Természetes segítség hajhullás ellen

Amikor a hajhullás szóba kerül, sokan csak legyintenek, mondván, a kopaszodás csak a férfiakat érinti. Ez azonban nem igaz, hiszen manapság egyre több nő is küzd a hajhullás ellen az életük bizonyos szakaszaiban.
A hajhullás hátterében mindenkinél más és más áll: ez lehet valamilyen egészségügyi probléma, genetikai örökség, a megfelelő hajápolás hiánya, külső tényezők vagy akár egy diéta miatt fennálló tápanyaghiány is.

 

A tápanyagok hiánya a legfőbb kiváltó ok, vagyis sokaknak azért hullik a haja, mert a szervezete nem kapja meg a megfelelő vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek elengedhetetlenek az egészséges, fénylő hajhoz. Érdemes orvoshoz fordulni segítségért, hiszen megfelelően beállított vitamin mennyiséggel hamar újra egészséges lehet a hajunk.

Íme a 10 legfontosabb vitamin, amelynek elengedhetetlen szerepe van a hajhullás megelőzésében és az egészséges haj megőrzésében.

A-vitamin

Az A-vitamin egy antioxidáns, amely szabályozza a faggyú-kiválasztást ezáltal csökkentve a hajhullást. Elősegíti a haj egészséges növekedését. Húsokban, zöldségekben – elsősorban káposzta, sárgarépa és spenót -, valamint gyümölcsökben – őszibarack és sárgabarack – található. Számos hajápolási termék alapanyaga is.

B3-vitamin

A B3-vitamin segít szabályozni a fejbőr vérellátását, ezáltal a hatóanyagok könnyebben bejutnak egészen a hajhagymákig. Búzacsíra, sörélesztő, húsok – leginkább a baromfi – tartalmazza ezt a vitamint.

B5-vitamin

A pantoténsavként vagy kalcium pantotenátként is ismert vitamin, amely a haj egészséges szerkezetéért felelős. Megtalálja a tejtermékekben, májban, vesében és burgonyában.

B6-vitamin

Ez a vitamin a melanin termelődésben játszik szerepet, biztosítja, hogy a haj sötét és természetes színű maradjon. Teljes kiőrlésű gabonafélékben, belsőségekben és tojássárgájában található.

B9-vitamin

A B9-vitamin, vagyis folsav növeli a vörös vérsejtszámot. Vízben oldódó vitamin, amely legfőképpen citrusfélékben, zöld színű zöldségekben és májban található.

B12-vitamin

A B12 vitamin segít megelőzni a hajhullást. Főként halakban, tejben, tojásban és csirkehúsban található. Mivel ez a vitamin a zöldségekben nem található, ezért sok vegetáriánus szenved B12 hiányban.

C-vitamin

A C-vitamin segít feldolgozni a vasat a szervezetben, nagyon fontos az egészséges haj növekedésében. Citrusfélékben, eperben, kiviben például nagy mennyiségben megtalálható.

D-vitamin

A D-vitamin is igen hatékony szerepet játszik a hajhullás megelőzésében és erősíti a haj szerkezetét. Napsütés-vitaminként is ismert, hiszen a napfényben található, így minél többet vagyunk a napon, annál többet kapunk belőle. Természetesen a napozás káros hatásait figyelembe véve tartózkodjon mindig a napon!

E-vitamin

Az E-vitamin szabályozza a fejbőr vérkeringését, így elengedhetetlen szerepe van az egészséges haj megtartásában. Serkenti a hajhagymákat, így felgyorsítja a növekedést. Nyers magvakból, növényi olajokból, leveles zöldségekből és diófélékből tudja beszerezni ezt a vitamint.

H-vitamin

A H vitamin, más néven Biotin erősíti a haj szerkezetét és megelőzi az őszülést. Máj, teljes kiőrlésű gabonapelyhek, tej és rizs gazdag biotin forrás.

Forrás: http://hair-growth-remedies.com


Ezt olvastad már?

FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail