Különleges évzáró cikksorozatunkban gyártókat, forgalmazókat, kozmetikusokat kérdeztünk meg, mit terveznek a jövő évre, hogy látják a szakma jövőjét.
Szerző: mg
Tóth Katalin, nemzetközi Gold Master és Platinum diplomás, aranykoszorús kozmetikusmester, Life és beauty coach:
„2020 az az év, amit szeretnénk elfelejteni, de örökké emlékezetes marad. Azt gondoltam, hogy a pályán eltöltött 42 év után már nem érhetnek meglepetések, de 2020 mindent felülírt. Bár rendkívül emberpróbáló időket éltünk-élünk, mégsem mondhatom, hogy csak rosszat hozott volna. Az első sokkhatás után, amit a szalon bezárásakor éreztem, rögtön azon gondolkoztam, hogy mit tehetek most a vendégeimért, akik közül sokakkal több évtizedes szoros kapcsolat fűz össze. Azonnal megszerveztem az otthoni ápolási termékek kiszállítását, amit ők nagyon hálásan fogadtak.
Ez fantasztikus érzés volt számomra és erőt adott ahhoz, hogy a komfortzónámból teljesen kilépve, elkészítsem az első, amatőr bőrápolási videófelvételeimet. A mai napig sokan újságolják, hogy azóta a tőlem tanult mozdulatokkal viszik fel a krémet vagy szemápolót.
A karantén idején a Heal Summit előadásait hallgattam végig, és elvégeztem Dr. Joe Dispenza ›Az elme hatalma az anyag felett‹ című spirituális online kurzusát, és több marketing online kurzust.
Alaposan átvizsgáltam a szalonom gazdasági, üzleti részét, és újragondoltam sok mindent. Ezekre a munka mellett sosem volt elég időm, és valljuk be, ez amúgy sem a kozmetikusok legkedvesebb területe, pedig nagyon fontos. A honlapom megújításán is sokat dolgoztunk, ami 2021 első napjaiban ölt végleges formát.
OLVASD EL EZT IS ⇒ Tóth Kati: Boldoggá tesz, ha a vendég feltöltődve megy el tőlem
Régi, dédelgetett álmomat váltottam valóra, megalkottam egy 21 napos online programot a fenti címmel, amely a belső harmónia és a szépség megélésében segíti majd a résztvevőket. Ez is január első napjaiban startol.”
Gondold újra a szalonod működtetését!
„Azt gondolom, hogy a mi csodálatos hivatásunkra mindig is szükség lesz. Érdemes mindenkinek átgondolnia, ami a szalonja működésével kapcsolatos, és azt, hogy hogyan szeretne dolgozni, milyen egy ideális nap a számára, és ezután következetesen és rendszeresen erre fókuszálnia. Miben vagyunk különlegesek, mi a specialitásunk, mert a mi szakmánkban az a nagyszerű, hogy az egyéniségünket is bele tudjuk vinni.
Én a ›szívalapú marketing‹ híve vagyok, mely szerint, ha a vendég érzi, hogy nem csak a megélhetés miatt, hanem szívből csináljuk, akkor ragaszkodni fognak hozzánk. Úgy látom, hogy az emberek hihetetlenül vágynak az élményekre, ezért érdemes kialakítani kényeztető, wellness, arc- és testkezelési kombinációkat.
Azokkal a vendégekkel is érdemes kapcsolatban maradni, akik nem mernek még kozmetikába jönni. Persze finoman, nem tolakodóan, hogy érezzék, nekünk fontos az ő szépségük. Reméljük a tavasz felé közeledve egyre jobb lesz a helyzet, és a természettel együtt a mi szakmánk is újjászületik.”
BÚÉK!
„A karácsonyt családi körben töltöttük és a szilvesztert is ugyanígy tervezzük. Idén még inkább felértékelődtek a szeretetteljes, egymást támogató emberi kapcsolatok, és ezek igazi megtartó erővel bírnak, amiért végtelenül hálás vagyok. Nagyon boldog új évet, jó egészséget, sok jó vendéget és sikerélményt kívánok minden kedves kolléganőmnek!”