Fotó: Shutterstock

Legyél online!

„Régi szép idők…” – sokszor sóhajtoznak a kozmetikusok, amikor megkérdezem őket, hogy mi újság, hogy mennek a dolgok? „Bezzeg régebben a nők rendszeresen jártak kozmetikushoz, nem váltogatták a szakembereket, mivel anyáról lányára szálltak át a bevált csodapraktikák és varázsszerek.  Most ritkábban járnak az emberek kozmetikushoz, nincs pénzünk rá…” stb. Ugye ismerős?

Akkor nézzük meg, hogy mi a valóság! Nem a vendégek száma csökkent, hanem sokkal több kozmetikus lett az utóbbi időben, a korábbi évekhez képest jóval több ajánlattal, újdonsággal, magas színvonalú szolgáltatással állnak a szépülni vágyók rendelkezésére.
Azt sem lehet mondani, hogy az embereknek nincs pénzük, és nem költenének magukra. Hivatalos elemzések szerint a gazdasági válság ideje alatt a kozmetikai- és a gyógyszeripar forgalma csökkent a legkevésbé.
Az viszont igaz, hogy a vendégek, illetve a vevők „válogatósabbá” váltak, előzetesen tájékozódnak, jól megnézik, hogy mire költik a pénzüket – és ebben rejlik a lényeg.

A szalonban uralkodó rend és harmónia is fontos. Itt írtunk róla.

Verseny és internet

A mai világban az előzetes tájékozódást legnagyobb mértékben ez az internetet jelenti. Pillanatok alatt rá lehet keresni a bőrproblémákra, a ránctalanítás aktuális trendjére, a divatos kezelésekre vagy a szuper hatóanyagokra, és a beírt kérdésre pillanatok alatt válaszokat kapunk, hogy mi hol kapható, és mennyibe kerül. Itt lép be a képbe a verseny!
Hogyan lehet helytállni a versenyben, és mit kell tenned, hogy a legjobbak között maradhass?

Te vagy a termék – magadat adod el

A naprakész tudásod, a szolgáltatásaid minősége, a szalonod megjelenése, beleértve azt professzionális márkát, amellyel dolgozol.

Hogyan lehet felkelteni és fenntartani a vendégeid érdeklődését a szalonodon kívül? A megszokott „kis kezelés – 4500 Ft”, „nagy kezelés – 7500 Ft” nem mond már semmit a leendő vendéged számára. Egy ráncaitól megszabadulni és szépülni vágyó, információ után kutató fogyasztónak ezzel nem kelted már fel az érdeklődését, így kommunikációdat vonzóvá kell tenned ahhoz, hogy elnyerd a tetszését.

Te vagy a szakember, a vendégek hozzád fordulnak bizalommal a bőrproblémájukat illetően, tedd érdekessé az ajánlatodat, használd a kezelések fantázianeveit, vagy állíts össze egyedi kezelési sorokat és adj nekik neveket, írj részletesebben a hatóanyagokról és a korábbi eredményekről. Legyen az ajánlatod teljes, érdekes, olvasmányos.

Az online világnak is vannak szabályai, veszélyei és rosszindalatú tagjai. Itt írtunk róla.  

Ne olcsó, hanem vonzó ajánlatod legyen!

Felejtsd el az „árengedmény” és „akciós” szavakat. A vendéged a minőséget, és a különlegességet keresi, és ezért hajlandó is magasabb árat fizetni, így itt a VONZÓ AJÁNLAT ideje!

■ Légy az elsők között, légy tájékozott és naprakész! – Az elsők között vezess be új kezeléseket vagy limitált termékeket, melyekre lenne érdeklődés.
■ Légy kreatív! – Tarts szezonális kezeléseket vagy limitált termékeket!
■ Erősítsd szakértői státuszodat! – Minden új vendégnek ajándékozz bőrdiagnosztikát és személyre szabott bőrápolási tanácsadást a legelső alkalommal.
■ Folyamatosan képezd magad! – Például a ránctalanító kezelésekbe építs be stimuláló, különleges, új arcmasszázs technikát.
■ Légy jó értékesítő, növeld a forgalmadat specifikus lakossági termékek értékesítésével! – Az egyes kozmetikai kezelések után adj a vendégednek ajándék termékmintát. Ezáltal növeled a vendéged irántad érzett bizalmát és elégedettségét, nem mellesleg pedig plusz bevételhez juthatsz, ha a kipróbálás után megrendeli a terméket.
■ Légy figyelmes és hálás, nyűgözd le, és kötelezd el a vendégeidet! – Ha egy régi vendéged által egy új vendégre teszel szert, akkor köszönd meg a bizalmát egy ajándék kezeléssel, hiszen azért ajánlott téged, mert a legjobbnak tart. Kell ennél nagyobb elismerés?

Engedd szabadjára a fantáziád! Fordítsd meg a helyzetet, hogy milyen elvárásaid lennének vendégként egy kozmetikai szalonnal szemben, mik lennének azok az apróságok, amik pozitív benyomást keltenének benned? Ezek sokszor olyan dolgok, amik nem kerülnek sok pénzbe, de mégis nagyon-nagyon fontosak és nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy az egyszer-egyszer betérő vendég elköteleződjön melletted.

Kiemelés
“Felejtsd el az „árengedmény” és „akciós” szavakat. A vendéged a minőséget, és a különlegességet keresi, és ezért hajlandó is magasabb árat fizetni, így itt a VONZÓ AJÁNLAT ideje!”

 

A Facebook a te nagy lehetőséged

Hol lehet téged megtalálni? Hol ajánlod a szolgáltatásaidat? Van a szalonodnak weboldala vagy Facebook oldala? Nem tudod, hogy egyáltalán szükséged van-e rá? Nem olyan nehéz erre válaszolni. Biztosan te is észrevetted már, hogy a vállalatok nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a social media világára, hiszen ott tudnak a legkönnyebben és leggyorsabban kommunikálni a fogyasztóikkal. Ez a kétirányú kommunikáció a lényeg. A fogyasztók igénylik, hogy elmondhassák véleményüket, amit egy weboldalon csak korlátok között tehetnek meg.

Weboldalra akkor van szükséged, ha egy meggyőző és erős képi világgal szeretnéd megnyerni a kíváncsi fogyasztókat, de ez inkább a nagyobb szalonoknak ajánlott. Ha te magad  egy kisebb szalonnal kívánsz indulni a „nagy online versenyben”, akkor a Facebook lesz a te nagy lehetőséged! Itt folyamatosan tudsz kommunikálni, és a személyiségeddel tudod megragadni oldalad látogatóit.

Feltöltheted az…
■ új kezeléseidet,
■ vendégeid jóváhagyásával rengeteg előtte-utána fotót, és
■ megkérheted őket, hogy írjanak véleményt rólad.

Ha másokról posztolsz, akkor se feledkezz meg az adatvédelemről. Itt írtunk a GDPR-ről. 

Rengeteg lehetőséged van felvenni a kapcsolatot leendő vendégeiddel. Itt célzottan hirdetheted az oldaladat az általad megadott paraméterek szerint, így annyiba kerül a hirdetés, amennyit te rászánsz. Ha nem tudod egyedül elkészíteni saját oldalad, akkor kérj segítséget környezetedtől, biztosan lesz valaki, aki szívesen segít. Kérjél profi képi anyagot és részletes leírásokat a márkaforgalmazóktól, akikkel együtt dolgozol, hiszen nekik is érdekük, hogy segítsenek neked.
Legyél jelen te is az online világban és légy naprakész a változásokkal. Így, ha valaki kozmetikust vagy szépészeti megoldásokat keres, téged is megtalál!

Vezess adatbázist!

A túlkínálatban nem a vevők, azaz a vendégek keresnek minket, hanem nekünk kell keresni, megtalálni, és magunkhoz kötni őket. Szomorúan tapasztalom, hogy a kozmetikusok nagy része nem rendelkezik vendég adatbázissal, valószínűleg épphogy csak az állandó vendégek telefonszámai vannak meg.

De miért is van erre szükség?
Elsősorban azért, hogy számon tudd tartani, hogy kik járnak hozzád, milyen bőrproblémákat kezelsz éppen, valamint melyik vendéged mire allergiás, stb. Végigkövethető, ki milyen gyakorisággal látogat el hozzád, mikor milyen kezelést vesz igénybe, és az évek során hogyan változik a bőre. Ha lakossági termékek értékesítésével is foglalkozol, akkor azt is mindig jegyezd fel, így rögtön látni fogod, hogy a vendégednek mi vált be és esetleg mi nem.

Ezeken kívül persze számos más dologra is alkalmas az adatbázisod, hiszen így mindig látod, hogy melyik vendégednek mikor van pl. a születésnapja, amelyre akár meg is lepheted egy ajándék arcmasszázzsal, kedvezménnyel, stb. Biztos lehetsz benne, hogy értékelni fogja a figyelmességedet.

Ha a vendéged sokáig nem jelentkezik, akkor küldhetsz neki akár e-mailben figyelemfelkeltő ajánlatot egy neki ajánlott kezelésről, vagy újdonságról. Ha megfelelő időt és energiát fordítasz adatbázisod építésére és helyesen használod az ebből kinyert adatokat, akkor specifikus ajánlatokat, szolgáltatásokat biztosíthatsz vendégeid számára, ezzel erősebben fognak kötődni hozzád és szalonodhoz, hiszen nálad különleges bánásmódban és figyelemben részesülnek.

Mikor kezd el? Most!  Ne halogasd holnapra, érd utol az online világot te is!

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?