A magyar kozmetikusok büszkék lehetnek magukra

„Tudtuk, hogy nagy fába vágjuk a fejszénket, amikor befektetőtársaimmal megvásároltuk a Hélia-D márkát. A nyolcvanas években még hihetetlenül népszerű termékcsaládból a kétezres évekre mindössze négy termék maradt a polcokon” – meséli Budaházy Péter, a vállat tulajdonosa, aki ma már egyedül vezeti a céget. A korábban pénzügyi területen dolgozó közgazdásszal a hatóanyagok, a hidratálás és a ránctalanítás mellett a családjáról és a terveiről is beszéltünk.

Ön a számok világából érkezett a szépségiparba. Mi az, ami itt tartotta?

A Héliában jó csapatot sikerült összehoznunk, és én szeretek itt dolgozni. Élvezem a műhelymunkát és szeretek alkotni. A stratégiától a megvalósításig remek szakemberek segítségével fejlődhetünk – tanulunk egymástól és a piactól is. Pár éve például elindult egy együttműködésünk Rácz Judittal, a Krémmánia portál alapítójával. Rengeteget tanulunk egymástól, és nemrég piacra dobtuk első közös fejlesztésünket is, a Geek&Gorgeous márkát, ami kifejezetten más jellegű termék, mint amilyen területen eddig mi a Héliával mozogtunk.

Milyen most a Hélia-D termékportfoliója?
A termékek kívül-belül megújultak, és rengeteg bőrproblémára szolgálnak megoldással. Jelenleg több száz termékből áll a kínálatunk. A lakossági termékek mellett szalontermékeket is kínálunk a kozmetikusok számára, magasabb, illetve speciális hatóanyag-tartalommal. Ezeket a kezeléseket jól kiegészíti a mezoterápia-gépünk is, amely jó ár/értékű kezelésekre nyújt lehetőséget. Már most is számos szalonban használnak a szakemberek Hélia-D termékeket, de az a célunk, hogy minél több kollégához jussunk el.

Mi viszi előre a márkát a fejlődésben? Mi motiválja az újabb és újabb termékeket piacra dobását?
Mindig igyekszünk a legjobb minőséget előállítani az adott termékkategóriában. Sokat hallott sztereotípia: nem a külcsín a fontos, hanem a belbecs. A tudomány viszont ezt nem támasztja alá. A társadalomban egyre nagyobb hangsúlyt kap az ápolt külső, és így a rendszeres és hatékony bőrápolás is. Ez az evolúciós pszichológiára vezethető vissza, ahol a párválasztásban nagyobb sikere volt és van a szebb egyedeknek. De nincs ez másként a mai társadalomban sem. Például egy bírósági tárgyaláson egy jó megjelenésű a vádlottnak jobbak arra az esélyei, hogy enyhébb ítéletet kap.  Sőt, statisztikák bizonyítják, hogy egy állásinterjún is kedvezőbbek az esélyei a jobb megjelenésű jelöltnek az állás betöltésére. Minket az motivál, hogy segítsünk az embereknek a bőrápolásban, és így hozzájáruljunk ahhoz, hogy sikeresebbek legyenek az élet minden területén.

Hogyan változtak, változnak a felhasználók elvárásai? Mit kell ma egy terméknek tudnia?
Az emberek – ma még többségükben a nők – egyre szépségtudatosabbak. Tudják, hogy hidratálni kell a bőrüket, és már sokan rendszeresen hámlasztanak is. Egyre többen odafigyelnek a biztonságos napozásra is. Ezzel párhuzamosan a hatóanyagokra is kezdenek odafigyelni, egyre körültekintőbben választanak terméket. Ezen a területen azonban még mindig van hová fejlődni, különösen, ha összehasonlítjuk a hazai költési hajlandóságot Nyugat-Európa más országaival.

Milyennek látja a kozmetikus szakmát?  Milyenek a magyar kozmetikusok?
A magyar kozmetikusok büszkék lehetnek magukra. Úgy látom, hogy képzettebbek, mint a nemzetközi átlag. Igényesek, nyitottak az újdonságokra és a fejlődésre. Mi pedig arra törekszünk, hogy hozzájáruljunk a munkájukhoz és a sikereikhez. A magyar kozmetikus szakma nagyon magas színvonalú.

Tradícionális magyar márkaként mennyiben más a Hélia-D, mint a külföldi versenytársai?
Igyekszünk hazai alapanyagokat és hatóanyagokat használni. Sőt vannak kifejezetten a magyar kuriózumokat felhasználó termékeink is, ilyen a Tokaji aszús és a Pándi meggyes termékcsaládunk. Tavaly nyitottuk meg Tolcsván a Hélia-D Herba Kastélyt, ami egyben kozmetikai múzeum is. A beruházás célja értékteremtés volt – itt tekinthető meg a kozmetikatörténeti gyűjteményünk. A kastély gyógynövény-kertjének kincseinek felhasználásával krémkészítő-tanfolyamokat, parfümkészítő és aromaterápiás bemutatókat tartunk. Szeretettel várjuk ide a szakmát és a kozmetikus-tanulókat, de persze azokat a vendégeket is, akik szépségprogramjainkon, ebben a csodálatos környezetben kényeztetnék egy kicsit a testüket és a lelküket.

Hol készülnek a Hélia-D termékek?
Saját fejlesztőbázisunk van Veszprémben, a termékek nagy része ott is készül. Természetesen a gyártást számos kutatás előzi meg, ezeket egyetemi laborokban végezzük el. Szorosan együttműködünk a Szegedi Egyetem Bőrgyógyászati Tanszékével és a Műegyetem vegyészeti laboratóriumával. Számos bőrgyógyásszal dolgozunk együtt, a tesztelésben pedig a Bethesda kórház a partnerünk.

A natúrkozmetikai termékcsalád, a ZELKA, szorosan kötődik a lányaihoz…
Igen, az öt lányom nevének kezdőbetűi alkotják: Zita, Eszter, Lili, Kata, Anna. A legkisebb, Zita most 19 éves, a legidősebb, Eszter pedig 29 éves.

Mennyire vonzza őket a szépségipar? Látja bennük az utódját?
Mindegyiküket nagyon érdekli a szépségápolás, most éppen a koreai és a japán termékekért vannak oda. A termékfejlesztési ötleteket mindig megvitatjuk, és a cég életéből is kiveszik a részüket. A negyedik lányom, Anna egy évet töltött itt marketingesként, de idén felvették a MOME-ra (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem), így ő most a művészeti tanulmányaira koncentrál. A legkisebbet, Zitát megszállottan érdekli a mi területünk – ő jelenleg bőrgyógyásznak készül..

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?