Fotó: picjumbo.com

Komoly akadály az alakformálásban: a vendég maga

Nagyon sok alakformáló szakember küzd azzal a problémával, hogy a lelkiismeretes munka ellenére nem azt az eredményt kapja a kúra végén, ami indokolt le(het)ne. A vendég csalódott, a kozmetikus frusztrált…

 

 

Ha a kezelés megfelelő volt, a hiba általában a vendég oldalán van, miközben a felelősség mindig a kezelőé.

Pro

Ön szakemberként nyilván tudja, hogy az alakformálás egy komplex feladat. Tudja, hogy jó géppel nagyban növelheti az eredményeit. Ezért remélhetőleg igényesen választotta meg a technológiákat, összeállított egy kezelési rendszert legalább egy zsírbontó, egy bőrfeszesítő és egy hullámmasszázs elemből. Megfelelően diagnosztizálja a vendéget, meghatározza az egyéni kúra menetét, gondosan végzi a kezeléseket. Ezzel mindent megtesz az eredmények érdekében. Csakhogy ott a vendég is, aki sokszor a legnagyobb rizikófaktort jelenti…

Kontra

A vendég kifizeti a kezeléssorozat árát, és úgy gondolja, hogy ezzel mindent megtett az eredmények érdekében. Így hát nyugodt szívvel nassol, vacsorázik, és kihagy néhány edzést, hiszen úgyis lebontják róla a zsírt. Van egy problémája, amit évek óta nem tud megoldani, és azzal, hogy megvette a bérletet, ennek a terhét átrakta a szakemberre.

Ismerős a probléma?

Hivatalos orvosi tanulmányok is igazolják, hogy az alakformáló kúra során az eredmények legalább 40%-a azon múlik, hogy mi történik két kezelés között, milyen életmódot folytat a vendég. A probléma ott kezdődik, hogy a vendégek többsége nem fegyelmezett, nem akar a kezelések mellett pluszban diétázni. Márpedig ebben az esetben sokkal kisebb lesz a körfogatcsökkenés mértéke, mint ami reálisan elvárható lett volna. És mivel a vendég végső soron Önön fogja számon kérni az eredményeket, ezzel a helyzettel muszáj kezdenie valamit.

Mit tehet a szakember?

Tény, hogy nem állhat minden vendég mellett őrangyalként, nem lakatolhat le minden hűtőt, és nem zárathat be minden cukrászdát. Mégis van 2 pont, ahol beavatkozhat annak érdekében, hogy a siker sokkal biztosabb legyen.

1. Sokszor esett már szó róla, és lassan minden szakember elfogadja és képviseli, hogy az alakformáló kezeléseket hullámmasszázzsal kell zárni. Ezáltal felgyorsul a vendég nyirokkeringése, és a lebontott zsírok és salakanyagok kiürülése sokkal gyorsabb lesz, még hosszú idővel a kezelés után is. Ha a vendég otthon a hűtőnél folytatja a napját, a plusz kalóriák a felgyorsult keringésnek köszönhetően kevesebb eséllyel fognak zsírként lerakódni.

2. Valamilyen módon meg kell értetnie, és el kell fogadtatnia a vendéggel, hogy muszáj változtatnia az életmódján, és megfordítani az energiamérleget. Sőt, ha lehet, konkrét segítséget kell neki ehhez nyújtani. Az Ön feladata, hogy érzékeltesse ennek a fontosságát, mégis a lehető legkönnyebbé tegye a vendég számára, mert csak így fogja betartani. Készüljön konkrét tanácsokkal, étrendi javaslattal. Ha ez nem járható út, már léteznek olyan étrendkiegészítők, amelyek megkönnyítik az étrend betartását, csökkentik az étvágyat, vagy éppen elnyújtják a bevitt kalóriák felszívódását, és ezzel csökkentik a zsírraktározást. Ilyen plusz kiegészítéssel nemcsak komplettebb szolgáltatást tud nyújtani, de az eredményeket is sokkal határozottabbá, biztosabbá teheti. Vagyis úgy növelheti a szakmai sikereit, hogy az még anyagi előnyt is jelentsen Önnek.

A professzionális alakformálás következő kihívása, hogy a kezelések közötti időszakban is tudja tartani a kontrollt a vendég fogyása felett. A gépi technológiák fejlődnek ugyan, de már nem abban a tempóban, mint 10-20 évvel ezelőtt. Ahhoz, hogy igazán kiemelkedőt tudjon alkotni, hogy elégedett vendégei legyenek, és hogy hosszú távon is fokozni tudja az eredményeket, minél hamarabb el kell kezdenie a figyelmét a vendég életmódjára is kiterjeszteni.

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?