Harangvölgyi Anna: Lelkesedéssel tölt el, amit csinálok

Fantasztikus csapatunk van, minden siker közös siker. A törzstagok tizenhét éve a cégnél vannak, mindannyiunk szenvedélye a kozmetikus szakma. Nagyon jó így dolgozni – hangsúlyozza Harangvölgyi Anna, a Harangvölgyi márka megalapítója, akit az idevezető útról kérdeztünk.

A pályaválasztásod során mennyire volt meghatározó, édesanyád családi vállalkozása, a kozmetika? Volt valaha olyan időszak, amikor azt gondoltad, hogy mással foglalkozol majd?

Rengeteg dologgal foglalkoztam. Voltam síoktató apukám révén, nyaranta sokat plakátoztam, hirdetéseket találtam ki a kozmetikának, segítettem apukám turistaházában, több mint 80 bicikliversenyt is szerveztem.  Bőven volt tehát módom más szakmát választani, mégis a kozmetika mellett döntöttem. Édesanyám csak annyit kért, hogy végezzem el a kozmetikus iskolát, és utána majd meglátom, hogyan tovább. Tizenhét évesen azért még nem voltam biztos abban, hogy mit szeretnék, ezért a kozmetikus iskolával párhuzamosan a Szent István Egyetem Gazdasági és Társadalomtudományi Karának közgazdasági szakát is elvégeztem.
A kozmetikus iskola gyakorlatai azonban nagyon izgalmasak voltak. Annyira megszerettem a szakmát, hogy el is dőlt a dolog: emellett döntöttem – és a lehető legjobb döntést hoztam.

Milyen volt gyermekként félig-meddig benne élni egy szépségszalonban? 
Anyukám rengeteget dolgozott, mondhatni éjjel-nappal. A kozmetikája a nagymamámék házában volt, így sokat voltam a közelben. Volt egy kis kuckóm a szalonban, ott babáztam, és ha valamelyik vendég kérte, kijöttem a kuckóból és megmasszíroztam a kezét. Básti Juli gyakori vendégünk volt, sok éneket tanított nekem a kezelések alatt, imádtam a közelében lenni, volt benne valami különleges őserő. Juli még ma is vendégünk, és gyakran felidézzük az akkori éveket.

Mi az első emléked a kozmetikával kapcsolatban?
A legelső emlékemben hagyományos gyantával gyurmázok, nézem a szálakat, ahogyan szerteszét nyúlnak. Az első kézmasszázst három évesen csináltam, a mai napig emlékszem, ahogy koncentráltam közben.

Amikor átvetted a vállalkozást, követted a hagyományokat vagy új lendületet vittél az üzletbe?
Anyukám metódusait követtem, követem a mai napig szinte mindenben. A tisztításban, abban, ahogyan a vendégeket fogadjuk, az alapvető előkészítésekben – hosszasan sorolhatnám, hogy szerintünk mitől alapos és professzionális egy szolgáltatás. Természetesen újítottam is bizonyos dolgokban. Az anti-aging lett a nagy szerelmem, és ebbe a témakörbe ástam bele magam a leginkább. A technológiák, a gépek is nagyon érdekeltek, ezért elkezdtem külföldi kongresszusokra járni – keresve az új lehetőségeket.

Mióta vannak saját termékeitek, és hogyan merült fel a saját termékcsalád kifejlesztésének ötlete?
Mindig is voltak saját krémeink, családi receptúráink, hiszen édesanyám a ’80-as években ezekkel üzemeltette a kozmetikáját. Azt láttuk, hogy édesanyám jól bevált receptjei kincset érnek, hiszen annyi éven át ezért is járt hozzánk olyan sok vendég. Így aztán továbbfejlesztettük őket – ezek először még csak saját felhasználásra készültek. Aztán, mikor végül összeállt a teljes koncepció, akkor léptünk ki a piacra velük.

Mi az első és alapvető fontosságú a kozmetikumok gyártása során a számotokra?
A megfelelő hidratáció biztosítása a fő célkitűzésünk. A legfőbb hatóanyagaink a hyaluron és a kollagén. Csakis bőrrokon hatóanyagokkal dolgozunk. Ami pedig az eredményt illeti: cél az azonnali és hosszú távú hatás – nálunk ez a kettő kéz a kézben jár. Azonnali – és egyúttal hosszú távú.

Mennyire veszel részt az előkészítési folyamatokban?
Az előkészítést abszolút csapatban csináljuk. Édesanyámmal, a férjemmel, vegyészmérnökökkel és a cégvezetővel hozzuk meg a döntéseket. A teamünkben a fő tevékenységem a termékfejlesztés és a kezelések kidolgozása.

Az üzlet vezetésében való részvételed mellett jut idő pihenésre, kikapcsolódásra, vagy folyamatos jelenlétet igényel?
Azt kell, hogy mondjam: fantasztikus csapatunk van. A törzstagok tizenhét éve a cégnél vannak, és mindenki lelkes, mindannyiunk szenvedélye a kozmetikus szakma, ráadásul a cég menedzsmentje is innovatív szemléletű. Nagyon jó így dolgozni, minden siker közös siker.

Hogyan tudsz kikapcsolódni?
Imádok a természetben lenni, a Balatonnál, a hegyekben. Meditálok, sok önfejlesztő könyvet olvasok és módszert próbálok ki, ezek igazán kikapcsolnak.

Hogy látod a hazai piacot, bíznak az emberek a kozmetikai termékekben, vagy inkább választják a plasztikai beavatkozásokat?
Magyarországon nagyon szerencsések a vendégek. Kiváló szakemberek dolgoznak a szakmában, minden korszerű technológia jelen van – és mindezt hihetetlen jó áron vehetik igénybe.  Rengeteg olyan kozmetikai kezelés van ma már, ami versenyez a plasztikai sebészet eredményeivel, így szerencsére még mindig sokan választják ezt.

A kozmetikusok mellett a végfelhasználók, azaz a vendégek is keresik a termékeiteket?
Szájról szájra terjedt a hírünk a szakmában, így nagy örömünkre számos kozmetikai szalon dolgozik a mi márkánkkal. A végfelhasználók felé elsősorban a kozmetikusokon keresztül szeretnénk eljutni a készítményeinket.

Szerinted mi  a siker titka?  
Talán az, hogy lelkesedéssel töltsön el, amit csinálok. Akkor megvan az energia és kitartás is, ami a cél eléréséhez elengedhetetlen.

Mit javasolnál egy most kezdő szakembernek ebben a piaci helyzetben?
Üzletileg rendkívül fontos, hogy jó legyen az árképzése. Ne a versenytársakat figyelje, amikor a termékeket-szolgáltatásokat beárazza, hanem a saját költségeit és profitigényét vegye alapul. Ezen kívül nagyon fontos jó mesternél tanulni, szorgalmasan, figyelmesen, alázattal. Egy jó tanítóval rengeteg időt, energiát spórolhat meg magának a jövőben, és jó alapokra helyezheti szakmai tudását. És még egy nagyon fontos dolog. Termékcsalád-választásnál fontos, hogy amit választ, az a vendég számára biztonságos legyen. Olyan legyen a termékcsalád, ami szemmel látható eredményt ér el a vendég bőrén.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?