Fotó: Verner Brigitta

Lavotha Ildikó: Nem lehet mindent egyedül csinálni

A High Care cég egyidős Beauty Forummal. Lavotha Ildikó ügyvezető igazgatót többek között a kezdetekről, a jelenről, célokról és módszerekről faggattuk.
Már az első Beautyn ott voltak...
“Amikor az első Beautyt megrendezték itthon, a szakma nagyon ki volt éhezve az újdonságokra, arra a kínálatra, ami a rendszerváltásnak köszönhetően „hirtelen” bejött az országba. Eufórikus hangulat volt akkoriban a szakmában és a Beauty kiállításokon. Amikor ’92-ben belevágtunk, nagyon erős volt a testkozmetikai irányunk, és akkoriban egyedülállóak voltunk ezen a téren.”
Büszkeség: Rudolf Weyerganstól vehette át Ildikó és férje, Péter a legjobb disztributornak járó elismerést
Büszkeség: Rudolf Weyerganstól vehette át Ildikó és férje, Péter a legjobb disztributornak járó elismerést

A testkozmetika már a kezdeteknél középpontban állt? 
Igen, a testkozmetikai vonalra specializálódtunk. Ez mára már ott tart, hogy nem csupán a szépség, hanem az egészség irányába is elmozdultunk. A szlogenünk is ez: More than beauty. Ami mögött valójában az áll, hogy olyan kezeléseink vannak, amelyek többet adnak a puszta esztétikánál. Igyekszünk a vendégeinkben tudatosítani a megelőzést és az egészségmegőrzést. Ez egy speciális terület, ami meghatározza a gépeinket is.
Hogy csak egyet említsek: a vacustyler gépünk nem csupán a szépségiparban használatos, hanem orvosi eszköz is, de a sportban is élenjáró megoldás.

Nem csupán a gépeket és kozmetikumokat vettétek át a németektől?

Nagyon fontos, hogy a szolgáltatást milyen formában tálaljuk, értékesítjük. Nálunk a franchise meghatározó: 1998-ban vettük át a németek rendszerét, amit a hazai viszonyoknak megfelelően egy kicsit átalakítottunk. Természetesen nem azt szeretnénk, hogy kevesen dolgozzanak a High Care-rel, hanem azt, hogy aki foglalkozik vele, az nagyon tudatosan csinálja. A franchise egy üzleti házasság, amelyben minden fél jól kell, hogy érezze magát. Mi a lehetőségeinkhez mérten minden tudást igyekszünk átadni, és természetesen a buktatókról is beszélünk a partnerünkkel. Nem az a célunk, hogy csak eladjuk, hanem hogy, amit eladtunk, az jól működjön. Nem a gyors üzletkötés a cél, hanem a hosszú távú együttműködés. A kozmetikusok úgy ismerik a High Care-t, hogy jó minőségű és drága. Mi felvállaljuk, hogy a hazai viszonyokhoz mérten valóban egy picit drágábbak vagyunk, ugyanakkor egy nagyon minőségi szolgáltatást nyújtunk, amely mögött több évtizedes múlt áll.

A válságot mennyire éreztétek meg?
Mi 2009-ben éreztük, hogy a vállalkozó kedvben van egyfajta visszaesés, – és ez sajnos a mai napig tart. Nehezen költenek az emberek, egyrészt nincs a kisvállalkozók számára megfelelő hitelrendszer, másrészt nagyon nehéz kiszámolni, hogy mennyi idő alatt térül meg adott befektetés. A mi franchise rendszerünk ezekben a dolgokban is sokat tud segíteni.

Hogyan csöppentél a szépségiparba?
Kerestem azokat a területeket, amelyek érdekelnek és végül „egymásra akadtunk”. Megvan a siker lehetősége, a fejlődés, az oktatás, az innováció és persze az, hogy van egy ilyen anyacégünk, ami nagyon nagy dolog. A pedagógusi végzettségem nagyon jól hasznosítható az oktatások során, emellett külkereskedelmi végzettséggel is rendelkezem.   Az elmúlt években a marketing és a franchise-rendszer felé orientálódtam. Két nagyon jó külsős szakemberekkel dolgozunk együtt az oktatásban és a marketing területen. Mindenki hozzáteszi azt, amihez ért.

A család: Ildikóék lánya, Flóra Bécsben tanul, fiuk, Oszkár válogatott úszó
A család: Ildikóék lánya, Flóra Bécsben tanul, fiuk, Oszkár válogatott úszó

Cégvezetőként jut időd a magánéletre is?
Fontos, hogy milyen csapat áll az ember mögött. A kollégáimra nagyon büszke vagyok. Van olyan, aki 24 éve dolgozik a cégénél. Visszatérve a kérdésedre, az időm nagyon kevés, szeretném, ha egy nap nem 24 órából állna, de ezzel gondolom, nem vagyok egyedül. A gyerekeim 19 és 21 évesek, nagyon egy időben kezdődött minden. De valahogy így lett teljes az életünk. A férjemmel együtt vezetjük a vállalkozást. Nem mindennapi az életünk, kétlakiak vagyunk. Egyrészt Miskolcon, másrészt Budapesten. Ez a munka miatt is így alakult, de a legfontosabb szempont, hogy a fiam, Oszkár válogatott úszó, s az ő életében fontos momentum volt, hogy a fővárosban éljünk. A lányom, Flóra Bécsben tanul. Jó látni, hogy a gyerekeink céltudatosak és kitartóak. Nagyon sok helyen otthon vagyunk, bár nem könnyű mindig összeegyeztetni, de igyekszünk.  Amíg a gyerekek kisebbek voltak, sokszor megesett, hogy otthon dolgoztunk, egészen addig, amíg egy ebédnél a lányom azt nem mondta, hogy „kérlek titeket, itthon ne dolgozzatok!”  Ezt azóta is igyekszünk tartani.

A családi vállalkozást a lányotok viszi majd tovább?

Kell a kikapcsolódás is! Ildikó kedvenc időtöltése a Nordic Walking
Kell a kikapcsolódás is! Ildikó kedvenc időtöltése a Nordic Walking

Ezt nem tudom. A bécsi közgázra jár, nagyon érdekli a szépségipar, úgy ismeri a termékeket, hogy bármelyik kozmetikus megirigyelhetné. Ő ezt gyakorlatilag az anyatejjel szívta magába – stílusosan egy Beauty kiállítás alatt született… Nem szeretnénk ráerőltetni, hogy ugyanazt csinálja, amit mi. Ez az ő döntése lesz. Ha igen, mi nagyon fogunk neki örülni.

Mit javasolnál egy fiatalnak, aki most vág bele a vállalkozásba?
Használja ki, ha egy cég segítséget tud nyújtani neki, és próbáljon kiemelkedő lenni. A vendég már nem pusztán a jó kozmetikumot és a jó szakembert keresi. Ez ma már alap. Viszont nem mindegy a szervizszolgáltatás, hogy mik azok a pluszok, amiket az ember megkaphat. Ehhez pedig nagyon sok minden kell, pl. profi online marketinges és webszerkesztő. Online felület nélkül ma képtelenség jól vállalkozni. Nem lehet mindent egyedül csinálni. Egy vállalkozást nem kitalálni nehéz, hanem jól működtetni.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?