Kajtár Zsolt: Nagy álmaim vannak

Kajtár Zsolttal, a Yamuna megálmodójával és megvalósítójával beszélgetünk múltról, jelenről és jövőről. Ez utóbbiról Zsolt csak annyit árult el, hogy a kozmetikusokat is érintő nagy dobásra készülnek…

14 évvel ezelőtt szappankészítésbe vágtál bele – innen indult minden. Milyen tervekkel indultál el, miért pont a szappannal? 
Azért kezdtem el szappanokkal foglalkozni, mert egyrészt – a fiatalok szóhasználatával élve – izgalmas, szexi dolognak tartottam, másrészt alternatívát szerettem volna kínálni azoknak, akik nem akarták kiszárítani a bőrüket szappanokkal. Be akartam bizonyítani, hogy a szappan bőrbarát kozmetikum is lehet, ami hozzájárul a családok egészségének megőrzéséhez. Nagyon sok ismerősömnek még a tusfürdő is szárította a bőrét, ezért próbaként és kíváncsiságból készítettem nekik egy glicerines szappant, amivel annyira elégedettek voltak, hogy elkezdték egymásnak mutogatni és ajánlgatni. Akkor még nem volt telített a piac, mint mostanában, gyakorlatilag senki nem gyártott kézi készítésű, minőségi szappanokat, ezért úttörőként nekem kellett megismertetnem és elfogadtatnom az emberekkel ezt a kategóriát. A Yamuna volt az első Magyarországon, aki magyar, minőségi és ráadásul kézi készítésű szappanokat gyártott.

Mi lett mára a „szappanokból”, azaz hol tart ma a Yamuna?
Anno mi voltunk az elsők a „szappanpiacon”, de a drogériák fogyási adatai alapján most újra mi adjuk el a legnagyobb darabszámot. Bár ma már nagy divat lett szappant főzni, mi továbbra is jó pozícióban vagyunk. Lassan 15 éve permanensen ugyanazt a bőrbarát, jó minőséget prezentáljuk a vásárlóinknak nap mint nap, ami nagy szó a mai eredmény és profitorientált világban.

Mennyiben változott meg a termékportfólió a több mint egy évtized alatt?
Nagyon gyorsan rájöttem, hogy a szappan nem lesz elég a barátaimnak és a vásárlóinknak az allergén-mentes bőrápoláshoz. Több esetben, több termékünkkel is megelőztük a piaci igényeket, annak előnyével és hátrányával egyetemben: amikor például kihoztuk az SLS-mentes tusfürdőinket, senki nem vette meg őket, lekerültek a multik polcairól. Azóta eltelt 6 év, most ugyanaz a multi kérte, hogy hozzuk vissza őket, mert keresett lett a termékünk. Folyamatosan fejlesztünk, amivel sokszor megelőzzük a konkurenciát, elé megyünk a trendeknek és meghaladjuk a piaci igényeket.

Pár szóban kérlek, ismertesd a közel- és a távolabbi jövő teveit!
Sok tervem és nagyon nagy álmaim vannak, szerencsére egy kiváló csapat vesz körül, akik mindenben támogatnak. Jövőre 15 évesek leszünk, és minden feltétel adott lesz ahhoz, hogy elkezdjünk nagyban gondolkodni, ezért 2017 januárjától még nagyobb hangsúlyt fogunk fektetni a marketingtevékenységünkre. Eddig szinte csak szájról szájra terjedt, hogy a Yamuna milyen jó, jövőre szeretnénk kiállni, és mindenkinek megmutatni a Yamuna teljes portfólióját az embereknek.

Merre tart nálatok a hatóanyagkutatás?
Tőlünk megszokták a vevőink, hogy olyan termékeket forgalmazunk, amelyek egyáltalán nem, vagy alig allergizálnak. Ennek nagyon nehéz megfelelnünk, mert egy természetes citromfű- vagy levendulaolaj is rengeteg allergénkomponenst tartalmaz, és mivel a vegyszerek mindenhol jelen vannak az életünkben, ezért még a természetes olajokra is sokkal érzékenyebben reagálunk. Nehéz a dolgunk, de próbálunk mindenre odafigyelni és minden kívánalomnak megfelelni.
A professzionális vagy a lakossági terméksor a húzóágazat?
Szerencsére mindkettő erős és így cégünk biztos lábakon áll. Természetesen mindig van min fejleszteni, ilyen például a professzionális arcápolási termékpalettánk. Ezt a jövő évben új köntösbe öltöztetjük és a receptúrát is a modern kor igényeinek megfelelően „zöldvonalassá” varázsoljuk. Egyelőre nem szeretnék erről többet mondani, de nagy dologra készülünk, amivel minden kozmetikus elégedett lesz.

Folyamatosan fejlesztünk, amivel sokszor megelőzzük a konkurenciát, elé megyünk a trendeknek és meghaladjuk a piaci igényeket.

Milyen kozmetikai szerek találhatóak a fürdőszobádban?
Folyamatosan tesztelem a konkurenciát, ezért csak a termékek fele Yamuna a fürdőszobámban… Minden újdonságra nyitottnak kell lenni, mert sajnos nem körülöttem forog a világ.
Mivel töltöd a szabadidőd?
Nagyon sok hobbim van, ami kikapcsol, de legelső a család. Egy fiúnk van, őt tudatosan úgy neveljük, hogy a Yamunát ő vezesse majd, ha eljön az ideje. Még csak 12 éves, de nagyon szeret az üzemben és a boltunkban lenni.
Szeretek olvasni, de mivel nagyon kevés időm van, ezért csak olyan könyveket olvasok, amelyek fejlesztenek.
A sport mindig is fontos volt az életemben, és akik régóta ismernek, azok még látták, amikor súlyemelő voltam és 125 kg tiszta izom ment be a Beauty kiállításra. Külsőre nem nagyon illettem oda. Már vagy hat éve abbahagytam, az izmok kisebbek lettek, de egy hasonlóan férfias sportot és kikapcsolódást találtam helyette, ez a koronglövészet. Olimpiai bajnokunk, Igaly Diána foglakozik velem – kevés az időm, így a legjobbtól szeretnék tanulni – , aki azóta nem hajlandó más kozmetikai márkát használni, csak a Yamunát. Dia maximalista, de mivel én is ezt a profizmust várom el a munkatársaimtól, teljesen meg tudom érteni, ha néha nagyon keményen megmondja a véleményét.

Hogyan jellemeznéd önmagad?
Céltudatos és becsületes ember vagyok. Vannak elveim, amelyek mindig minden körülmény között jó irányban tartanak. Nem mindenkinek jön be ez a stílus, de hiszek abban, hogy az egyenes út a legrövidebb, ami bevallom, néha nagyon fájdalmas. Hölgyekkel dolgozom és hölgyek alkotják a célközönségünk nagy részét is, ezért simulékonynak kellene lennem, de ez, bevallom, férfiként nagyon nehéz feladat. Mára már elmerem azért mondani, hogy egyre jobban hallgatok rájuk, és követem a megérzéseiket.

Kire vagy büszke különösebben?
A fiamra. Bár még csak 12 éves, már felfedezem benne azokat az értékeket, amelyek mentén alakítottuk ki az életünket, és amely értékeket szeretném, ha tovább is vinne.

Mit jelent a hivatásod?
Mit jelent nekem a Yamuna? Ugyanazt, amit minden nap csinálok: megismerni, kifejezni önmagam és élvezni az életet. Ez az élvezet nem a pénzről szól, mert a pénz felelősség és teher. Nem mondom, hogy nem érdekel, de amikor még kocsit és lakást sem tudtam magamnak venni, akkor sem görcsöltem rá. Szeretem, büszke vagyok rá, hogy a termékeinkkel örömet okozhatunk más embereknek, ez az, ami hajt és átsegít a mindennapi problémákon.

Mi az a 3 dolog, ami a legfontosabb az életedben?
A család, a szenvedély és az önmegvalósítás.

 

Ezt olvastad már?

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?