Ünnepi marketing akció

Vendégösztönző törzsvásárlói kártya

Az ünnepi bevásárlás alkalmával rengeteg impulzus éri az embereket, a feldíszített bevásárló központok és utcai üzletek számos akciót kínálnak. Karácsony és szilveszter idején látogat el a legtöbb vendég a szépségszalonokba, amely kiváló lehetőség karácsonyi ajándékötletek ajánlására.

Mindezzel növelhetjük forgalmunkat, emelhetjük szalonunk színvonalát és nem utolsó sorban előkészíthetjük a következő év elejének sikeres indulását.

Dekoráció

Díszítsük fel az ünnepi hangulatnak megfelelően szalonunkat! Ha kirakattal rendelkezik üzletünk, akkor akár kívülről is hívogatóvá tehetjük a járókelők számára. Nem kell túlzásba vinni a dekorációt, inkább kellemes, a mindennapoktól eltérő, bensőséges légkörre törekedjünk. Ügyeljünk a színek harmóniájára, használhatunk illatgyertyákat is. Kínáljunk teát, karácsonyi apró süteményt és szaloncukrot!

Törzsvendégek

Év végén mindenki számot vet az eltelt év eredményességével, sikereivel, kihívásaival, és megajándékozza szeretteit, munkatársait. Kedveskedjünk hozzánk hűséges, törzsvendégeinknek valami aprósággal! Lehet ez egy ajándék kártya, amelyet a következő évben válthat be, meghívhatjuk januárban egy-két egységnyi szoláriumozásra vagy kaphat egy finom bonbont. A lényeg a figyelmesség. Ha még nincs törzsvásárlói kártyánk, ez egy remek alkalom a bevezetésére. Hűséges klienseinknek 5-10 % kedvezményt ajánlott adni. Az 5 %-nál kevesebb egyáltalán nem vonzó, a 10 %-nál több pedig feleslegesen drága lenne számunkra. Természetesen másról is szólhat a törzsvásárlói kártya, például a vendég minden 10. egységét ajándékba kaphatja.

Meglepetés ajándék

Erre azoknak a stúdióknak van lehetőségük, akik termékértékesítéssel is foglalkoznak. Állítsunk össze a vendégek számára személyre szabott, úgynevezett duó vagy trió csomagokat, amelyek két, illetve három terméket tartalmaznak. Kombinálhatjuk a vendég személyes igényeinek figyelembevételével. Mindig magyarázzuk el, hogy melyik termék mire jó! Ugyanilyen ajánlatot tehetünk a vendégek hozzátartozói számára, ha megkérdezzük, az illetőnek milyen típusú bőre van. Ezzel ajándékötletet is adunk, s talán nem egy „unalmas” nyakkendőt kap a szerencsés hozzátartozó. Vannak olyan termékforgalmazó cégek, amelyek az ünnepekben ajándékot – plüss figurát, bizsut, édességet, gyertyát stb. – biztosítanak a vendégek számára, ha egy bizonyos kozmetikumot vásárolnak. Az ilyen akciók kockázatosak, mert mindig előre kell invesztálnunk egy nagyobb mennyiségű termék vásárlásába, amelyet vagy el tudunk adni vagy nem. Ezért javaslom, hogy mindig nézzük meg, attraktív-e az ajándék, vajon tetszeni fog-e a vendégeknek? Kérjünk lehetőséget a termékforgalmazó értékesítő kollégájától, hogy előzetesen tesztelhessük az ajándékot, és csak ezután döntsünk arról, hogy belevágunk-e az akcióba.

Gondoljunk az év elejére!

Bevált ötlet, ha az év végi nagy forgalmat kihasználva motiváljuk a vendégeket arra, hogy januárban és februárban is látogassanak el hozzánk, s ne csak az ünnepekre készüljenek. Adjunk mindenkinek kedvezményeket kínáló kuponokat, amellyel arra ösztönözzük, hogy mielőbb újra felkeresse szalonunkat. Ajánlhatunk %-os kedvezményt bizonyos szolgáltatások árából vagy konkrét összeget, például ezer vagy kétezer forint árcsökkentést. Mindig legyen a kuponnak érvényessége és egyértelmű, egyszerűen megfogalmazott kedvezményt tartalmazzon. Soha ne komplikáljuk túl az ajánlatot, mert ha az nem közérthető, akkor senki nem fog vele törődni, nem lesz hatása. A kupon jó, ha belefér a vendég pénztárcájába, hiszen ez később számára pénzt fog jelenteni.

Deme Márta
Marketing tanácsadó

 

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?