Szalonvezetés

Ne foglalkozz mással, mint amihez legjobban értesz!

Ennek a témának kapcsán eszembe jutott egy mese, amit most megosztok mindenkivel:

A róka egy napon eldicsekedett a macskának ravaszságával és fortélyaival.
– Sokféle trükköt ismerek – magyarázta a róka. – Például, ha maghallom a kutyák közeledését, legalább százféleképpen tudok elmenekülni előlük.
A macskának imponáltak a hallottak, és szerényen azt mondta:
– Elképesztően találékony vagy. Ami engem illet, én egyetlen módját ismerem a menekülésnek. Ez pedig az, hogy felmászom egy fára. Tudom, hogy ez nem olyan izgalmas, de nekem eddig bevált.
A róka önelégülten mosolygott.
– Nos barátocskám, talán lesz egy kis szabadidőm, és akkor megmutatok egyet-kettőt a trükkjeim közül.
Nem sokkal később a róka és a macska közeledő agarak ugatását hallották.
Erre tartanak! – nyávogta a macska. Azzal együtt felfutott a legközelebbi fára, és elrejtőzött a levelek között.
A róka meg csak állt, és azon törte a fejét, hogy sok-sok trükkje közül most melyiket vesse be az agarak ellen. A határozatlanság megbénította, sokáig töprengett: az agarak lecsaptak rá.

Ezóphus szerint: Hasznosabb egy jó, már bevált terv, mint száz olyan, amelyiknek kétséges a kimenetele.

Tanulság

Mi a tanulság ebből az üzleti életre vonatkoztatva?
Igen sok kozmetikus igyekszik gyarapodni azáltal, hogy az üzleti szféra újabb területein próbálkozik. A lehetőségek száma ugyanolyan sok lehet, mint a róka rendelkezésére álló menekülési útvonalaké.

Bővíthetjük szalonunk tevékenységét pl.
  • Masszázzsal
  • Kozmetikai tetoválással
  • Különböző elektrokozmetikai kezeléssel
  • Mikrodermambrázióval, stb.

Egy másik területen való továbbterjeszkedés, módosítás, bővítés természetéből adódóan magában foglal némi kockázatot, különösképpen akkor, ha elhanyagolja fő üzleti profilját, ami addig a fő bevételt jelentette.
Lehetnek kételyek bennünk a tervezett változással kapcsolatban. Érdemes eredeti erősségünkre összpontosítani és inkább a már bevált, sikeresnek bizonyult utat erősíteni.

Nem foglalkozhat minden kozmetikai szalon minden szolgáltatással. Ha elhanyagoljuk a legfontosabb területünket, látványos bevétel csökkenést eredményez. Túl sok minden között oszlik meg a figyelmünk, sok az újítás egyszerre, így ezek mindegyike hatékonyan nem tud működni.
Próbáljuk ki magunkat, miben vagyunk a legjobbak, és e köré építsük fel szalonunk profilját, szolgáltatásaink körét.
Aki pl. a sminkelés terén erős, az bővítheti szolgáltatását sminkanyag értékesítésével, esetleg kozmetikai tetoválással, oktatással.
Biztos nagyon csábító, mikor valami újdonságról hallunk, de át kell gondolnunk, hogy a ráfordított költség és figyelem, valamint az idő nem veszélyezteti-e a már meglévő szolgáltatásunkat.
Mindenkinek ajánlom, hogy derítse ki, hogy melyik szakterületen a legjobb, ehhez még a vendégek véleményét is ki lehet kérni, vagy elővehetjük vevő nyilvántartásunkat, hogy felmérjük milyen szolgáltatást választ tőlünk vendégkörünk leginkább, és ezt a területet sose hanyagoljuk el!

Ha fejlődni, terjeszkedni, bővíteni szeretnénk, ezen a területen gondolkodjunk.
Váljunk profivá az adott szakterületen!

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?