Fotó: Shutterstock

Szalonetikett: Figyelem, pontosság, diszkréció

Mi, szépségipari szakemberek minden nap emberek között vagyunk, emberekkel dolgozunk. A jó vendég és munkakapcsolatokhoz elengedhetetlen a kölcsönös tisztelet, a bizalom és egymás elfogadása is

Szerencsére a legtöbben tisztában vagyunk az általános illemszabályokkal, ennek ellenére sajnos szembesültem már az ellenkezőjével is. Nem minden kolléga számára egyértelműek azok az írott- és íratlan szabályok, amelyeket egy szépségszalonban mindnyájunknak illik betartanunk. Egy sikeres, jól működő szalonban elengedhetetlen, hogy tekintettel legyünk kollégáinkra és vendégeinkre egyaránt.

Az alábbiakban néhány pontban foglaltam össze azokat a szabályokat, melyek betartásával megalapozhatjuk munkahelyünkön a kellemes légkört.

1. Rend és tisztaság – az alapok

Esztétikai, kényelmi és higiéniai okokból is az egyik legfontosabb elvárás ez egy szalonnal szemben. Mi is, és a vendégeink is kellemesebben érezik magukat egy átlátható, rendezett, tiszta szalonban. Az első benyomás nagyon fontos ezen a téren is.

2. Udvariasság, tapintat, türelem

■ Egy jó szolgáltató mindig udvarias, tapintatos és empatikus másokkal.

■ Az udvariasság már a köszönésnél elkezdődik.  Minden vendéget – akár a sajátunk, akár a kollégánké – a napszaknak megfelelő köszönéssel kedvesen üdvözöljük, legyünk segítőkészek és nyitottak mindenkivel szemben.

■ Telefonos bejelentkezés esetén is ügyeljünk a barátságos hangnemre. Köszönés után célszerű előbb a szalon nevét mondani, s csak ezután a saját nevünkön bemutatkozni, hogy a vendég tudja, jó helyen jár. Egyéb, a szalonban megtalálható szolgáltatással kapcsolatos esetleges kérdésekre is adjunk teljes körű tájékoztatást, vagy irányítsuk a vendéget a megfelelő szakemberhez.

■ A véleményünket mindig tapintatosan fogalmazzuk meg. Mások beszélgetésébe ne szóljunk bele. Ha esetlegesen sértő, modortalan viselkedéssel találjuk szemben magunkat, legyünk határozottak, de maradjunk nyugodtak, az indulatosságnak a szalonban nincs helye. Kerüljük a lekezelő hangnemet, egymással szemben is törekedjünk a barátságos hangvételre.

Etikett: Udvariassági szabályok összessége a társadalmi érintkezésben
3. Figyelmesség

■ Egymásra és a vendégeinkre is legyünk tekintettel!
■ Beszélgetéskor figyeljünk oda a hangerőnkre, ne legyünk túl hangosak – ezzel nemcsak a kollégáinkat zavarhatjuk, hanem a vendégeinket is.

■ A mobiltelefont állítsuk rezgő üzemmódra vagy némítsuk le – nagyon zavaró tud lenni például egy masszázs közben megszólaló telefoncsörgés.

■ Ha munkatársunk külön szobában dolgozik, halk kopogással jelezzük, ha szükségünk van rá.

■ Télen egy forró csésze teával, nyáron egy pohár frissítő limonádéval kínáljuk meg a vendégeinket – biztosan értékelni fogják a figyelmességünket.

4. Pontosság

■ A pontosság (is) nélkülözhetetlen tulajdonság a szolgáltatást nyújtó szakmákban. Ahogyan mi sem szeretjük, amikor a vendégünk késik (vagy nem mondja le időben a megbeszélt kezelést), a mások idejével mi sem játszadozhatunk.

■ Ha többet csúsznánk pár percnél, időben tájékoztassuk erről a következő vendéget.

■ Abban az esetben, ha váratlan akadály merül fel a vendégek fogadásában, amint lehetséges, azonnal értesítsük őket, és módosítsunk időpontot.

5. Korrektség és diszkréció

■ Mindig, minden esetben legyünk korrektek egymással és a vendégeinkkel is! Saját hírnevünkön kívül a szalon hírnevét is kockáztatjuk, ha inkorrekt módon viselkedünk a munkahelyünkön.

■ Minden esetben tájékoztassuk vendégünket az általa igénybevett szolgáltatás menetéről, a kezelés várható eredményéről, áráról. Ha elveszítjük a bizalmát, elveszítjük őt is.

■ Tilos egymást vagy a vendégeket kibeszélni, a magánéletünket és mások magánéletét, személyes témákat taglalni, pletykálkodni – pláne kezelés közben egy vendég feje fölött.


Ezt olvastad már?

FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail