Mindig mindent jobban csinálni

Hogy milyen a sikeres cégvezetés? Hogyan fejlődik egy vállalat dinamikusan és képes újabb és újabb termékeket bevezetni a piacra? Kalcsu Marcellel és Kalcsu Balázzsal, a Kalcsu Cosmetics vezetőivel ezekről is beszélgettünk (x)

A jelenlegi piaci helyzetben hogyan fogadják a kozmetikusok az új termékeket? Nyitottak?

K.M.: Úgy vesszük észre, hogy van a kozmetikusoknak egy olyan rétege, amelyik nyitott az újdonságokra, szeretne fejlődni, ezáltal változatos szolgáltatást nyújtani a vendégeinek. Évről-évre egyre többen csatlakoznak hozzánk, és mi is egyre több területen vagyunk aktívak. Nagyon optimistán látjuk ezt a helyzetet.

Sok helyen hallani, hogy a szakemberek beülnek a saját helyükre, elvannak a saját világukban és nem szívesen jelentkeznek oktatásokra, tanfolyamokra. Hogy látjátok, ez változott az utóbbi időben?

K.B.: Azt láttam a tavalyi évben a kozmetikai piacon, hogy jól működik, jó „kondícióban van”, és egyre jobban fejlődik. Tisztán érzékelhető egyfajta gazdasági dinamizmus és egy gondolkodásbeli fejlődés is. Egyre érdeklődőbbek a szakemberek, egyre többen szeretnének tanulni. Nekünk ők a célközönségünk, velük szeretünk együtt dolgozni. Nem véletlen a jelmondatunk: Fejlődj velünk!

K.M.: Ma már sokan ismerik fel, hogy ha szélesebb vendégkört, jó üzletmenetet és persze szakmai sikereket szeretne, azért tennie kell. A kozmetikusoknak nagyon hasznos a tanácsadás és a képzések, melyeket nyújtunk számukra!

Melyik terület fejlődik leginkább a szépségiparban?

K.B.: A sminktetoválás most nagyon dinamikusan fejlődő terület. Ez kedvez nekünk, hiszen fontos üzletág számunkra. Intenzív szakmai pezsgés indult meg az elmúlt években, rengeteg az újdonság és ez nagyon előre lendítette a piacot. Végre a vendégek is kezdik látni, hogy nem csak a csík szemöldök és a nagyon durva, természetellenes kontúrok léteznek, hanem egyre több a minőségi munka is. A szakmailag igényes kozmetikusok aktívak, keresik a képzéseket, érdeklik őket az újdonságok és egyre többen már csak ebből élnek. Ennek megfelelően mi is intenzíven fejlesztjük sminktetoválás üzletágunkat mind a képzések, mind a termék kínálat területén.

Tavaly új termékbevezetés is volt ezen a téren…

K.B.: Igen, ahogy az imént is mondtam, intenzíven fejlesztjük a termékkínálatot, ami azt jelenti, hogy a Long-Time-Liner márka mellett már elérhetők nálunk a Color-in-Derm sminktetováló festékek és a BomTech sminktetováló gépek egyaránt. Nagyon sokat kerestünk, kutattunk a világban, mert a prémium minőséget meg akartuk tartani, árban viszont sokkal több sminktetováló számára szerettük volna elérhetővé tenni a minőségi eszközöket. Így találtunk rá a Color-in-Derm festékekre és a BomTech gépekre. A festékek komolyabb bevezetése idén indul, a BomTech gépekről pedig már most elmondhatom, fantasztikus siker a magyar piacon!

K.M.: Az arckozmetikában is nagyon sok innováció fedezhető fel, melynek nyomán sorra jönnek az új termékek. Ezt mindkét márkánknál, a BABORnál és a Maria Gallandnál is érzékeljük. A BABOR után a Maria Galland márkát is elkezdtük építeni nemcsak a kozmetikusok, de a lakosság körében is. A növekvő márkaismertség támogatja a kozmetikus munkáját, hiszen olyan termékkel dolgozhat, melyet tudatosan keresnek a vendégek. A márka növekvő ismertsége pedig növekvő forgalmat jelent, mellyel az új termék bevezetéseink egyre sikeresebbek.

Azért bizonyára az is közrejátszik a népszerűségben és a vásárlói hűségben, hogy hosszú évek óta a piacon vagytok, kipróbált és bizonyított termékeket forgalmaztok.

K.M.: A Kalcsu Cosmetics által forgalmazott termékek valóban megbízhatóak. Mi nem kalózkodtunk soha a piacon, a Long-Time-Linert idén 20 éve, a BABORt 15 éve, a Maria Gallandot 5 éve forgalmazzuk. Mindig figyelünk arra, hogy olyan termékek és szolgáltatások mellé tegyük le a nevünket, amelyekben hiszünk. Mi hosszú távú befektetésekben és tervekben gondolkodunk. A közelmúltban végeztünk egy piackutatást, mely alátámasztja, hogy a kozmetikusok körében kiváló a hitelességünk, bíznak a cégben és a termékekben.

És hát nincs is nagyon olyan kozmetikus, aki ne ismerné a neveteket…

K.B.: Reméljük! (nevet) Mindenesetre nagyon örülünk ennek a helyzetnek, ami persze nem magától áll elő. Elsősorban a szüleink munkája van benne, és persze a miénk is. A minőség-tudatosság egyébként egyre inkább jelentkezik a kozmetikusoknál és a lakosságnál is.

És mi a jövő?

K.M.: Biztos alapokon haladunk tovább. A korábban említett megbízhatóság talán annak is köszönhető, hogy nagyon jó a csapat és minden területnek megvan a saját, hozzáértő felelőse. Az idei év egyik fontos terve, hogy minden munkatársunkat tovább fejlesszük, másrészt a munkatársak számát is növeljük, hogy maximálisan ki tudjuk szolgálni kozmetikus partnereinket.  A másik idei kiemelt fejlesztési terv az oktatóközpontunk valamint az irodai alapterületünk bővítése. Nagyon sok képzésünk van, nálunk minden kozmetikus talál olyan oktatást – függetlenül attól, hogy szeretné-e használni a termékeinket -, ami őt érdekli. Ehhez pedig nagyobb és modernebb helyszínre van szükség.

Új termékbevezetés is lesz?

K.M.: Természetesen! Minden márkánk kínálata bővül új kezelésekkel, termékekkel, kiegészítőkkel. Azok a márkák, amelyeket mi forgalmazunk, nemzetközi szinten is a legismertebb márkák közé tartoznak, így rengeteg innovációja van mindegyiknek.

K.B.: A BABOR nagyon innovatív cég, minden évben rengeteg újdonsággal jelentkezik. A sminktetováláson belül pedig az idei cél, hogy a sminktetováló termék kínálatunkat még tovább fejlesszük.

Új márka bevezetését tervezitek?

K.M.: Nyitott szemmel járunk a világban és folyamatosan keressük a lehetőségeket. Meglátjuk, mit hoz a jövő!

Hogy indul egy új termék bevezetése? Valamelyikőtök meglát valamit és hívja a másikat, hogy abban van fantázia?

K.M.: Mivel külföldön is sok kapcsolatot alakítottunk ki és jó hírnévnek örvend a cégünk, így sok esetben megtalálnak bennünket a gyártók. Ha úgy ítéljük meg, hogy egy márka életképes Magyarországon, illetve van benne annyi innováció, hogy a kozmetikusok és a vendégek számára is izgalmas legyen, akkor megfontoljuk. Egyébként pedig figyelemmel kísérjük a nemzetközi trendeket.

Mi a sikeres cégvezetés titka?

K.M.: Számunkra az jelenti a sikert, ha folyamatosan tudunk fejlődni. Ennek fontos követelménye, hogy mindig mindent jobban szeretnénk csinálni és ez az elvárás a munkatársak felé is. A fejlődés folyamatos változással jár, ezt pedig jól kell tudni menedzselni és irányítani.

K.B.: Egy cég értékének jelentős részét az teszi ki, hogy milyen emberek dolgoznak ott. Nyilván a termék is nagyon fontos, de akármilyen jó a termék, ha a munkatársak nem megfelelőek, akkor nem lesz sikeres a cég sem. A cégvezetés lényeges eleme, hogy megtaláljuk és folyamatosan motiváljuk azokat a munkatársakat, akik értékkel töltik meg a napi működést és képesek hosszú távú célokért dolgozni. Az utóbbi évek fejlődésének az is a titka, hogy nagyon sokat foglalkozunk a kozmetikusokkal. Nem szimplán áruszállítók vagyunk. Mi azon dolgozunk, hogy hogyan tudunk a legtöbbet segíteni a szakembereknek, hiszen akkor ők is sikeresek lesznek, és húznak bennünket magukkal, így leszünk velük együtt mi is sikeresek.

Hány fős csapattal dolgoztok most?

K.M.: 25 fő dolgozik a cégben.

És meddig szeretnétek bővíteni idén?

K.M.: Konkrét számot nem tudunk mondani. Csak a stratégia van a fejünkben, hogy melyik területen, hogyan szeretnénk bővülni. Az elmúlt fél évben mindenesetre folyamatosan vesszük fel az új munkatársakat.

Jó, és mi lesz, ha minden kitűzött cél teljesül? Hátradőltök?

K.B.: Azok nem mi lennénk. Imádom a családomat és a velük töltött időt, de nem tudnám munka nélkül elképzelni az életem. Szeretem a kozmetikai piacot, nagyon szeretek kozmetikusokkal dolgozni, így bárhova jutunk is, hátradőlni nem fogunk.

K.M.: Folyamatosan vannak céljaink, és ha elértük azokat, megveregetjük egy kicsit a vállunkat és keresünk újabb célokat. Ez viszi előre az embert.

(x)

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?