Photo by Moose Photos from Pexels

12 profi tipp a facebook oldaladhoz

Tanácstalan vagy, hogyan, mikor és mit posztolj a közösségi oldalaidra, hogy több vendéged legyen? Érdekel, hogy kiírd-e a facebookra az áraidat vagy se? Barna Alexandra, a Beauty Marketing Experts alapítója ad tanácsokat.

Az első lépés a személyes profil kialakítása. Ebban is segítünk. Ahhoz, hogy a bizalmat ébressz az új látogatóidban, töltsd ki a Facebook profil azon elemeit, melyekkel segíted a látogatókat, hogy minden fontos információt megtaláljanak veled kapcsolatban.

  1. Facebook oldalad nevének egyértelműnek és jól beazonosíthatónak kell lennie. Mivel a Facebook keresője is legalább olyan jól működik már, mint a Google, érdemes az oldalad nevébe beleírni legalább egy szót, ami utal arra, hogy mivel foglalkozol.
    Például: Szabó Virág, kozmetikus és szempilla-stylist, Mohács. Ha a települést is megadod, még könnyebben találnak rád.
  2. Történet – A névjegyben találsz egy szabadon, bármilyen hosszúságú szöveggel kitölthető részt is. Itt bátran írhatsz magadról, a szalonról, a szolgáltatásokról, bármiről, ami szerinted egy vendég számára fontos lehet. Semmiképpen se hagyd ezt üresen!
  3. Profilkép és borítókép – A profilképed tartalmazza a logódat vagy az arcodat. Hiszen ez alapján tud téged először beazonosítani a látogató. A borítókép pedig egy tökéletes marketingeszköz: mindenki találkozik vele, aki felkeresi az oldaladat. Használhatod a szalonod arculatának bemutatására, a legújabb akciók, promóciók reklámozására, vagy bemutathatod a kedvenc termékedet, szolgáltatásodat. A borítóképet érdemes havonta legalább 2-szer cserélni. 

    Extra tipp: Figyelj arra, hogy a borítóképen lévő szöveg középre kerüljön, mert mobilos nézetben a borító két szél nem látszik.

  4. Szolgáltatások  – Kötelező kitölteni! Ha túl sok szolgáltatásod van, akkor, természetesen nem kell mindent egyesével felvinni, csinálhatsz akár kategóriákat is. Az a legfontosabb, hogy a látogató legalább az árkategóriát be tudja határolni magának, és lássa, hogy milyen típusú szolgáltatásaid vannak.
  5. Ne félj attól, hogy elijesztesz valakit az áraiddal! Sokkal jobb, ha már itt kiderül, hogy egy vendég sosem költene hajvágásra annyit, mint amennyit te kérsz, mintha a szalonban derülne ki ugyanez.
  6. Üzenetküldés  – A „Beállítások”-ban, az „Üzenetküldés” fülre kattintva, érdemes beállítanod egy automatikus válasz üzenetet, amit akkor küld a Messenger, ha valaki nyitvatartási időn kívül ír Neked. Írd bele, hogy előreláthatóan, mikor fogsz válaszolni, és linkeld be a weboldaladat, hogy addig is nézelődhessen az érdeklődő.
  7. Hogyan tudsz hatékonyan posztolni?  – Előfordult már veled, hogy este, miután elment az utolsó vendéged, rájöttél, hogy ez már a harmadik olyan nap volt a héten, amikor semmit nem posztoltál, és nem tudtad, mit is posztolhatnál, de nyomást éreztél, hogy valamit mégis kellene? Az a poszt, ami ilyenkor elkészül, valószínűleg nem lesz hatékony. Hiszen nincs mögötte cél, nincs konkrét üzenet, amit át szeretnél adni.
  8. Elég, ha heti 2-4 bejegyzést teszel közzé, de az fontos, hogy ezt következetesen tedd. Érdemes első lépésként kijelölnöd 1 órát a héten, amikor a vállalkozásodra koncentrálsz, és megtervezed a posztokat – tekints erre az órára úgy, mintha egy vendéged lenne: csak erre koncentrálj, és következetesen tartsd be a 60 percet!
  9. A Facebookon előre be tudod időzíteni a posztokat, így akár egy hónapra előre is felkészülhetsz, ami sokat segíthet a forgalmasabb időszakokban.
  10. Mikor érdemes bejegyzést megosztani? – Ez célközönség-függő, ezért érdemes folyamatosan figyelned a Facebook oldalad elemzéseit, hiszen itt láthatod, hogy mikor aktívak a követőid.Általánosságban a következőket mondhatjuk el:
    – Hétköznap: munkaidő előtt 7.00-9.00, ebédidőben 12.00 – 13.00, este 21.00-22.00.
    – Szombaton: délelőtt 10.00 – 11.00, illetve ilyenkor nyugodtan posztolhatsz késő este is.
    – Vasárnap: délelőtt vagy délután 15.00-16.00.
  11. Mit tartalmaz az ideális poszt?
    Figyelemfelkeltő első sor – Akár egy történetet mesélsz el, akár egy terméket szeretnél bemutatni, egy mondatban mindig foglald össze, miről fog szólni az adott poszt. Ezzel elindítod a szöveget és az olvasó is azonnal tudja, hogy mire számíthat, felkeltheted az érdeklődését.

    Érdekes történetek– Szerencsére elmúlt a rövid, egy mondatos sales szövegek időszaka. Az emberek szeretik és keresik az igazi, életszagú történeteket, éppen ezért bátran oszd meg, mi történik veled, veletek a szalonban. Az előtte-utána fotó mellé mindig párosíts egy történetet arról, hogyan alakult a kezelés, hogyan érezted magad közben, mit szeretett volna a vendéged. Hidd el, el fogják olvasni!Az online világnak is vannak szabályai, veszélyei és rosszindalatú tagjai. Itt írtunk róla.  

    Jó minőségű képek, videók – Minden posztodhoz jó minőségű képet vagy fotót használj! Fontos a jó fény és a helyes szög, ezeket mind ki kell tapasztalnod. Minél több vendéget fotózol (mi azt javasoljuk, hogy minden vendéget fotózz le), annál többször fogod megtalálni az ideális szöget, a legjobb beállításokat. És persze, minél több képed van, annál könnyebb a posztolás is, hiszen több anyagból dolgozhatsz.

    Extra tipp: Ha gondod okoz megkérni a vendégeidet, hogy lefotózhasd őket, vagy gyakran elfelejtesz fotózni, írd ki a falra jól olvashatóan a következőt: 

    Kedves Vendégem, munkám során minden esetben fotót készítek dokumentáció céljából. Amennyiben hozzájárulsz, ezeket – a neved említése nélkül – meg is osztom közösségi oldalaimon. Köszönöm az együttműködésedet!
    Ezzel két legyet ütsz egy csapásra. Magadat is emlékezteted a fotózásra, és a vendéged is előre tudni fog róla.
  12. Link – Minden posztod végére tegyél egy linket, ami az oldaladra, a blogodra vagy az időpontfoglaló oldaladra viszi az olvasókat.

Nézd meg, miért érdemes jelen lenned az online világban is!

A kép után felsorolunk néhány konkrét téma- és posztötletet, melyeket bármikor elkészíthetsz, biztosan el fogja nyerni a követőid tetszését.

Poszt-sorozat témák, melyekből többfélét is készíthetsz:

–  Előtte-utána fotók a vendégről, történettel kiegészítve.

–  Termék-posztok: A saját kezedben vagy a szalonban fotózva, a saját szavaiddal. Ha értékesíteni szeretnél, fotózd le a terméket, a szolgáltatást, és írd mellé, miért szereted, miért ajánlod.

–  Hírek, események, akciók.

–  Ha oktatáson vettél részt, mindenképpen posztolj róla!

–  Életképek a szalonból (mi történik éppen).

–  Vendégvélemények: nem elég, ha írnak rólad, ezeket újra meg is oszthatod!

–  Pár gondolat az aktuális trendekről – készíthetsz hosszabb bejegyzést, mint egy blogposzt, indíthatsz szavazást, hogy a követőidnek tetszik-e. Ezzel szuperül bevonhatod őket, interaktívabbá teheted az oldaladat.

Ha másokról posztolsz, akkor se feledkezz meg az adatvédelemről. Itt írtunk a GDPR-ről. 

Barna Alexandra
Kozmetikusként végzett, de ma már több éves marketinges múlttal a háta mögött minden nap azért dolgozik, hogy a hazai szépségszakmák kisvállalkozóinak segítsen a napi folyamatok megkönnyítésében, a vállalkozásuk fejlesztésében. Ezért alapította meg a Beauty Marketing Experts ügynökséget, amely az első és egyetlen hazai ügynökség, amelynek küldetése, hogy megadja a szépségipar szakembereinek a professzionális segítséget a marketing és vállalkozásfejlesztés területén, speciálisan a saját szakmájukra kifejlesztve.
Ha többet szeretnél tudni erről a témáról, rengeteg hasznos tanácsot és gyakorlati példát találsz Szépségipari marketing kisvállalkozóknak c. könyvben! Ha pedig folyamatosan naprakész marketing és szalonfejlesztési tanácsokkal szeretnél gazdagodni, lépj be a Szalon marketing zárt Facebook-csoportba: Facebook.com/groups/szalonmarketing!

 

Megjelent a májusi Beauty Forum!

 

Ebben a lapszámban az algák kerülnek reflektorfénybe. Ez nem véletlen. A bennük lévő ásványianyag kincsnek köszönhetően egy új kozmetikai trend főszereplői ezek a parányi lényecskék – nemcsak az alakformálás, hanem az arckezelések területén is.

 

Rendeld meg most!
Katt ide!

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?