A high-tech fogalma nagyon tágan értelmezhető egy kozmetikában

A szó jelentésébe ugyanis egyaránt belefér a csúcstechnológia, illetve a magas színvonalú technológia is. Ez a két dolog viszont nem ugyanaz.

Szerző: Huber Zoltán, a Center Kft. kereskedelmi igazgatója.

Amikor valamire azt mondjuk, hogy csúcstechnológia, akkor általában a legújabb mérnöki fejlesztést értjük alatta. Ugyanakkor a magas színvonalú technológia lehet olyan metodika is, mely már nem új fejlesztésű, de kimagasló minőségben készül, amely joggal számíthat széles körű elégedettségre a vendég és a kozmetikus részéről egyaránt.

A kozmetikai berendezések kereskedelmére jól rálátó személyként most olyan információkat osztok meg az olvasókkal, amelyek a 2021-es év eddigi vásárlói érdeklődései alapján mutatják meg, hogy a szakma mit tart ma a magyar piacon high-tech-nek.

Kezdjük az arckezelésekkel!
  • Az egyik legnagyobb érdeklődés a HIFU-pen készülékre van. Ezt a technológiát szinte mindenki ismeri (innovációs értelemben is igazán csúcstechnológia), de nagyon kevesen tudják, hogy létezik kiváló minőségű pen változata is.
    A pen típusú HIFU kialakításánál lényeges volt, hogy a kritikus, nehezen hozzáférhető területeket tudjuk célzottan kezelni. A készülék ugyanúgy három mélységben képes dolgozni, mint a klasszikus HIFU, ugyanolyan stabil energiákkal.
    A kezelőfej egy pontban adja le a lövéseket a kezelő által beállított mennyiségben és sebességgel. Ennek előnye a nagyobb fokú rugalmasság, amely különösen fontos az íves, csontos, nehezen hozzáférhető területeken.
    A kozmetikus szakember igazi nyeresége, hogy kisebb bekerülési értéke miatt jóval olcsóbban kezelhetők meg a készülékkel részterületek (például a szemkörnyék), így sokkal szélesebb kör férhet hozzá ezekhez a kezelésekhez, az eredményességet viszont ez nem befolyásolja.
    Az eredmények láttán pedig garantáltan újabb és újabb területeket szeretne majd a vendég bevonni a kezelésbe, a pénztárcájához szabott tempóban. Mert az eredmények lenyűgözőek.
  • Továbbra is rendkívüli a kereslet a hidrodermabráziós készülékek iránt. Egy jó minőségű gép
    rendkívül kíméletes bőr- és pórustisztításra, a bőrlégzés és a vérkeringés fokozására és a bőrtextúra általános javítására van kifejlesztve.
    Speciális gyári savakkal dolgozva még az érzékeny bőrnél is biztonsággal, de eredményesen oldjuk fel a szennyeződéseket, az elhalt hámsejteket, a faggyút és a komedót.
    A gyártók az alaptechnológián kívül folyamatos fejlesztésekkel emelik a készülékek sokoldalúságát. Nekem személy szerint az utóbbi idők legjobban tetsző ilyen ráfejlesztett újdonsága a Lift-Roll technológia volt.
  • Nem teljesen új, de továbbra is prémiumtechnológiás berendezéseknek számítanak azok a készülékek, amelyek egyaránt rendelkeznek thermális és frakcionális RF-val.
    Személyesen azért szeretem ezeket a készülékeket, mert csak az igényes és tapasztalt kozmetikusok merik bevállalni tudásban és finanszírozásban is ezeket az eszközöket.
    Cserébe viszont szemkápráztató eredményeket érhetnek el a gépükkel, és nem csak a szem környékén.
    Nagyon lényeges, hogy ezek a berendezések a magasabb áruknál fogva mindig csak nagyon kevés kozmetikus kínálatában lesznek elérhetőek, ami növeli a versenyképességüket.
    Érdeklődők persze bőven vannak – én úgy gondolom, hogy ennek a szakmának nagyszerű jövője van, ha ennyien és ekkora elhivatottsággal szeretnének ilyen nagy tudást igénylő technológiát használni.
Mi a helyzet a testkezelő gépek piacán?

Először is egy érdekes történettel kezdeném, ami jól mutatja, hogy mi is az a high-tech, és hogy biztosan van-e rá igény.

Vagy tíz éve a Beauty Forum kiállításon egy általam szakmailag nagyra becsült forgalmazó megjelent az akkor világújdonságnak számító cryo-technológiás gép eredeti változatával.

Csak mosolyogtunk, mert tudtuk, hogy azon az áron ez a gép (és nem a technológia!) nem lesz eladható. Nem is volt.

Bő egy év elteltével azonban felbukkantak a gyenge minőségű másolatok, amelyek természetesen egyáltalán nem voltak high-tech gépek, de már hozzáférhető áron kínálták őket.

Minden úgy haladt tovább, ahogy szokott. A gyenge gépekkel rossz eredmények születtek, gyakoriak voltak a fagyások, így szép lassan elsüllyedt ez a technológia is.

Mostanában kezdenek jönni a nagy gyártók az eredeti technológia továbbfejlesztésével, és egyre több igényes szalonban (sőt, orvosi kezelőhelyen) jelenik meg újra a cryo-technológia, de most már tényleg high-tech kivitelben.

Eltűntek a kezdeti modellek félmegoldásai. A 360 fokos sztereoszkopikus, vákuumos kezelőfej minden bőrrel érintkező pontja hűtőfelületként működik, így a teljes kezelt testterület egyenletes, tökéletes hűtést kap. Ez pedig fokozza az eredményességet, valamint lerövidíti a kezelési időt.

A rövidebb kezelési idő a cryo-technológiánál rendkívül fontos, hiszen a korábbi megoldásoknál esetenként előforduló fagyási sérülések egyik fő oka éppen a túl hosszú kezelési idő volt.

A gyártók optimalizálták a leggyakrabban kezelt testtájakhoz méretezhető kezelőfejeket, illetve kibővítették a kezelőfej-kínálatot, hogy speciális, eddig nem kezelhető területeket is bevonhassanak a kezelésekbe.

Most lettek high-tech-ek a vezető gyártók gépei. És én azt gondolom, a prémiumkategóriás szalonok most fogják a kínálatukba venni ezt a technológiát, amikor az már tényleg szinte tökéletes.

Piacromboló utánzatok
A fenti történethez nagyon hasonló folyamat most is zajlik a hazai piacon. Egy cseh cég világújdonsága, az amerikai piacon hallatlanul népszerű (és mellékesen levédett) HIFEM-technológia. Ezek a gépek eredetiben elég sokba kerülnek, és a hazai piacon összesen három található jelenleg belőlük. És ez tényleg high-tech technológia.
Pont annyira high-tech, mint amennyire nem az a sok utánzat, amely nevében, formájában és marketingjében próbálja másolni az eredetit. Ilyenek megvásárlásától óva intenék mindenkit, mert eredményekben és biztonságban is távol esnek az eredeti gyártó termékétől.
Ennek következtében egyre több lesz az eredményeivel elégedetlen vendég, aki negatív posztjaival ellehetetlenítheti a kezelések eladhatóságát akkor is, ha az eredeti technológia jónak számít.

Fókuszban a tartós szőrtelenítés

Figyelem: nem végleges, hanem „csak” tartós. Itt tényleg van technológiai áttörés, de elsősorban a fejekben. Pozitív tendencia látható a piacon. A minőségi IPL-lel induló kozmetikák a növekedésük során eljutnak egy pontra, amikor a szőrtelenítés iránti növekvő kereslet, a nagyobb vendégforgalom indokolja a diódalézer vásárlásába való beruházást.

Ekkor a lézer bőven megéri a befektetést, hisz a vendégek eredményesebb és megbízhatóbb kiszolgálását teszi lehetővé, a gyors megtérülés mellett.

A hosszú távon gondolkozó és stabil forgalommal, nagy vendégkörrel rendelkező kozmetikák számára a diódalézer optimális választás. A diódalézerek hullámhosszát a szőrtelenítéshez optimalizálják. Így gyorsabban jelentkeznek az eredmények, kevesebb kezelési alkalom is elegendő lehet, mint az IPL-ek esetében.

A jó készülék kiválasztása viszont itt kulcskérdés, mert egy ilyen eszközt optimális esetben tíz éven túl is használhatunk. Ezzel együtt egy jó minőségű lézer használata a kozmetikában igazán high-tech dolog. Sokan gondolják ezt így, hiszen az elmúlt időben még az általam gondoltnál is nagyobb számban jelentkeznek a vásárlók erre a technológiára.

HUBER ZOLTÁN,
a Center Kft. kereskedelmi igazgatója.