Fotó: Northfoto

Hogyan segíthet a kozmetikus az alakformálásban?

Tavasz közeledtével a vendégek fejében egyre gyakrabban fordul meg, hogy lassan meg kell szabadulni a több réteg ruhától. Ezzel együtt azok jótékony tulajdonságát is elveszítik, hogy eltakarják a télen felrakodott felesleget. A legtöbb vendég számára az alakformálást a fogyás jelenti, pedig ennél sokkal árnyaltabb a kép. A kérdés csak az, hogy van-e idejük, pénzük, energiájuk tovább lépni.

Gyakran elmondom, hogy még soha senkit nem fogyasztottam le, de az elmúlt 24 évben nagyon sok vendégnek segítettem lefogyni. Rendkívül fontos a folyamatban a lelki támogatás. Enélkül nem sokat ér a leghatékonyabb kezelés sem.

A vendég és a kozmetikus első találkozása egy konzultáció. Itt általában kiderül, hogy nem is olyan nagy a baj, mint a telefonban elmondottak alapján gondoltam. Legtöbbször a vendégek túl szigorúak saját magukhoz, amit erősít a reklámokban tökéletesnek látszó modellek látványa. Akik természetesen nem így néznek ki reggel ébredés után…

Alakformálás és/vagy zsírbontás

Van egy nagyon aranyos történetem. Felhívott az egyik férfi vendégem, hogy elküldi hozzám a testképzavaros feleségét. A hölgy fogyni szeretett volna, amivel a férj nem értett egyet. Amikor találkoztunk és a tükör előtt megmutattam, hogy szerintem mit kellene változtatni, már a feleség sem akart fogyni. Megértette, hogy nem arra van szüksége.

Nagyon fontos, hogy ha egy kozmetikus alakformálással szeretne foglalkozni, nem fog működni csak egy zsírbontó géppel. Már maga a zsírbontás sem, a többiről már nem is beszélve.

Első lépésben mindig azt kell eldönteni, hogy szükség van-e zsírbontásra. Egyszerűnek látszik a feladat, de nem az. Mivel nagyon fontos, hogy soha ne a tünetet kezeljük, hanem mindig az okot. Itt kezd izgalmas lenni, mert a vendég nem tud különbséget tenni.
Több ok is szóba jöhet, amikor a vendég azzal keres meg, hogy szeretne megszabadulni a rajta lévő feleslegtől. A legegyszerűbb eset, amikor tényleg a zsír okozza a problémát. Kicsit nehezebb abban az esetben, ha az izomzat nem megfelelő és a gravitáción kívül mechanikai hatások is vannak. A legnagyobb gondot általában az jelenti, ha lóg a bőr. Itt általában a legtöbb kozmetikus, a vendégekről nem is beszélve, már csak plasztikai műtétben látja a megoldást.
Természetesen létezik az az eset, amikor mi már tényleg nem tudunk segíteni. Arról nem is beszélve, hogy bármelyik probléma is áll fenn, a legnagyobb nehézséget maga a vendég jelentheti.

Teljes alkoholtilalom…

Több, mint 20 éves ez a történet, de sok mindent megmagyaráz: amikor az egyik vendégemet kérdezték, hogy működik ez a kezelés, azt válaszolta, hogy „Odamész, és a végén kifizeted a villanyszámlát.” Ez a mondat tükrözi a legtöbb vendégnél tapasztalható hozzáállást. Áttolja a felelősséget teljesen a kozmetikusra, pedig így biztosan nem fog működni.

A másik kedvencem: „Fizetek érte, és még ne is egyek.”

A legfontosabb, amit a vendégeknek meg kell érteniük, hogy egy hajóban evezünk. Természetesen a kezelések fejlődését az is mutatja, hogy a vendégnek egyre kevesebb dologról kell lemondania, de aki tőlem a cukrászdába megy, annak nagyon nehéz segíteni.

Még egy nagyon fontos dolog, amire fel kell hívni a vendég figyelmét: az alkoholtilalom.
Nekem először eszembe sem jutott kihangsúlyozni, hogy alkoholt nem szabad fogyasztani zsírbontó kezeléseknél (annyira egyértelműnek tűnt), amíg egy furcsa dolog nem történt. Járt hozzám egy hölgy, és egyszerűen nem működtek nála a kezelések. A lábai egyre vékonyabbak lettek, de a hasán a felesleg nem akart csökkenni. El sem tudtam képzelni, hogy mi történik. Egészen addig, amíg a szomszédasszonya el nem mesélte, hogy napi 4-5 üveg sört iszik meg. Egy életre megtanultam, hogy beszélni kell az alkoholról. Több vendégem vallotta be, hogy sajnos nem tud bizonyos alkoholmennyiség nélkül létezni. Ilyenkor van csak igazán nehéz helyzetben a kozmetikus.

…és megfelelő folyadékbevitel

Másik nagyon fontos kérdés: a folyadék. Sok vendéget rendkívül nehéz meggyőzni arról, hogy a kúra alatt napi 3 liter vizet kell meginniuk. Apró jelekből egyértelműen lehet tudni, hogy a vendég fogyaszt-e ennyi folyadékot. Az első ilyen, hogy az ottléte alatt hányszor keresi fel a mellékhelyiséget. Eleve gyanús, ha nem megy ki. Konkrétan rá szoktam kérdezni, és újból hangsúlyozom a 3 liter víz megivásának fontosságát.

Természetesen erről minden alkalommal beszélünk többször is. A vendégnek éreznie kell, hogy ez az ő felelősége. Amikor még végeztem ultrahangos, kavitációs zsírbontást, mindenkinek problémától függően lefőztünk 1 liter teát. Aztán a nálam töltött 3 óra alatt kész közelharcot folytattam a vendégek jelentős részével… Pedig semmi dolguk nem volt a tea megivásán kívül, ráadásul folyamatosan kínáltam őket. Egy idő után lecsökkentettem fél literre a tea mennyiségét.

Rendszeresen figyelem a vendégek vízivási szokásait. Nagyon egyszerű a teszt. Megkínálom egy pohár ásványvízzel. Az a vendég, aki kortyol egyet, és utána leteszi a poharat szinte biztos, hogy nem iszik meg napi 3 liter vizet. Ellenben, aki egy vagy két adagban lehúzza, ott már jó esélyeink vannak.

elolrol oldalrol

Ne kilóban mérjük a fogyást!

A vendégek legnagyobb százaléka fogyni (zsírt veszíteni) szeretne. Általában még arról is konkrét elképzelésük van, hogy hány kilót jelent ez. Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy akkor most osszák el kettővel. Miért? Nagyon egyszerű. Általában a vendégek abban gondolkoznak, hogy fogyókúrával hány kilót kell veszíteniük ahhoz, hogy visszanyerjék régi alakjukat, vagy beleférjenek kedvenc ruhadarabjukba. Ellenben arról elfelejtkeznek, hogy olyankor komoly izomvesztés is kialakul legtöbbször. A másik eset, amikor a vendég sportol fogyókúra alatt, és csak nem akar az a fránya mérleg kevesebbet mutatni, pedig már több ruhamérettel kisebbet hord közben.

Jó pár éve egy kedves hölgy hívott fel telefonon, és érdeklődött az ultrahangos kavitációs zsírbontással kapcsolatban. A férjének gyűjtötte az információkat, aki hamarosan meg is jelent nálam. Nagyon szépen haladtunk. Az egyik kezelés végén, amikor felvette az öltönyét, megmutatta, hogy felhúzott cipzárral, az övet három lyukkal szorosabbra húzva is le tudta tolni a nadrágját a térdéig. Amikor megdicsértem, csak ennyit mondott: „Mennyibe fog ez nekem kerülni.” Nem a kezelésre gondolt, hanem a ruhatárának a teljes cseréjére.

Néhány nappal később hívott a felesége. Kiderült, hogy egyszerre kezdtek el fogyni, ugyanazt ették. A férj járt hozzám, a feleség pedig három különböző sporttal próbált megszabadulni a felesleges kilóktól. Az eredmény őt keserítette el a legjobban. Amíg a férje fogyott 10 kilót, nála a mérleg nem mutatott semmit. Ekkor döntött úgy, hogy ő is eljön hozzám. Rövid idő alatt nagyon jó eredményt értünk el vele. Amikor a férjének megdicsértem, hogy milyen ügyes a felesége, felsóhajtott: „Mennyibe fog ez nekem kerülni”. Nagyon jót nevettünk. Valószínűleg a felesége ruhatárának lecserélése, még az övénél is drágább volt.

Alakformálás terén pillanatnyilag nem ismerek olyan problémát, amire ne lapulna megoldás a tarsolyomban. (Kivétel a mell állományának drasztikus csökkenése, ezt még mindig meghagyom a plasztikai sebészeknek.)

Kezeléskombinációkban látom a megoldásokat. Lehetőség szerint minden vendégnek testre szabva.
Nálam a szabály az, hogy, amivel a vendég nem tud együtt élni, azon segíteni kell, hogy változtatni tudjon. Így együtt bármire képesek vagyunk.

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?