Fotó: Northfoto

A problémás vendég kezelése

Íme, egy igen tanulságos történet Bárányos Zsuzsától, akinek a vendége sokat késett, úgy viselkedett, mintha világsztár lenne, akinek nincs ideje egy két órás kezelésre. Ráadásul még minősíthetetlen hangnemben is beszélt a szakemberrel. Veletek is történt már hasonló eset?

Nagyon szeretem a vendégeimet, és imádom a munkámat. Az elmúlt több mint 24 évben egyszer fordult elő, hogy egy vendég viselkedése számomra elfogadhatatlan volt.

Mivel a leggyakoribb magyar női keresztnév a Mária, így fogom hívni a történetben.

Máriáról annyit tudtam, hogy XY felesége. Soha nem teszek különbséget a vendégeim között. Sokszor megkérdezik tőlem, hogy az ismert vendégeimmel más vagyok, ők többet kapnak. Erre a kérdésre nagyon egyszerű a válasz: nem. Minden vendégnek a maximumot próbálom adni. Nem kell ismertnek lennie, ha bizalmat szavaz nekem, már jár neki a tudásom legjava.

Mária az egyik vendégem barátnője volt. Felhívott telefonon és időpontot kért tű nélküli mezoterápiára. A derekáról szeretett volna egy minimális feleslegtől megszabadulni. Péntekre tudtam neki időpontot adni. 17 órát beszéltünk meg, mert a tű nélküli mezoterápiánál gyakran 3 óráig is eltart egy kezelés. A zsírbontásnál 15 ml steril, orvosi tisztaságú ampulla koktélt juttatok be a kezelt zsírszövetbe. Kéttenyérnyi területbe, mivel itt páros testrészről van szó a fele az egyik oldalba a másik fele a másikba. Kivéve, ha szemmel látható eltérés van a két oldal között, akkor arányosan osztom el a keveréket.

Pénteken felhívott Mária, hogy megváltozott a programja és szeretne korábban jönni. Áttettük a 17 órát 13-ra. Kikészítettem a gépet, az ampullákat, amiből a koktél készül, a fertőtlenítőket (külön a bőrre és a gép kezelőfejére), steril fecskendőt és felszívó tűt, steril gézt. Vártam Mária érkezését. Sehol senki. 13:15-kor sms-em érkezett. „Fél kettő körül érkezem.” Csak néztem döbbenten. Mi az, hogy érkezik? Ki ő? Mi van, ha nekem, azaz időpont már nem jó?
Nyeltem egy nagyot.

Vártam, de nem jött. 40 körül csörgött a telefonom, hogy rossz utcán jött be, most mit csináljon. Mondtam, hogy ne tegye le a telefont, néhány perc alatt behozom a keresztutcákon keresztül, de ahhoz végig kapcsolatban kell lennünk.

4 perccel később belépett az ajtón. Megbeszéltük a részleteket, kényelmesen elhelyezkedett a kezelőágyon, én pedig lefertőtlenítettem az egyik oldalán a kezelendő területen a bőrt, és a gép kezelőfejét. Amíg a hatóidőt vártam összeszívtam a három különböző ampullából a koktélt. Olyan fél perc telhetett el, amikor megszólalt, hogy ő zsibbad. Csak, hogy biztosan érthető legyen, a fekvéstől zsibbad. Próbáltam tréfával elütni a gondját, hogy fog még „zsibbadni”, mert másfél órát fog így feküdni. A legnagyobb megdöbbenésemre felpattant, és közöltem hogy ő nem ér rá, ilyen sokáig. Itt azért megemlíthettem volna, hogy ő késett háromnegyed órát.

Neki természetesen ezt nem mondtam. Megkérdeztem, hogy akkor mi legyen.
Nagyon meleg volt már két hete egyfolytában. Akkor még újdonság volt egy ennyire meleg időszak még augusztusban is.

Mária megkérdezte, hogy el lehet-e tenni a koktélt egy másik napra. Természetesen nem lehet. Nem véletlen, hogy orvosi tisztaságú anyagokkal dolgozunk. Három különböző ampullát, ha összeszívok, azonnal fel kell használni. Úgy döntött, hogy inkább kifizeti az anyagköltséget, de neki akkor sincs ideje a kezelésre. Mit lehet ilyenkor tenni? Legyen, amit a vendég szeretne.

Amikor megtudta az anyagköltség árát elkezdett kiabálni. Először nem akartam hinni a fülemnek. Konkrétan ez hangzott el:

„Van pofád ennyit kérni egy kezelésért, és még egy szar légkondicionálod sincs”.

Nekem ritkán akad el a szavam, de nem tudtam hirtelen erre mit válaszolni.
Szóval az árral nincs gond, csak az a baj, hogy drága az anyag, amivel dolgozok. Az árral továbbra sincs gond, csak miért tart ilyen sokáig egy kezelés. Különben meg, hogy jön most a képbe a légkondicionáló?

Megtudtam, hogy náluk „full” légkondicionált az egész ház. Meg azt is, hogy ahová korábban járt szépségszalonba ott van légkondicionáló. Igaz tű nélküli mezoterápia nincs, azért jött hozzám. Különben is a tűs mezoterápiás kezelés 20-30 percig tartott csak.

Ekkor már magamhoz tértem a döbbenetből és mondtam, hogy igen tűs mezoterápiával tényleg annyi ideig tart. Gyorsan visszakérdezett, hogy és akkor nem lesznek tűs mezoterápiával szúrás helyek. Én kérek elnézést, de azzal lesznek, ezt már tapasztalhatta.
Most írhatnék intelligenciáról, de sajnos neki ebből kevés jutott.

Ennél a pontnál megértettem, hogy valószínűleg neki otthon el kell számolni a pénzzel, és mit mond XY-nak, miért nem volt ideje a kezelésre. Különben is többször a fejemhez vágta, hogy én vagyok a hibás, mert nem mondtam, hogy mennyi ideig tart a kezelés. Igaz, hogy ő nem kérdezte meg, ha egy vendégnek nagyon fontos egy információ megkérdezi.

Számomra ismeretlen területre tévedtem, soha senki nem beszélt velem ilyen stílusban.
Úgy döntöttem, hogy ennek az egésznek semmi értelme. Lehetetlen vele normális emberi hangon beszélni.
Már fel tudtam mérni a helyzetet ezért mondtam neki, hogy igazad van, én vagyok a hibás, hogy nem szóltam, hogy mennyi ideig tart a kezelés. Szép lassan a bejárati ajtó felé tereltem. Mielőtt becsuktam volna az ajtót utána, még szóltam, hogy az üveg előtérben ne álldogáljon, mert ott nagyon meleg van.

Hónapokig meséltem a vendégeknek a történteket, azzal, hogy most legalább tudom értékelni, hogy milyen sok kedves vendégem van.

Többen megkérdezték, hogy mit fogok tenni, ha Mária felhív, és időpontot kér. Mindig azt válaszoltam: nem fog.

Az idő engem igazolt.

Sok ismert vendégem volt és van most is. Soha senki nem viselkedett így. Mindenki szerény, kedves. Ők tudják, hogy valakik, nincs szükségük „sztár allűrökre”.
Remélem, hogy ma már Mária is máshogy viselkedne.

A történethez annyi még hozzá tartozik, hogy másnap felhívtam egy ismerősömet, aki légkondicionálókkal foglalkozik, hogy nekem tegnapra kell egy. Kiderült, hogy legalább két hónapot kellett volna várnom, de ősz közepén már minek. Következő tavaszt már légkondicionálóval kezdtem. Biztos, ami biztos. Amikor mondtam a vendégeknek, hogy lesz, nagyon megoszlott az arány. A vendégek fele örült neki, a többiek közölték, hogy nem bírják. Mindenkit megnyugtattam, hogy semmi gond. Nem azt fogom kérdezni, hogy milyen kezelést szeretnének, hanem azt, hogy légkondicionálóval vagy a nélkül.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?