Kik jönnek be a szalonba, miért és milyen gyakran? #1

Megkérdeztünk 300 nőt, hogy milyen rendszerességgel jár kozmetikushoz, fodrászhoz és körmöshöz. A válaszok megdöbbentőek, elgondolkodtatóak és sokat segítenek abban, hogy a jelenlegi helyzeten miképpen változtathatunk.

A legnagyobb arányban (30%) körülbelül havonta járnak kozmetikushoz, ám többségük arról is nyilatkozott, hogy csupán a szemöldök, szempilla igazítás/tetoválás, bajuszgyanta miatt veszi igénybe a szolgáltatást. 

Minden tizedik válaszadó jut el 2-3 havonta kozmetikai kezelésre. Közülük elhanyagolható azoknak a száma, akik csak némi szőrzetigazítást vesznek igénybe.

A válaszok alapján a megkérdezett nők 47 százaléka soha nem volt még kozmetikusnál! Ez egyrészt elkeserítő adat, másrészt azonban azt is mutatja, hogy még bőven van potenciál a szépségiparnak ebben a szegmensében.

A megoldást egyrészt a jelenleginél is erősebb kommunikáció jelentheti, ugyanis a válaszadók nagyrésze azt sem tudja, hogy a kozmetikus mit csinál, milyen problémával, céllal fordulhatna hozzá, és egyáltalán milyen haszna származna a kozmetikus kezeléseiből.

A hatalmas információhiányt mutatják az alábbi válaszok is:

“Még soha nem voltam kozmetikusnál, de nincs is rá szükségem, hiszen 33 évesen soha nem volt pattanásom.”

“Megveszem a kozmetikumokat, és otthon felkenem. Ezért nem fogok óriási összegeket kiadni.”

“Nincs szükségem kozmetikusra, így is szép vagyok.”

“Majd ha öreg leszek, de akkor meg már minek.”

“Ennyi idősen már fölösleges.”

“Az én bőröm nagyon érzékeny, nem kell hogy piszkálják. Egyszer voltam, akkor is rosszabb lett.”

 

A fodrászok sincsenek könnyebb helyzetben, bár tény, hogy aki valamilyen eseményre hivatalos, az nagy valószínűséggel beül előtte a fodrász székébe.

Ha egy csoportba vesszük azokat akik csak néhány évente mennek fodrászhoz, azokkal akik kategorikusan kijelentették, hogy ők bizony soha nem vesznek igénybe ilyen szolgáltatást, akkor azt látjuk, hogy a nők 31 százaléka elég mereven utasítja el a szépségiparnak ezt a szegmensét.

Az indokok között általában az időhiány szerepel, illetve egy a körmösöknél is megjelenő ok:

“Inkább megtanultam megigazítani, beszárítani, festeni a hajamat.”

“Kicsik a gyerekek, nincs időm a szalonban ülni órákat.”

” Utálom, ha idegenek piszkálnak.”

” Férjem/lányom/anyám … szokta festeni a hajamat, más nem kell.”

“Itt vidéken semmi sincs, megcsinálom én.”

A gyakori vendégek, az 1-2 hetente járók legtöbbször az élmény és a beszárítás miatt mennek, havonta a festés, két-három havonta pedig a frizura igazítása a fő ok.

“Imádom, amikor megmossák a hajamat, nem kell otthon a kád fölé hajolva küszködnöm. Ráadásul, ha fodrász szárítja be, sokkal szebb lesz a frizurám. Olyankor egy szép nőt látok a tükörben, kihúzom magam, és úgy megyek haza.”

A körmösökkel kapcsolatban nyílik a legszélesebbre a válaszok különbözőségének az ollója.

A válaszadó nők 44 százaléka rendszeresen – havonta – megy körmöshöz, míg a másik 45 százalék határozottan elutasítja azt.

Gyakorlatilag elhanyagolható százalékban vannak a próbálkozók, akik csak egy-egy eseményre, nyári vakációra készülve fordulnak körmöshöz.

Az elutasítók között érdekes módon nagyjából azonos arányban vannak jelen azok, akik egyáltalán nem festik a körmüket, és azok akik a körömlakk használata mellett inkább megtanulták valamilyen szinten a műkörmös fogásokat is, és saját maguknak készítik el azt.

Hogy minderre milyen hatással van az a tendencia, hogy a laikusok számára is könnyen, gyorsan és olcsón elérhetők a professzionális (vagy annak tűnő) kellékek, berendezések?

Hogy az “énidő”, a “szeresd magadat”, a “mert megérdemlem” irányzatok terjedése vajon milyen változást hoz?

Hogy mit tehetünk lokális szinten a saját vállalkozásunk célcsoportjában a rendszeres vendégek megtartásáért, és a próbálkozók, vagy akár elutasítók megszerzéséért?

Erről szól majd sorozatunk második része.
Nyitókép: pixabay

Még több hír a szépségipar világából!

Júniusi lapszámunkban egyebek mellett a legújabb technológiákról és hatóanyagokról, csúcstechnológiáról a szalonban, valamint high-tech eszközökről és hatóanyagokról is olvashatsz. Ha most fizetsz elő a Beauty-ra, meglepetés vár!

Kattints az ajándékért!

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?