Kommunikáció a szalonban

Új vendégek megnyerése

Számos esetben előfordulhat, hogy kifejezetten szeretne új vendégeket megnyerni. Szalon megnyitásakor, felújítás után, gyesről való visszatérés esetén, vagy ha bővítenénk a vendégkörünket.

Ekkor olyan kommunikációs eszközöket kell használnunk, amelyekkel ismeretlen emberekkel tudunk kapcsolatba lépni. Az alábbiakban a nyomtatott formában – szórólapon, plakáton, hirdetésben – megjelenő kommunikációt vesszük górcső alá.
A kommunikációnak ez a fajtája általában pénzbe kerül, tehát nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogyan is kell ezt helyesen csinálni?

Ne akarjunk túl sok információt közölni!

Ha elárasztjuk a potenciális érdeklődőt információ halmazzal, ő ennek súlya alatt lehet, hogy el sem olvassa irományunkat. Jobb esetben átfutja, de nem fogja megérteni. Rohanó világunkban mindenre csak kevés időnk van, senki nem áll neki a szórólapunkat vagy hirdetésünket „megfejteni”. Vagyis, ha nem keltjük fel a figyelmet lehet, hogy csak a pénzünket pocsékoljuk. Gondoljunk arra, hogy a szóróanyagok zöme olvasatlanul a kukában landol.

Legyen logónk!

Szalonunk névjegye a logó. Tegyük rá minden rólunk szóló információs anyagra. Használjuk következetesen, ha lehet ugyanabban a színben. A logó legyen egyszerű, könnyen és jól olvasható. Fejezze ki szalonunk stílusát. Például minimalista berendezésű üzletben ne válasszunk barokkos betűtípust! Ne feledjük logónk az üzletünk „címere”!

Törekedjünk az áttekinthetőségre!

A reklámanyag csinosítása, dizájnja nem mehet az áttekinthetőség rovására. Ezt az alkalmazott színek megfelelő kombinációjával és az olvasható betűtípusok használatával tudjuk elérni. Például sárga betűvel ne írjunk zöld alapra, mert nem fog jól látszódni. A grafikai tervezés egyik alapszabálya, hogy a háttér színe emelje ki a rajta lévő szöveget.  Fotóra írhatunk, de csak keveset, hogy ne vegye el az esztétikai élményt. A lényeg, hogy a végén egy letisztult, jól áttekinthető, könnyen érthető anyagot kapjunk.

Ha ezt a néhány szabályt betartjuk, akkor van esély arra, hogy célba ér üzenetünk. Ami azt jelenti, hogy a lehetséges ügyfeleink elolvassák, amit közölni akarunk velük, és el is látogatnak szépségszalonunkba.

Deme Márta
Marketing tanácsadó

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?