Fotó: Fotolia.com

Váltani szeretnél?

Megéri váltani? Ezt a kérdést bizonyára már te is feltetted magadnak, amikor megláttál egy új, vagy éppen egy általad még nem ismert termékcsaládot.

Sőt, ezt a kérdést nem csak magunknak tesszük fel, hanem egymásnak is. Ha valakinek valami bevált, máris végtelen kíváncsisággal szemléljük, hogy vajon nálunk is sikert aratna-e, és rögtön szeretnénk kipróbálni magunkon.

■ Vannak hűséges kolleginák, akik évtizedek óta ugyanazzal a márkával dolgoznak, és
■ vannak olyanok is, akik havonta próbálnak ki újabbnál újabbakat, örökösen kutatva forradalmi vívmányok után.
Mindkét csoportnak igaza van, de talán – mint az élet minden területén – itt is az aranyközépút a kulcs.

Legyen fő márkád!

Elsősorban fontos, hogy legyen „fő” márkád, egy megbízható, nagy múltú cég, melynek termékei eléggé színesek ahhoz, hogy kedvedre kombinálhasd őket minden bőrtípushoz, kezeléshez.
Hogyan válaszd ki ezt a márkát?
Gondold át hozzá az alábbiakat:
■ Képviselje a szemléletedet: natúr termék vagy klinikai high-tech kozmetikum?
■ Milyen hatóanyagokkal és kezelési metódusokkal rendelkezik az adott márka?
■  Döntsd el fontos-e, hogy hazai legyen? Ha pedig külföldi, akkor miért éppen az?
■  Milyen háttértámogatást kapsz a forgalmazótól? Segítenek a marketingben? Van hűséget díjazó ösztönző rendszer?
■  Milyen tréningek, tanfolyamok állnak rendelkezésre ahhoz, hogy fejlődhess?
■  Milyen ár-érték arányt képviselnek?
■ A szalonod kialakult arculatához illik-e a termék, valamint a kiegészítő kellékek, anyagok?

Legyen egy megbízható, széles választékú fő márkád, egy fő arculatod, ami mellé beemelhetsz egy-egy kiegészítő új márkát, vagy azok termékeinek egy részét.

Márkabővítési know how

Ha sikerült a fő márkával dűlőre jutnod, akkor már tudod, hogy mi a te „kategóriád”, meghatározó irányod, ami a kozmetikai termékeket illeti. Innen bővíteni és váltani is egyszerűbb, hiszen van valami, egy sorvezető, amitől el lehet térni. Ha úgy döntesz, hogy a fő márkád mellé beemelsz egy újabb brandet, vagy éppen másik márkából egy darab kezelést, netalán teljes váltásra szánod el magad, érdemes mérlegre tenned, hogy mivel tud többet az új termék azon kívül, hogy (számodra vagy a piacon) új?
■ Ugyanazt a minőséget képviseli alacsonyabb áron, így nagyobb árréssel fogsz tudni dolgozni?
■  Olyan hatóanyagokkal rendelkezik, melyeket az eddigi termékeid nem tartalmaztak, és kipróbálás után meggyőző eredménnyel találkoztál?
■  Komolyabb háttértámogatást nyújt a cég marketing vagy képzések területén?
■  Azonos beltartalom mellett mutatósabb dizájn társul a termékekhez, és könnyebb eladnod lakossági változatot is?
■  Támogatja a cég, hogy lépésről lépésre vedd meg az egyes termékcsoportokat, vagy egy az egyben be kell ruháznod egy nagyobb összeget?
■  Az eddigi termékeidhez képest magasabb minőséget képvisel, magasabb áron, így szép lassan emelheted a színvonalat, vagy kialakíthatsz egy luxus kategóriás kezelést is?

Az első lépések

Ha megrágtad a fentieket, akkor érdemes elkezdened
■ kutatni a környéken, megtudni, hogy a közelben mi az, ami még nincs;
■ összeírni olyan problémákat, amikre eddig a saját termékeiddel nem tudtál kiemelkedően jó megoldást nyújtani;
■ kikérni vendégeid véleményét, van-e valami, amit hiányolnak?

Ezek azok a kérdéses pontok, amelyekre „választ kell adniuk” az általad kiszemelt új termékeknek. Biztos lehetsz benne, hogy ha alaposan és körültekintően jársz el – nem pedig egy újdonságélmény és a „nekem is kell ilyen” érzése vezérel – akkor sikeresen válthatsz új termékcsaládra, vagy vezethetsz be egy-egy új kezelést.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?