Több mint kozmetika, több mint kozmetikus: Kiegészítő szolgáltatások

Régen egy-egy klasszikus, nagy szalonban szinte minden szolgáltatás (kozmetika, manikűr, pedikűr, masszázs, fodrászat, stb.) fellelhető volt, majd a magánvállalkozások beindulásával sok szakemberben megfogalmazódott az igény, hogy önálló üzletet nyisson, csak a saját tevékenységére fókuszálva

Sorban alakultak meg a „boutique” stílusú kis stúdiók, kozmetikák, fodrászatok, kéz- vagy lábápolószalonok – a mai napig sok van belőlük. Ezek előnyei közé tartozik, hogy a páciens teljes csendben szépülhet, a szakember kizárólag vele foglalkozik, nem kell más munkatárshoz alkalmazkodnia, csapatban dolgoznia. Hátrányai, hogy az odajutás és a hazajutás ideje alatt akár más szolgáltatást is megkaphatna a vendég, a bérleti díj kifizetésében, marketingben és minden más dologban pedig magadra maradsz.

Mostanában azonban ismét változnak a trendek, érdemes hozzájuk alkalmazkodni. A rohanó életmód mellett a vendégek előnyben részesítik az olyan szalonokat, ahol minden szolgáltatás egyszerre vehető igénybe. Ha már odautazik, beparkol, parkolást fizet, rászánja az időt, akkor praktikusan arcát, haját, testét, kezeit-lábait is rendben szeretné tudni. Egy kozmetikai kezelés után jól esik felfrissíteni a frizurát, miközben felkerül a géllakk. Éppen ezért érdemes a szalonban olyan kiegészítő szolgáltatásokkal is előrukkolni, mint a manikűr vagy a többdimenziós műszempilla.

A szakember akkor hiteles, ha nem ért mindenhez, így a kínált szolgáltatások elvégzésének egy részét másra érdemes bízni. Alap- vagy éppen japán manikűrt a mai kozmetikai tanrendnek megfelelően egy kozmetikus is el tud végezni, műkörmöt viszont csak szakavatott műkörömépítő készíthet. Ne akarjunk mindenhez érteni kozmetikusként, ugyanakkor képezzük magunkat és tanuljunk olyan extrákat, mint a testkezelés, műszempillakészítés, egyedi masszázsvariációk.

Miért? Mert…

1.       Minél több szálon kötődik hozzád a vendég, annál nagyobb eséllyel marad „hűséges”.

2.       A vendég elégedettebb lesz, ha rövidebb idő alatt több szolgáltatást is igénybe vehet

3.       Egységnyi idő alatt nagyobb bevételre tehetsz szert.

4.       Ha más szolgáltatást és szolgáltatót hozol a szalonba, akkor a bérleti díj többfelé oszlik

5.       Más szolgáltatókkal egymás vendégköréből is profitáltok.

6.       Könnyebben ismered és oldod meg vendéged problémáit, ha nem csak az arcbőrét, de az egész testét vagy éppen a körmeit is látod (például ilyenkor kiderülhet egy vitaminhiány) így még szakszerűbb kezelést ajánlhatsz.

7.       Ha egymással harmonizáló hatóanyagokat használsz a test minden pontján, úgy általánosságban nagyobb sikereket érhetsz el.

8.       Minél többször jön a szalonba, annál többet találkozol a vendéggel, annál jobban ismered a vágyait, álmait, szokásait, preferenciáit és annál könnyebben tudod majd személyre szabni számára az ott töltött időt alatt zajló kezeléseket.

9.       Az egyfajta szolgáltatás miatt betérő vendég később többet is igénybe vehet vagy ajánlhatja azokat másoknak.

10.   Egy nagyker általában többféle termékkört is forgalmaz, ha mindent egy helyen vásárolsz a toniktól a körömreszelőig, akkor biztosan több kedvezményt kapsz, mintha csak az egyiket szereznéd be náluk.

11.   Változatosabbá válnak a munkanapjaid.

12.   Kialakíthatsz olyan napokat, amikor az esti fáradt időszakra például a nagy koncentrációt igénylő komplex arckezelés helyett főként gyors és könnyebben végezhető manikűröket iktatsz be.

13.   Érdemes egy szolgáltatás többféle válfajához is értened, hogy minden vendég igényét kielégíthesd: sminkesként normál sminket, kozmetikusként tartós sminket is készíthetsz ugyanannak a vendégnek.

14.   Szalonod berendezése is dekoratívabb, változatosabb lehet.

Több szolgáltatás, több lehetőség. Érvényes ez a marketingben és árazásban is:

1.       Készíthetsz hűségakciót: a kozmetikában lojális vendégeidet ajándékozd meg manikűrrel, ha elégedettek az eredménnyel, biztosan máskor is igénybe veszik.

2.       Ajánlhatsz csomagos kedvezményeket azoknak, akik több dologra jelentkeznek be.

3.       Ha kénytelen vagy valamely szolgáltatásodat egy ideig az általad irányzottól kissé olcsóbban adni, ezt behozhatod egy másik, rendkívül népszerű szolgáltatás árának enyhe és fokozatos emelésével.

4.       Hatékonyabban tudsz értékesíteni, hiszen amíg például a körömlakk száradására vár a vendég, addig megmutathatod neki az új kozmetikai kezeléshez használt illatos illóolajakat, így csábítva el őt egy finom masszázsra.

5.       Facebook oldaladat és honlapodat több keresőszóra is optimalizálhatod, aki az interneten keres rád például a ’kozmetikus’ címszóval, az a honlapodra lépve láthatja, hogy szempillát is építesz, így mire beér hozzád, lehet, hogy kedvet is kap.

6.       Többféle szolgáltatás alapján többféle vendég ajánlhat másoknak és ne feledd, az ajánlás még mindig a leghatásosabb marketingeszközök egyike.

7.       Többféle lakossági terméket adhatsz el, nem csak arckrémmel, hanem kézápoló lotionnal felszerelve léphet ki szalonod ajtaján a kliensed.

8.       Előfordulhat, hogy a borravaló összege is emelkedik, ha szolgáltatásonként fizet a vendég.

Reméljük, hogy sikerült meggyőznünk: érdemes a szalonodban színesebbé tenned a szolgáltatási palettát. Azt javasoljuk, mérd fel a vendégeid igényeit, és dönts eszerint a bevezetendő új tevékenységek mellett. Sok sikert kívánunk!

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?