Pörgesse fel értékesítését!

A forgalomnövelés lehetőségei

A termékek értékesítésében nagy bevételi potenciál rejtőzik, melyet a parfümériák és illatszerboltok már régóta kihasználnak. Azért, hogy ez a tekintélyes forgalom Önhöz vándoroljon, érdemes újra felturbózni az otthoni ápoláshoz használatos szerek értékesítését.

A termékek értékesítése növeli az üzlet bevételeit, hiszen gyakran lényegesen egyszerűbb dekorterméket, mint ápoló terméket kínálni vendégének. Dekortermékek vásárlásakor leginkább a vendég érzései döntenek. Ezért is kell dekorkozmetikumok eladásakor másképp érvelni, mint például egy krém esetén. A vendégek maximum egy perc alatt hoznak döntést egy rúzs vagy egy  körömlakk megvásárlásáról. Tulajdonképpen csak a között kell döntenie, hogy „tetszik”, vagy „nem tetszik”. Még akkor is, ha már van néhány rúzsa, ill. körömlakkja, minden további nélkül vásárol másikat, amennyiben az értékesítő érvei következetesek és logikusak.
Számos szépségiparban dolgozó szakember kereskedelmét a legutolsó helyre sorolja, átadva így a fő forgalmat a parfümériáknak és illatszerboltoknak.
Ha alaposan megvizsgáljuk az utóbbi évek kozmetikumokkal elért forgalmát, állandó növekedést tapasztalhatunk ezen a területen.
Ugyanakkor sajnálatos tény a szalonokban tapasztalható kozmetikumok forgalomcsökkenése.
A parfümkereskedő cégek már évekkel ezelőtt specializálódtak a sminküzletre, illetve a körömlakkápoló kozmetikumok értékesítésére, mint az egyik legfontosabb forgalmat biztosító tényezőre, így kompenzálva a hanyatlóban lévő illatszerüzletet.
De vegyük figyelembe azt a tényt, hogy a vásárlók manapság szívesebben vásárolnak kedvezőbb áru termékeket, melyek mindenhol, már ruházati nagyáruház-láncokban is megtalálhatóak. A professzionális tanácsadással párosítva a termékeladás fontos kiegészítő szolgáltatása lehet egy szalonnak, hiszen a termékek könnyen értékesíthetők, ha jól kirakatba tesszük őket.

Termékértékesítés címszavakban

▪ Készítse fel vendégét a tanácsadásra, és építse be az időpontba.
▪ Dolgozzon ki egy koncepciót, hogyan kell kinéznie a tanácsadásnak, és milyen haszna van ebből a vendégének.
▪ Az értékesítő sarkot profi módon díszítse és rendezze be.
▪ Az értékesítendő termékeket láthatóan helyezze el.
▪ A termék mellett szóló indokokat előregondolja végig, és a tanácsadás során mindig a megfelelő helyen vesse be őket.
▪ Vegye figyelembe a vendég kívánságait.
▪ Már ekkor állapodjanak meg új időpontban is a további tanácsadáshoz.
▪ Beszéljen vendégével nyíltan az eladásról.
▪ 14 nap elteltével hívja fel.

Mindenre kiterjedő tanácsadás

Számos szakember panaszkodik, hogy pl. vendége a kezelés után már nem akar sminket, vagy nem hagyja lakkozni körmeit. Ezt úgy tudja megelőzni, hogy már az időpont megadása során utal arra, hogy a kezelés után szeretne neki a legújabb trendnek megfelelő ötleteket adni. Tegye a tanácsadást emlékezetessé vendége számára – akkor a megfelelő terméket szívesen meg is vásárolja önnél. Készítse fel vendégét az élményre, és tegyen róla, hogy a tanácsadás valóban élmény legyen számára. Készítsen személyes tervet, hogyan fog viselkedni a sminktanácsadás során, és gyakorolja el ezt a barátnőjével.
A profi tanácsadás során elsősorban a vendég kívánságai játsszák a főszerepet. A nők azt kifogásolják a tanácsadásokban, hogy a profi technika túlzó, és ők nem képesek azt otthon is utánozni. Fontos tehát, hogy lassan vezessük rá őket a változtatásokra. Ha eltalálta vendége kívánságát, akkor igen nagy az esélye annak, hogy egy teljes sorozatot is el tud neki adni. Egyrészt így nem terheljük le a vendéget már az első alkalommal a komplett programmal, másrészt vendége így már előre várja a következő alkalmat, ahol új ötletekkel és trendekkel ismerkedhet meg.
További szempont, hogy vendége már előre belekalkulálja költségvetésébe a sminktermékeket.

Termékbemutató

Különleges élményt teremthet vendégének pl. vonzó szalondekorációval. Gondoljon egy parfümériára, mely a vásárlóit minden alkalommal új érzésvilágba repíti. Készítsen egy csinos kis sarkot, mely profi módon, s egyúttal  vásárlásra csábítóan van kialakítva.
Ügyeljen a jó fényviszonyokra, melyeket különféleképpen kell beállítania a termékbemutatónál és az értékesítésnél, váltogatva a meleg és a hideg fényeket.

Marketing és reklám

Amennyiben nekifog a termékek értékesítésének és ezt marketing szempontból is jól előkészíti, akkor többszörös hasznot is hozhat szalonjának. Egyrészt erősíti a vendég kötődését, másrészt vendégei továbbajánlják Önt, így újabb és újabb vendégeket is szerezhet. A részlegben szervezzen különféle reklám akciókat, s tartsa szem előtt, hogy a siker alapja a jó előkészítés. Én mindig nyíltan megmondom vendégeimnek, hogy szívesen megosztom velük a tanácsaimat, azonban én is a termékek eladásából élek. Meg fog lepődni, mennyi vendége tartja magától értetődőnek, hogy a felhasznált termékeket meg is vásárolja Önnél.

Gisella Ritter

 

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?