Újabb rekordok dőltek az idei Cosmoprofon

Hatalmas sikerrel zárult az 56. Cosmoprof Worldwide Bologna ismét megerősítve pozícióját a világ kozmetikai iparának legfontosabb találkozási pontjaként. A rendezvényre 150 országból több mint 255 000 szépségipari szakember érkezett, és 65 ország 3 128 kiállítója vett részt, több mint 10 000 márkát képviselve.

Szerző: BF

Bologna – mint minden évben – ezekben a napokban a szépség fővárosává válik. A legjelentősebb iparági szereplők gyűltek össze újra az elmúlt hétvégén, hogy új üzleteket kössenek, tapasztalatot cseréljenek és felfedezzék a legfrissebb trendeket és innovációkat.

Cpbo Photogallery – 20

A Cosmoprof exkluzív Buyer Programja segítette a résztvevőket a kapcsolatépítésben és a még hatékonyabb időmenedzsmentben. A gazdag programkínálat tovább emelte az esemény színvonalát: oktató szemináriumok, tréningek, élő bemutatók, showműsorok és más különleges kezdeményezések várták a látogatókat.

A Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 rávilágított a legfrissebb iparági trendekre és a fogyasztói szokások változására: egyre többen keresik a fenntartható, személyre szabott és technológiailag fejlett megoldásokat.

A Cosmoprof ismét bebizonyította, hogy a szépségipari trendek születési helye

– hangsúlyozta Enrico Zannini, a BolognaFiere Cosmoprof ügyvezető igazgatója. – A fenntarthatóságtól kezdve az új fogyasztói csoportokat célzó termékekig, a wellness központú megoldásokon át a mesterséges intelligencia által támogatott innovációkig számos irányt bemutattunk.

Rekordot döntő év

– Rendkívül büszkék vagyunk az idei eredményekre – nyilatkozta Gianpiero Calzolari, a BolognaFiere Cosmoprof elnöke. – Ez egy minden tekintetben kiemelkedő év volt: a látogatók száma 4,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest, különösen erős nemzetközi részvétellel. Ez a siker a célzott beszerzői programoknak, valamint az Olasz Külügyminisztérium és az ITA – Italian Trade Agency – támogatásának köszönhető, amely 80 kiemelt delegáció részvételét tette lehetővé a világ minden tájáról.

A Cosmoprof nemcsak a szakmai találkozások színtere, de a Made in Italy márka globális növekedésének is egyik motorja. Az Euromonitor International szerint a szépségipar bevétele 2025-re meghaladhatja a 612 milliárd eurót, amelyhez az olasz kiállítás évről évre hozzásegíti az iparágat.

Cpbo Photogallery – 19

Az idei év kiállítói gárdája különösen magas színvonalat képviselt. Az új csarnokelrendezésnek köszönhetően a kiállítási terület 5,8 százalékkal bővült, új termékkategóriák bevezetésével követve a piac dinamikus változásait. Az eseményen ezúttal 29 ország pavilon került berendezésre és 78 százalékban nemzetközi kiállítók jelentek meg – ismét bizonyítva, hogy Bologna továbbra is stratégiai szerepet tölt be a szépségiparban.

A szépségipar, mint növekedési motor

– A számok önmagukért beszélnek: 2023-ban a kozmetikai export több mint 20 százalékkal nőtt, 2024-ben pedig további 11,4 százalékos emelkedést tapasztaltunk – emelte ki Matteo Zoppas, az ITA elnöke. – A szépségipar immár az egyik húzóágazata a Made in Italy exportnak. Míg más iparágak, például az autóipar visszaesést mutattak, a kozmetikai ágazat jelentős mértékben stabilizálta a nemzetgazdaságot.

Találkozzunk jövőre is Bolognában 2026. március 26-29. között!