Fotó: www.fotolia.com

Szerezzünk új vendégeket!

Korábbi két cikkemben a pozícionálással, majd a meglévő vendégek megtartásával foglalkoztam. Időrendben a kettő között helyezkedik el az új vendégek megszerzése. Nézzük meg, hogyan álljunk neki a vendégkör felépítésének, és hogyan töltsük fel a még rendlelkezésre álló szabad helyeket!

 

Az ideális vendég – Először tisztázni kell, hogy számunkra ki az ideális, hiszen ez fog nekünk segíteni abban, hogy hol és milyen eszközökkel keressük őket. Fontos megjegyeznem, hogy az ideális vendég mindenki számára más tulajdonságokkal rendelkezik.

■ Csak gyantáztatni járjon vagy mindig nagykezelésre?
■ Az arckezelés vagy a testkezelés érdekli?
■ Hány éves és milyen gyakorisággal jár?

Az ideális vendég lehet: 20-30 év közötti, bőrproblémákkal küzdő, átlagos anyagi lehetőségekkel bíró. Lehet 40-50 év közötti, aki késő este ér rá, anti-aging kezeléseket vesz igénybe, és jobb anyagi lehetőségekkel bír.

Ellenpéldaként, aki kéthetente jár, és mindig csak gyantáztat, az nem ideális vendég.

Természetesen nem lesz minden vendégünk ideális, de a fő csapásirányt így kijelöljük magunknak, és nem parttalanul hánykolódunk, hogy de jó lenne pár új vendég!

Értékesítési folyamat

Nem vesszük észre, de mindannyian nap mint nap végigmegyünk rajta. Amikor az élelmiszerboltban megkóstoltatnak velünk egy darabka sajtot, akkor próbálnak bevonni minket az értékesítési folyamatba: megkóstoljuk, ízlik, veszünk belőle, majd rendszeres vásárlóvá válunk. Az értékesítési folyamatot a sikeres cégek részletesen megtervezik, lépésről lépésre, az első találkozástól a rendszeres vásárlásig.

A kozmetikusnak is el kell gondolkodnia a saját értékesítési folyamatán. Kell, hogy legyen „kóstoló” a következő tulajdonságokkal: olcsó, alacsony kockázattal igénybe vehető, képes megmutatni a professzionalistásunkat – mindezzel a későbbiekben a vendég az értékesebb szolgáltatások irányába terelhető.
Az alábbi példákat mindenki ismeri, csak még nem gondolt rá kóstolóként: próbasmink menyasszonyoknak, bőrdiagnózis, sminktetoválás-tervezés, kis kezelés, a hónalj tartós szőrtelenítése.

A feladat gyakorlatilag annyi, hogy tudatosan gondoljuk végig, milyen típusú vendégeket szeretnénk, és mit ajánlunk nekik először, amire az érdeklődési körük és a szokásaik miatt kaphatóak, s ahonnan majd „továbbléptethetőek”.

»A marketing lényege az, hogy csinálni kell.«
Az egymillió dolláros kérdés

Hol hirdessünk? A sok lehetőség közül nézzünk meg hármat, melyek mindegyike működik! Mindenki a hozzá legközelebb állót próbálja ki, és máris nagy lépést tett a még üres helyek feltöltésére.

1. Facebook

Kevés energiát és pénzt igényel, ám annál hatékonyabb. A lényeg, hogy ne a magán profilunkat használjuk! Inkább hozzuk létre kozmetikánk üzleti profilját, amely ugyanúgy egy fiók, mint a személyes, csak itt hirdetni is tudunk.

Tegyük fel, hogy Győrben dolgozunk. Megadható, hogy a győri, 30-40 év közötti nők lássák a hirdetést, akik érdeklődnek a szépségápolás iránt. Hirdethetünk anti-aging kis kezelést vagy bőrdiagnózist, és írhatunk posztokat a 30-40 éves korban fellépő öregedési folyamatokról és azok megelőzési lehetőségeiről. Hirdethetünk menyasszonyi próbasminket a 25-35 éves korosztálynak, és így tovább. A lényeg, hogy kezdjük el, a gyakorlat pedig gyorsan meg fog jönni.

2. Keresztmarketing

Sokan alkalmazzák, a kicsiktől a legnagyobbakig, mert kiválóan működik. Találjunk olyan üzletet, ahol ideális vendégeink rendszeresen megfordulnak, az üzlet pedig nem konkurencia, és dolgozzunk össze!

Például egy fitneszteremben érdemes sminktetoválást keresztmarketingelni: a bérlethez díjmentesen ajánljunk sminktetoválás-tervezést ajándékba.  Mindehhez nem kell más, mint összeírni a környékbeli üzleteket, kitalálni az ajánlatot, és azt megbeszélni az üzlet vezetőjével. Nagyon fontos, hogy az elején a kezdő lendületet meg kell adnunk. Utána pedig ápolni kell a kapcsolatot, és időnként meg kell jutalmazni egy-egy kezeléssel azt, aki az üzletében segíti mozgásban tartani a folyamatot.

3. Rendezvények

A rendezvények több energiát igényelnek, és habitus kérdése a bevállalása, viszont tény, hogy a legsikeresebbek nagy része él vele. Részt vehetünk témába vágó kiállításokon, helyi rendezvényeken előadóként szerepelhetünk, mellyel hangsúlyozhatjuk a hitelességünket. Ha új terméket vezetünk be, érdemes a saját üzletünkben bemutató partit tartani, ahova meghívjuk ideális vendégeinket és azok ismerőseit. Ez egy társasági esemény, ahol a rövid kezelési bemutató mellett egy pohár pezsgővel is megkínáljuk a résztvevőket. Népszerű manapság egy-egy plasztikai sebész vagy bőrgyógyász meghívása a kozmetikába, aki beszél az új trendekről és természetesen a kozmetikus szerepéről is. A kozmetikus szintén bemutatja saját, témába vágó szolgáltatásait.

Mindenkinek meg kell találnia a számára szimpatikus módszereket, hiszen az eredményesség mellett az is fontos, hogy könnyedén csináljuk. A legfontosabbnak mégis azt tartom, hogy folyamatosan próbálkozzunk. A marketing lényege ugyanis az, hogy csinálni kell. Lehet középszerűen vagy profin, de csináljuk! Meg fogja hozni az eredményt.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?