Fotó: Pixabay.com

Kiskarácsony, nagy ötlet!

ÉLJ AZ ÜNNEPI PÁNIK- ÉS VENDÉGROHAMMAL! A szolgáltatóiparban és a kereskedelemben a karácsony az az időszak, amikor nagyobb esély van a „betévedők” megszerzésére: ilyenkor mindenki pánikszerűen szépül és pánikszerűen vásárol.

Sokszor nemcsak másoknak, hanem önmagának is. Így aztán érdemes nekünk, kozmetikusoknak „megfogni” a betévedt újakat, és ezzel párhuzamosan megjutalmazni, meglepni a hűséges régieket. Készüljünk előre, tervezzünk együtt, gondoljuk át idén nagyon tudatosan, hogy mire szánunk időt, mit valósítunk meg a karácsonyi akciókból! Nézzük meg, hogyan is!

Univerzális meglepetések 

Ezek azok a fogások, amelyekkel a régi és az új vendégeket is könnyen meglepheted, kényeztetheted.
1. Adventi kalendárium: advent minden napján készíts egy kis zacskót, amelyben valamilyen apró tárgyat (pl. ajakír) vagy egy ajándékszolgáltatást (pl. szemöldökszedés) rejtesz el. Az adott napon érkező vendégeknek adj lehetőséget, hogy belenézhessenek a zsákocskába és maguk fedezhessék fel, mi jár nekik. TIPP: figyelj rá, hogy minden vendég után visszatedd a szolgáltatást leíró cetlit, illetve töltsd fel az apró ajándékot minden érkezés előtt. Dokumentáld mindezt a
naptáradban, és bátran használd ezeket a fotókat a közösségi oldalakon.
2. Süti meglepi: egy celofánba szépen becsomagolt mézeskalácsnak vagy linzernek (nem romlandó!) minden vendég nagyon örül. Ha az ágyra készíted, garantáltan meg is leped vele.
3. Télapó: gondolom nem is kell mondani, hogy Mikuláskor érdemes egy narancsot, csokifigurákat vagy egyéb finomságokat tartalmazó tálkát kitenned, amelyből minden vendég választhat.
4. Kifejezetten téli kezelésekre érvényes bérletakciót hirdethetsz a tél első napján. Online és offline is érdemes beszélned róla, hiszen ilyenkor aktuális csak igazán – sőt, valakinek ajándéktippet is adhatsz ezáltal…
5. Apropó ajándék: ugye nem felejted el a karácsonyi ajándékkártyákat? Ha valaki a szeretteit szeretné meglepni kozmetikai kezeléssel, ez ne legyen akadály. Új vendégek csábítása A következő tippekkel nagyobb eséllyel „foghatod meg” a karácsonyi forgatagban véletlenül betévedőket. Arról, hogy hogyan szerezz új vendéget, már számos írás született – itt most kifejezetten az „utcáról jövő” potenciális kliensek megszólításáról lesz szó.

Új vendégek csábítása

1. Januári visszatérés kártya: csinálj egy kedves kis kártyát, amelyet valamennyi decemberben újonnan bejövő vendégnek odaadsz. A kártya lényege, hogy ha januárban (te határozod meg a határidőt) visszatér a kártyával, akkor arckezelése mellé pl. ajándék szemöldökszedést vagy massszázst kap. Ezek olyan, számodra
kis költségű dolgok, melyeket könnyen adhatsz ajándékba, miközben a vendég duplán kényeztetve érzi magát.
2. Karácsonyi sorsolás: kérd meg a betoppanó vendéget, hogy hagyja meg az e-mail címét, telefonszámát (dobja be cetlin egy lezárt urnácskába), mert karácsonykor (pl. 23-án) sorsolsz egyet a facebookon, az ajándék pedig egy, a bőrtípusának megfelelő arckrém lesz. Így te megkapod az elérhetőségeit, ő pedig követni fog téged facebookon, tehát értesül arról, mi történik a szalonodban. Ha pedig nyer, az általad ajánlott termékkel keni majd magát. Ezek mind-mind olyan dolgok, amelyekkel hosszú távra kötheted őt magadhoz.
3. Egy bizonyos összeghatár felett adj ajándékot, méghozzá olyat, amit mindennap (vagy legalább többször) használhat, s ami rád emlékezteti. Egy szép hajgumi, egy kedves szájfény, valami, amire ha ránéz, tudja, hogy a kedves és jó hangulatú kozmetikai szalonban kapta.

Régiek jutalmazása

1. Bérletvásárláskor lepd meg valami kis extrával (pl. plusz egy alkalom, ajándékpakolás). A visszatérő vendégek esetében is fontos a folyamatos és gondos „szeretgetés”.
2. A törzsvendégeknek küldj sms-t vagy e-mailt december elején, éreztetve, hogy első körben a VIPlistások jelentkezhetnek be a legfrekventáltabb karácsony előtti napokra, illetve szilveszterre. Mindenki más ezután foglalhat helyet.
3. A top10 vendégnek készülj névre szóló ajándékkal. Kaphatnak ugyanúgy sütit, mint a többiek, de legyen rajta a csomagoláson a nevük. Kaphatnak ajándékpakolást is, de az feltétlenül paszszoljon az általuk használt termékcsaládhoz. Ilyen és ehhez hasonló marketingtippekkel teheted nemcsak sikeresebbé, de profibbá is a kozmetikád. Remélem sikerült hasznos darabokat találnod a fenti listában!
Ha pedig tele van a naptárad, és úgy hiszed, ez a cikk nem neked szól, akkor tévedsz. Akármennyire zsúfolt a karácsonyi időszak, érdemes gondolni a januárra is. Olyan – a holt időszakban – visszacsábító tippeket érdemes bevetned, amelyekkel a januárt is a decemberhez hasonlóan jó hónapnak tudhatod majd. A fenti bekezdésekben nemcsak ezt, de azt is hangsúlyoztam, mennyire fontos a meglévő törzsvendégekkel a jó kapcsolat ápolása. Még a legnépszerűbb kozmetikus sem engedheti meg magának, hogy ezt ne tegye meg. És még egy tipp: a vendégekkel – a kitűnő szolgáltatás mellett – a nagy empátiát nyújtó szakemberek boldogulnak a legkönnyebben.
Az év vége egy felfokozott időszak, a közlekedés káoszos, a munkahelyeken nagy a nyomás, otthon pedig számtalan a teendő. Előfordulnak késések, csúszások, forgalmi dugók, sőt ingerült, feszült vendégek is. Kellő nyugodtsággal és a kozmetikában a meghitt hangulat megteremtésével ez is kezelhető. Vigyázz magadra, és ebben a felfokozott környezetben is szánj időt egy kis pihenésre.

Kellemes ünnepeket és sikeres időszakot kívánok!

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?