Bruchmann Zsuzsának három gyermeke van

Bruchmann Zsuzsa: A gyermekeim jelentik a kikapcsolódást

Őszintén szólva leesett az állam, amikor Bruchmann Zsuzsa úgy a beszélgetés közepe táján elmondta, hogy három gyermeket nevel és a legnagyobb már elmúlt 18. Ezek után nem csodálom, hogy hatóanyag szemináriumokat tart, a hatóanyagok szakértője…Naná, hogy azonnal tanácsot kértem tőle!

BruchmannZsuzsa12 éve dolgozom a szépségiparban. Nincs kozmetikus képesítésem, én marketingesként csöppentem bele ebbe a szakmába, forgalmazóként. A munka hozta, hogy beletanultam a gyakorlati részébe is.

Nem is gondoltál rá soha, hogy elvégezd a kozmetikus képzőt?

De, többször megfordult a fejemben. Ugyanakkor tudtam, hogy én soha nem akarok kezelni, mert az nem az én világom. Ezért nem végeztem el.

Viszont a hatóanyagokat nagyon jól ismered…

Igen, azt bőrgyógyászoktól és kozmetikai vegyészektől tanultam egy cégnél. Amikor elkezdtük a hatóanyag szemináriumokat, akkor még jött külföldi előadó és én mindig szinkrontolmácsoltam. Így lépésről lépésre beletanultam. A Dr. Baumannal kezdtünk a magyarországi piacon, utána jött a Belico.

Ismered a hazai piacot, van tapasztalatod világszerte is. Szerinted mi az, amivel manapság jó pozícióban lehet maradni?

Én azt gondolom, hogy mindennek az alapja az, hogy a termék bizonyítson. A kezeléseken, az otthoni bőrápolásban és győzze meg a kozmetikust is. Ma már az a termék, amit magától a vendég nem akar újra megvenni, mert jót nem tett a bőrének, az jön, és hamar megy is. Hosszabb távon nem életképes.

Sok partneretek van?

Mi alapvetően kozmetikusoknak forgalmazunk termékeket, de nem célunk, hogy minden sarkon Belico termékekkel dolgozzanak a szakemberek. Ugyanakkor szerencsére évről-évre 20 százalékos forgalomnövekedést produkálunk. Ez pedig nagy részben annak köszönhető, hogy a kozmetikusainknak is nő a forgalma. Mi pedig támogatjuk őket marketingstratégiával, szórólapokkal, oktatással.

Milyen oktatásra van szüksége egy kozmetikusnak?

Szalonvezetés, marketing, eladási technikák, termékismeret, hogy mást ne említsek. Összességében én azt látom, hogy az egyéni fejlődések útján vagyunk képesek mi is növekedni.

A kozmetikusok napi 10-12 órát a szalonban dolgoznak, van még plusz igény az oktatásra is?

Abszolút, szinte ők követelik ki, hogy legyen. Ehhez persze az kell, hogy elégedettek legyenek egyrészt velünk, mint forgalmazóval, másrészt a termékkel, mert jó vele dolgozni. Ezért nekünk is fontos, hogy mindenkivel megfelelő időt tudjunk tölteni, foglalkozni. A minőség, nem a mennyiség számít. Amúgy a kozmetikusaink jórészt speciális igényű partnerek. Szeretik tudni, hogy mivel dolgoznak, mit tartalmaz, milyen újdonságok várhatóak. Ne csak arról szóljon nekik a kozmetika, hogy a rózsaszín sorozatot milyen bőrre kell kenni, hanem igenis tudják, hogy milyen hatóanyag mire jó. Vagyis a bőrműködést össze tudják kapcsolni a hatóanyag hatásmechanizmusával. Csak így tud hatékony lenni. És így térnek vissza a vendégei is.

A válságot mennyire éreztétek meg?

Abszolút nem. Amikor mindenki válságról beszélt nekünk akkor volt a legnagyobb forgalomnövekedésünk. Én azt gondolom, hogy a válságot több szempontból kell nézni. És a kozmetikusnak üzletasszonyként is kell gondolkodnia, muszáj fejben félretennie a nehézségeket. Mindig van olyan réteg, akinek ez fontos. Aki a bőrápolásról nem hajlandó lemondani akkor sem, ha kevesebb pénze van, maximum kevesebb márkás ruhát vesz. Szerintem a nehezebb időszakokban a nők nagyon jól feltalálják magukat, és tudják tologatni a pénzeket.

Szerinted az elmúlt 12 évben mennyit változott a nők hozzáállása a szépségiparhoz? Mert Magyarországon azért még mindig nehezebben fizetnek ki drágább kezeléseket, mint például Európa más részein…

Költenek a nők magukra, csak nem a kozmetikusnál. Elmegy a gyógyszertárba vagy a drogériába és ott megveszi a terméket, holott nem olcsóbbak, mint a professzionális kozmetikumok általában. Annyiban változtak a nők, hogy sokkal tudatosabbak lettek. Sokkal inkább tudják, hogy mi a jó a bőrüknek és mi nem. Amikor mi 12 évvel ezelőtt elkezdtük a hatóanyag szemináriumokat, akkor szinte sehol nem lehetett olvasni arról, hogy egy kozmetikum árthat, vagy allergizálhat. Ebben mi elsők voltunk. Manapság pedig néha még én is megdöbbenek, hogy egy-egy vendégnek olyan hatóanyag ismerete van, hogy néhány kozmetikus is megirigyelhetné. EZ persze abból is adódik, hogy ha valakinek egyéni problémája van, akkor sokkal inkább utána néz mindennek. És sokkal inkább szelektálnak. Az interneten minden információhoz hozzájutnak, így nem feltétlen a barátnő ajánlására megy el kozmetikushoz. Persze még mindig sokat nyom a latba, ha ismerős ajánlja az illetőt.

Mennyire szeretnek otthon pluszban foglalkozni a bőrükkel?

Szerintem ez attól függ, hogy mennyire bízik meg a kozmetikusában. Hogy a kozmetikus mennyire tudja átadni a tudását és „rábeszélni” arra, hogy fogadja meg a tanácsát. De ennek az otthoni ápolásnak azért van hátulütője is. A magazinokban sok olyat olvasni, hogy például hogyan gyantázzunk otthon, vagy milyen pakolást használjuk. Ez a kozmetikus és maga a vendég ellen is szól, hiszen szaktudás hiányában nem mindent lehet megcsinálni. Így sok nő otthon teszi tönkre a bőrét. Akik már csalódtak, azokat könnyebb meggyőzni, hogy profi kozmetikumokat használjanak és járjanak szakemberhez.  Összességében az biztos, hogy a gyors megoldást várja mindenki, akár már egy krémmel orvosolni tudjon minden problémát. Csak sajnos nem minden bőrprobléma orvosolható azonnal, egy termékkel.

Nálatok kizárólagosság van?

Nem, én soha nem tettem kötelezővé, hogy csak velünk dolgozhatnak, és nem is lehetne ellenőrizni, hiszen nem lehetünk ott minden szalonban. Ennek belülről kell jönnie. De összességében az a tendencia, hogy idővel azért mindenki 98 százalékban a mi termékeinket használja.

” Fel tud izgatni egy újdonság, csak én továbblépek és megnézem az összetevőket, és el tudom dönteni, hogy igaz vagy nem igaz. “

Amikor te elmész kozmetikushoz beleszólsz, hogy mit használjon?

(nevet) Mivel saját kozmetikába járok, már ismernek, nem nagyon kell beleszólnom, de hajlamos vagyok rá. Például a kutyakozmetikába is beleszólok mindig, hogy mivel fürdessék a kutyámat. Vagy amikor a harmadik gyerekem született és megfürdették, na, ott nagyon nehezemre esett nem szólni…

Mi az, ami kikapcsol téged?

Ha van 2-3 órám egyedül otthon. De a sport is nagyon jó, és a gyerekeim is egyfajta kikapcsolódás.

Hány évesek?

A legnagyobb, Lili most érettségizik, ő 18 múlt. Benjámin 15 éves, a legkisebb Viktor pedig 7.

A lányodat mennyire érdekli a szépségszakma?

Nagy felhasználó (nevet)! Őt a kozmetikus szakma nem érdekli, de az egészségtudatosságot átvette tőlem. Érdeklik a kozmetikumok, de rám bízza magát, mindenben kikéri a véleményemet. Neki már természetes, hogy ott van a polcon a krém, az arctisztító és minden.

Akkor nem olyan, mint te…

Nem. Ugyanakkor én sem gondoltam volna, hogy ebben a szakmában kötök ki egyszer. Bár azt mondják, hogy vannak jelek. És én állítólag kisgyermekként fürdés közben állandóan kozmetikumokat kevertem azokból, amik akkoriban találtam a kád szélén. Mindig azt mondogattam, hogy olyan kozmetikumokat fogok árulni, amelyek hatnak. Később pedig nagyon problémás bőröm lett, olyan aknés volt, hogy a bőrgyógyász sem tudott rajta segíteni. Mert senki nem mondta nekem, hogy ez a rossz kozmetikumok miatt van. Később kezdtem el megérteni, hogy magamnak csináltam a bajt.

Mit érzel, amikor a reklámokban a kimondhatatlan és talán nem is létező legújabb összetevőkről hallasz?

Fel tud izgatni egy újdonság, csak én továbblépek és megnézem az összetevőket, és el tudom dönteni, hogy igaz vagy nem igaz. És sajnos nagyon sok esetben nem igaz. Félreértés ne essék, vannak jó hatóanyagok, de mellette viszont annyi rossz, hogy a termék semmit sem ér.

Mi az a hatóanyag, amit mindenképpen kerülni kell?

Hát az egy jó hosszú lista! Kőolajszármazékot, káros tartósító- és emulgeáló szereket ne használjuk. Ez utóbbi miatt van, hogy sok nőnek vízhiányos a bőre és nem talál olyan krémet, ami jól hidratálná.

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?