„A hirtelen jött válságnak pozitív hozadéka is van”

Gyártókat, forgalmazókat, kozmetikusokat, szakoktatókat, szakembereket kérdeztünk arról, mit terveznek a 2021-es évre, mit üzennek a szakembereknek, hogy látják a szakma jövőjét, milyen karácsonyuk és szilveszterük lesz.

Szerző: mg

Garai Gábor, a Matis Hungary ügyvezetője

„A 2020-as év a cégünk számára jelentős fejlődést hozott. A válság ellenére sikerült elérnünk a kitűzött terveket, ami megfeszített munkát, folyamatosan, hétről hétre átdolgozott cselekvési tervet és persze elképesztő mennyiségű akciót és a kozmetikus partnereiknek átadott támogatást jelentett. Segítette ezt, hogy a márka ebben az évben megújította a lakossági palettát, ami vonzó lehetőségeket tartogatott mindenki számára.

Soha nem látott, izgalmas fejlődést fogunk tapasztalni a következő években a professzionális kozmetikai piacon.

2021-ben a megújulás folytatódik, a kezelések kerülnek sorra. Továbbra is központban lesz a dinamikus partnerszám-emelés, rengeteg tanfolyam, esemény, rendezvény fogja jellemezni 2021-et, remélhetőleg már minden korlátozás nélkül.”

Felgyorsult fejlődés

„A hirtelen jött válságnak hozadéka is van. Felgyorsítja a fejlődést, hosszú távon azok a szolgáltatók maradnak talpon, amelyek rendelkeznek a sikeres szalonhoz szükséges alapvető képességekkel (kommunikáció, tervezés, üzletvezetés, stb.). 2020-ban fókuszba került a kozmetikai szalonokban az otthoni készítmények értékesítése, a forgalmazók talán soha nem tudták ennyire megindokolni ennek a szükségességét.

Sokaknál nagymértékben fejlődtek a számítógépes képességek: elképesztően „kivirágzott” a közösségi média a kozmetikusok jelenlététől, ami abszolút jó irányt jelölt ki a következő évekre. Véleményem szerint a szalonok értékesítési teljesítményének fejlődése révén a szalonokban az eredménycentrikusságot felváltja az élmény hangsúlya, mindemellett a szolgáltatások még jobban személyre szabása lesz a kulcs a fejlődésben. Egy teljesen biztos, soha nem látott, izgalmas fejlődést fogunk tapasztalni a következő években a professzionális kozmetikai piacon.”

Legyünk nyitottak, változzunk és változtassunk!

„Ez az év megmutatta azt, hogy pár hét alatt alapjaiban tud megváltozni a környezetünk. Akik eddig tudatosan irányították szalonjukat, valóban a vendégek igényeinek feleltek meg, használható tudást sajátítottak el, és alkalmazták is a tanultakat, ők ezt a válságot is átvészelték, sőt sokan még a forgalmukat is növelték!

ÉRDEMES ELOLVASNI ⇒ Matis: a cég, amely kozmetikusai számára a legnagyobb támogatást nyújtja

Legyünk nyitottak az új gondolatokra, halljuk meg a vendégeink igényeit, és a leglényegesebb, hogy változzunk, változtassunk a körülményeknek megfelelően.”

Csendesebb ünnep, elmélyültebb együttlét

„Nem kesergünk, ugyan a nagy összejövetel most elmarad, de a lényeg, hogy a feleségem és a három fiam jelentette szűk család ugyanúgy körbeüli majd a fát, a meghitt hangulatot a körülmények ellenére is igényeljük. Azzal, hogy csendesebb lesz az ünnep, lehetőségünk van sokkal mélyebben beszélgetni, hiszen az idő rohan, és nálunk is elkezdődött a gyermekek kirepülése. A karácsonyfa a családot jelképezi számomra, ezért ebben az évben is nagyon várom, hogy elvarázsoljon ez a csoda.”