz folyamatosan fejlődni kell – mondta András. De ki viszi majd tovább az üzletet?

–  A fiunk, Balázs jelen állás szerint nem. Ő a párjával saját vállalkozásba kezdett, szépségipari és esztétikai szolgáltatásokat végeznek. Balázs egyebek mellett természetgyógyászként is végzett. Korábban dolgozott nálunk és a mai napig visszajár hozzánk, kozmetikusoknak oktatást tartani. De neki megvan a saját élete. Mi pedig egyelőre folytatjuk a munkát, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább –  mondta Judit, aki azt is elárulta, hogy az ő házasságuknak csak jót tett, hogy együtt vannak gyakorlatilag a nap 24 órájában. – Szerintem egy kapcsolatban nagyon fontos, hogy az ember fel tudjon nézni a másikra, és ez nálunk mindig is működött. Mindenki a saját területén dolgozik és hagyja a másikat kiteljesedni. Ha valamit nem tudunk, azt nem próbáljuk megoldani, hanem rábízzuk arra, akihez tartozik. Ez kettőnk között is így van, de a kollégákkal is bevált. Nagyon fontos számunkra, hogy azok az emberek, akik ma velünk dolgoznak, hosszú idő óta velünk vannak. Két olyan kollégánk is van, akik már tagjai a kft – nek, és akikre mindenben számíthatunk. Nagyon családias a hangulat, megünnepeljük a születésnapokat, csapatépítőket is tartunk és van egy Center babánk is! Két munkatársunk itt ismerte meg egymást, a kislányuk már három éves. Visszatekintve erre a 25 évre és az eredményeinkre, sokat köszönhetünk a vásárlóinknak és a partnereinknek, hogy megtiszteltek bennünket bizalmukkal és hűségükkel. Nap mint nap igyekszünk ezt meghálálni, amikor nekik van szükségük a mi segítségünkre, speciális megoldásokkal, jó szervizzel, fokozott odafigyeléssel – mosolygott Judit, aki Andrással együtt nagyon büszke a csapatra, és pontosan tudják, hogy nélkülük nem tartanának ott, ahol most, és velük szeretnének tovább is fejlődni…

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?