Jóga a szalonban

A rugalmasság javítása

Fedezze fel önmaga és vendégei számára a jóga útját. Sorozatunk tizenkettedik, s egyben utolsó részében a „mérleget” mutatjuk be, azt a jógagyakorlatot, mellyel javíthatja gerince rugalmasságát, és azon képességét, mely bátrabb cselekvésre sarkallja.

A nyugati világban még sosem volt az embernek annyi döntési lehetősége, mint manapság. Szakmailag vagy a magánéletben – a lehetőségek száma szinte végtelen. Mindegy, hogy munkahelyi döntésről, életmódunkról vagy privát döntésről van-e szó: Állandóan kihívásokkal kell szembenéznünk, döntéseket kell hoznunk. A döntések bátorságot és elszántságot igényelnek. Ennek során fontos, hogy egyszer végre elhagyjuk saját „komfortzónánkat”. Annak, aki megteszi az első lépést megszokott környezetéből, kockáztat, és szokatlan utakon jár, megvan a lehetősége, hogy továbbfejlődjön.

Ebben a részben a mérleg elnevezésű jógagyakorlatot mutatjuk be, mellyel célzottan tudja javítani gerincoszlopa rugalmasságát, ezzel egy időben pedig javíthatja azon képességét is, mely bátrabb cselekvésre serkenti. Ugyan a végső pozíció nagy kihívást jelent, ám minden egészséges ember képes elvégezni. Álljon inkább játékosan és könnyedén a gyakorlathoz, és ne törekedjen minden erejével arra, hogy tökéletesen végezze el. Az ismételt gyakorlásnak köszönhetően a mérlegtartás egyre jobban fog sikerülni, így egyre inkább ki fogja fejteni a hatását is.

Így végezzük a gyakorlatot:
  • Álljon egyenesen, és helyezze a jobb lábát kb. 20 cm-rel előrébb. A bal lábát fordítsa befelé nagyjából 90 fokkal.
  • Emelje a kezeit a feje fölé.
  • Helyezze a testsúlyát az elöl lévő lábára, a hátul lévő lábával támaszkodjon a lábujjain. Maradjon ebben a testtartásban nagyjából 10 másodpercig. Ügyeljen arra, hogy a vállai lazák maradjanak.
  • Döntse előre a felsőtestét, a hátsó lábát pedig emelje fel. Nem fontos, hogy rögtön elérje a vízszintes vonalat. Ügyeljen a folyamatos légzésre, melyet remekül lehet érezni a mellkasában, emellett a laza váll- és nyaktartásra.
  • A támaszkodó láb legyen nyújtva. A vízszintes nyújtás a medencetájékról indul.
  • Kezdetben nagyjából 15 másodpercig maradjon ebben a pozícióban, majd fokozatosan tornássza fel ezt az időtartamot 1 percre.
  • Ismételje meg a gyakorlatot fordított lábbal is.
A gyakorlat hatása

A mérleg javítja a gerinc rugalmasságát. Aki rendszeresen gyakorolja ezt az ászanát, az idővel ülés közben is minden megerőltetés nélkül egyenes tartást tud felvenni. A gyakorlat a lábakat is erősíti. Amint megfelelő érzékkel sikerül kiviteleznie a gyakorlatot, érezni fogja, ahogy a testét átjárja egy kellemes, energetikus meleg. Ehhez azonban lényeges, hogy a nyak- és a vállöv teljesen laza maradjon. A mérleg gyakorlása közben el kell hagynia a biztos, két lábon állást, és egy teljesen szokatlan testhelyzetbe, vízszintesen kell elhelyezkednie. A kihívás az egyensúly megtartása. Így a mérleg megtartása közben trenírozhatja azon képességét, mely bátor, határozott cselekvéshez vezet.

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?