Fotó: Photoxpress

Így növeljük az eladásainkat

Az eNET kutatása szerint egyre nagyobb a magyarországi e-kereskedelem volumene, idén várhatóan eléri a 266 milliárd forintot. Ez 22,5 %-os növekedést jelent, amelyből természetesen a szépségipar is kiveszi a részét

Eközben a Piac és Profit szerint 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket az interneten. 2012-ben még csak mindössze 2 százalék vásárolt napi fogyasztási cikkeket online, addig 2014-ben már 23 százalékuk. Ráadásul a vásárlók többet is költenek, ha bankkártyával fizetnek, hiszen a bankban szinte korlátlanul van pénz, addig a pénztárcájukban lévő bankjegyek száma korlátos.

Mivel az egyik legkeresettebb termék a netes vásárlásnál a kozmetikum, ezért messze nem mindegy, milyen megoldásokkal próbáljuk vásárlásra bírni célpiacunkat az interneten.

Ehhez előbb azonban tudnunk kell: Hogyan vásárolunk az interneten

Elsősorban az ismertebb márkákat választják az emberek, de közben erősödik a saját márkás termékek vásárlása is. És ha a szépségipart vesszük figyelembe, akkor emelkedik azoknak a termékeknek a forgalma, amelyeket a szakemberek ajánlanak a vevőknek.

Összességében viszont elmondható, hogy a magyar fogyasztók több mint fele még nem vásárol online, de a növekedés előrejelzés azt mutatja, hogy fog. Ezért még mindig nagy a növekedési potenciál a világhálós kereskedelemben. Ahhoz, hogy ebből Ön is kivehesse a részét, több dologra is szüksége lesz.

 “Az egyik legkeresettebb termék a netes vásárlásnál a kozmetikum”

1. Egy honlapra, amely kielégíti az újfajta vevőigényt

Évről évre növekszik azoknak a száma, akik okostelefonfról érkeznek a honlapunkra. Majdnem kétmillió okostelefon van Magyarországon, és az okostelefonnal rendelkezők 85 %-a használja a telefonját vásárlás előkészítésére. Tehát megnézik a fodrász, kozmetikus, a kozmetikai nagykereskedés honlapját, mielőtt döntenének. Ha belőlük vevőt, mi több visszatérő vásárlót, ügyfelet szeretnénk generálni, olyan honlapra lesz szükségünk, amely okostelefonról is olvasható, átlátható. Ehhez lesz szükségünk egy reszponzív, azaz okostelefonra is optimalizált honlapra.

Ezentúl figyelnünk kell honlapunk letisztultságára, átláthatóságára, megjelenésére és kommunikációjára. A honlapunk legyen…

■ modern, vonzó fotókkal kiegészítve

■ rövid leírásokat tartalmazzon

■ akciógombokat használjon, azaz mi vezessük az érdeklődő útját a célunk felé

Ma egy hatékony honlapnak ezeket a tulajdonságokat kell magáénak tudnia.

A termékeket is értékesíteni lehet a honlapon. Hiszen, ha valaki havonta 1-szer, netán csak negyedévente jár hozzánk, akkor miért kellene lemondani a kedvenc termékeiről? A terméket kínáló első oldalra is elég mindössze ennyi: termékkategória, egy sor és egy tovább gomb.

Természetesen a belső oldalon már megjelenhetnek a termékek konkrétan, egy hosszabb leírással, jellemzőkkel, árral és megrendelési lehetőséggel.

2. Fogjuk meg az érdeklődőt a honlapunkon

A honlapra érkezők mindössze alig 1 százaléka dönt azonnal a szolgáltatásunkról, vagy termékeinkről.

Érdemes tehát tiszteletben tartani, hogy az emberek irányából nincs meg rögtön a bizalom, ami az azonnali döntéshez szükséges. A mi feladatunk, hogy ezt a bizalmat kiérdemeljük, és fogjuk az érdeklődő kezét a döntésig: hírlevelekkel, sms-ekkel, facebook posztokkal. Átlagban 27-szer kell hallania ugyanis valakinek egy márkáról, egy termékről, egy szolgáltatásról mire felfigyel rá. Gondoljon csak bele, ha mondjuk a Danone Pocakját csak egyszer láttuk volna a tévében, hányan vásároltak volna Danone joghurtot?

 A 27-es számért több dolgot is tehetünk

A) A nyitóoldal egyik kis ablakában olyasvalamit ígérünk, amiért a látogató megadja az elérhetőségeit: név, email, esetleg telefonszám. Ehhez kiváló megoldás lehet az Optimonk szolgáltatása (www.optimonk.hu), amely a következőképpen működik:

→ Mikor a honlapról távoznak az érdeklődők, akkor az Optimonk szoftver (kb. 15 perc a honlapunkra telepíteni) felajánlj egy ajándékot, például egy díjtalan krémet, amit a szalonunkban lehet átvenni. De az ajándék lehet egy „Milyen frizura illik hozzád?” című díjtalan tanulmányt

Ha az érdeklődő megadja az adatait, akár hetente tarthatjuk a kapcsolatot vele hírlevélben, sms-ben.

B) A Google Remarketing eszköze szintén azt biztosíthatja, hogy visszatérjenek az oldalunkra az érdeklődők. A remarketing egy olyan hirdetési lehetőség a Google palettáján, amellyel elérhetjük azokat a személyeket, akik korábban felkeresték a webhelyünket. Ezen korábbi látogatóknak az általuk felkeresett honlapokon – amelyik erre engedélyt ad – megjeleníti az Ön hirdetését. Például: „Ön nemrég a honlapunkon járt, de elfelejtette magával vinni díjtalan sminktanácsadó videós kisokosunkat. Kattintson a képre, és már le is töltheti!”

C) Ha pedig már megvan a látogatónk adatai, elérhetőségei, akkor miért ne adnánk neki hírt az új szolgáltatásunkról, új termékeinkről: „Kedves Erika, azon szerencsések között vagy, akik elsőként értesülhetnek legújabb arckrémünkről. Sőt, 1 hétig egy extra kedvezménnyel, bevezető áron juthatsz hozzá.”

Összességében elmondható, hogy az elmúlt 1-2 évben annyi újdonság jelent meg az online értékesítés piacán, amellyel egy kiváló fodrász, kozmetikus könnyedén megtöbbszörözheti vendégei számát.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?