Filótás Zsuzsa: A siker titka a kemény munka

Ha valakin, hát Filótás Zsuzsán látszik, hogy a munkája a hobbija, a szenvedélye, olyan lendülettel, szeretettel és meggyőződéssel beszél a cégről, amelyet immár 10 éve képvisel. A GIGI kereskedelmi és marketingigazgatója tetőtől-talpig a szépségipart képviseli, és nem csupán szellemiségében, hanem megjelenésében is.

Miben rejlik a GIGI titka? 

Ha titok, akkor nem áruljuk el (nevet – a szerk.). De a viccet félretéve, az a titok, hogy nincs titok. Sokan azt mondják, hogy jó időben és jól kezdtünk. Én nem hiszek a szerencsében, de az tény, hogy a tulajdonosok jó időben hozták be a márkát 1991-ben. Akkoriban nem volt konkurencia, mert nem volt ilyen jellegű professzionális termék a hazai piacon.
A kategória törvénye, hogy teremts kategóriát. A másik, ami nagyban elősegíti a sikert – amit az elődöm kezdett el, s amit én folytatok –, hogy mi minden egyes kozmetikusunkkal foglalkozunk, mert mindegyik  fontos nekünk. Én is járom az országot, tanfolyamokat is tartok nekik, ami azért is fontos, mert megismerem őket, látom a kozmetikájukat. Csak egy példa: bemegyek egy plázába és azt veszem észre, hogy az üzletekben mennyire nem foglalkoznak az emberekkel. A nagy versengésben sajnos sokan elfelejtik az emberséget. Én azt gondolom, hogy mi normális módon bánunk a partnereinkkel, amit ők sokkal többnek éreznek a mai világban.

Milyen jellegű tanfolyamokat tartasz a kozmetikusoknak?

Interaktív marketing és pszichológia tanfolyamokat, amelyeken nem csupán én tartok előadásokat, hanem ők is kérdeznek és beszélnek, ezáltal ez egy közös munka lesz. Így megismerem az igényeiket is. Mi nem engedjük el a partnereink kezét, hanem onnantól kezdve, hogy regisztrál hozzánk, támogatjuk, rendezvényekre, oktatásokra hívjuk őket, ajándékokat adunk nekik. Ez egy kapcsolat, amely fontos nekünk.
A sikeres üzlet titka c. előadásomon például minden alkalommal elmondom, hogy a sikerhez elengedhetetlen a szeretet is. Nálunk családias a hangulat, név szerint ismerjük a kozmetikusokat, szeretjük őket, mindenkihez van egy jó szavunk és egy picit ismerjük a magánéletüket is. Sőt! Nekem például úgy alakult az életem, hogy a legjobb barátaim is itt vannak a cégnél.

comp2

Hogy látod, mernek a kozmetikusok terméket értékesíteni?

Ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, éppen ezért tartok tanfolyamokat is, hogy legyenek egy kicsit bátrabbak. Én közgazdászként és tanárként végeztem, és ez a kettő itt nagyon összemosódott. Én úgy látom, hogy ez itthon valóban probléma, holott külföldön már nagyon jól működik. De tulajdonképpen érthető, hiszen, amikor valaki úgy döntött, hogy kozmetikus lesz – nem a mai fiatalokról beszélek, mert ők bizonyos értelemben már könnyebb helyzetben vannak –, akkor azért választotta ezt a szakmát, mert szereti az embereket, jó a kézügyessége, és nem azért, mert értékesítő vénája van. De olyan lett a piac, hogy a kezelések mellé muszáj értékesíteniük is.
A gát az, hogy a kozmetikus nem értékesítő típus, ezért ő porszívó ügynöknek érzi magát, ha elad. És ezt a negatív gondolatot kivetíti, ezért van, hogy el sem kezdi az eladást, mert tukmálásnak érzi. Meg szoktam kérdezni ilyenkor, hogy azt mondták-e a vevők, hogy drága? Mindig nemleges a válasz, de a kozmetikus annak, azaz drágának érzi. Viszont, ha kiszámolja, hogy mennyire gazdaságos, akkor máris nem tűnik soknak. Másrészt, ha a vendég a szupermarketben veszi meg a krémet, az drágább, és sokkal kevesebb benne a hatóanyag.

Névjegy

Csillagjegye: Vízöntő
Kedvenc étele:
húsleves maceszgombóccal
Kedvenc zene:
Lombos L. Marci jazz zenekara
Könyv: Rhonda Byrne
és Bagdy Emőke könyvei
Ruha: Extravagáns, mégis elegáns
Film: (sok van) talán a legkedvencebb:
A muzsika hangja
Kozmetikum: Télen nyáron nappalra
GIGI SunCare 50-es
Hobbi: Éneklés, karaoke, színház,
musicalek, filmek, motorozás,
csónakázás, nagy beszélgetések

Mit tanácsolsz a félénkeknek?

Azt szoktam javasolni, hogy adjon egy receptet, hogy milyen jellegű kozmetikumokat kellene használnia a vendégének otthon. Az még nem tukmálás, csupán tanácsadás. A vendégnek is van lehetősége eldönteni, hogy akarja-e vagy sem. De előbb-utóbb minden vendég megveszi azt, amit a kozmetikusa felírt. Ráadásul többet, hiszen egy termék nem termék, ezeket csomagban kell használni.

Te ismered minden termék összetevőjét, hatóanyagait?

Az hazugság lenne, hogy kívülről fújom. 2008-ban elvégeztem a kozmetikus iskolát, csak azért, hogy jobban átlássam a helyzetet. Csak a szűk családi kört, és a barátokat kezelem, ezáltal ismerem a termékeket, és hatásaikat. De én csak a legfontosabb, főbb hatóanyagokat tudom fejből.

Kizárólagosság van nálatok?

Nincs. Nálunk lehet akár egy krémet is venni, és ezt is nagyon szeretik a partnereink. Egyebek mellett ez is lehet a siker egyik titka. Bár én, személy szerint azt gondolom, hogy a siker titka a kemény munka.

És persze a termékek minősége sem mellékes…

Természetesen, az az alapja. Izrael csodálatos hatóanyagokat teremt, hiszen ott vannak a Holt-tenger ásványai, vagy az Aloe vera, amely a silány körülmények miatt hihetetlen mennyiségű hatóanyagot gyűjt magába. És már a svájci kutatólaboratóriumok hatóanyagait is használjuk, mint például a növényi őssejtet.

Célod volt, hogy a szépségiparban dolgozz?

Nagyon sok álmom volt gyermekkoromban, színésznő, újságíró, cégvezető, tanító néni, kozmetikus és kereskedő is akartam lenni. A szüleim mindig azt mondták, hogy ennyi minden nem tudok majd lenni. Egyedül a nagypapám volt az, aki azt mondta, hogy mindent meg fogok valósítani. Itt, a GIGI-nél minden meg is valósult. Ebben a pozícióban sokszor vagyok színpadon és konferálok, kereskedő és vezető vagyok, tanítom, vagyis próbálok segíteni a kozmetikusoknak, és persze kozmetikus is lettem. Álmom volt, de nem célom.

Mit tanácsolnál a mai pályakezdő fiataloknak?

Hogy bármit csinálnak, azt imádják csinálni. És legyenek alázatosak. Ha behívunk valakit egy próbanapra, akkor én többféle feladatot adok neki, például, hogy írjon meg egy levelet, menjen be a raktárba és ismerje meg a termékeket, hogy takarítson ki az üzletben. Abból, ahogy ezeket a feladatokat elvégzi, egyből látni, hogy milyen egyéniség és mennyire gondolja komolyan a munkát. Én ugyanis azt gondolom, hogy ha engem azzal bíznak meg, hogy takarítsam ki a wc-t, mert a takarítónő éppen nincs, akkor azt is 100 százalékosan megcsinálom. De sajnos azt látom a mai fiatalokon, hogy egyből a magasba akarnak törni, pedig végig kell járni a lépcsőfokokat, és egyet sem szabad kihagyni, mert akkor könnyen eleshetünk. Mindenkitől, minden helyzetben lehet tanulni.

3

Van-e példaképed?

Példaképem a nagypapám, aki olyan vezető volt, akit önmagáért követtek és nem a pozíciója miatt. Aki mindig minden rossz helyzetből felállt, és mindig egyre erősebb lett. Akit nagyon megtépázott a sors, mégis ő volt a legoptimistább, legemberszeretőbb a világon. Akinek mindent autodidakta módon kellett megtanulnia, mégis ő volt a legolvasottabb, legintelligensebb úriember, akit valaha ismertem.

Hogyan tovább? Avass be, kérlek a terveidbe!

Egy coaching képzést szeretnék elvégezni, hogy még többet tudjak segíteni a körülöttem lévő embereknek, kollégáknak, kozmetikusoknak, a tanfolyamok és a hétköznapi életünk, azaz a munka során. A Gigiben ez évben ünnepeljük cégünk fennállásának 25. évfordulóját, sok meglepetéssel készülünk.

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?