Hogyan legyünk sikeresek? Erről szólt az első Digital Beauty Days!

Óriási sikerrel zárult az első, három napos Digital Beauty Days, amelyen natúrkozmetikai újdonságokkal, újfajta anti-aging technikákkal és üzletviteli tanácsokkal is gazdagodtak a hallgatók. Megváltozott életünk ugyanis egészen újfajta kommunikációs csatornákat nyitott meg, ez az online konferencia. A segítségével rövid idő alatt lehet új tudásra szert tenni. Ezért ezt a platformot akkor is megtartjuk, ha az életünk ismét a régi kerékvágásba tér vissza.

Interaktív, szakmai vitáktól sem mentes három délelőttöt tölhettünk együtt az első online konferenciánkon, a héten megrendezett Digital Beauty Days-en. A háromnapos esemény rendkívüli előnye, hogy mindenki az otthonából, kényelmesen hallgathatta és láthatta az előadókat, akik prezentációkkal készülve mutatták be előadásukat.
A visszajelzések alapján  mindenki sikeresnek értékelte a rendezvényt, ezért úgy döntöttünk, hogy ez volt ugyan az első, de nem az utolsó ilyen online konferencia.

Az első nap a natúrkozmetika jegyében telt. Mester Ildikó farmakológus szakgyógyszerész, a  Magister Products fejlesztője, üzletvezetőjének előadása a legújabb natúrkozmetikai hatóanyagokról szólt. Hangsúlyozta, hogy a természetes hatóanyagok jóval hatásosabbak, mint a szintetikus. És hogy miért jobb prebiotikumot a bőrre kenni, mint probiotikumot?
– A probiotikum egy kész baktériumflóra, amit a bőrre kenni aggályos lehet, mert az már orvosi hatáskör. A prebiotikum viszont a bőr saját flóráját erősíti – magyarázta a hallgatóságnak.
Szó esett a hatóanyagkinyerés egyik új lehetőségéről, a hiperfermentációról is, amely során a növény belső struktúrarendszeréből is ki tudjuk vonni a hatóanyagot. Ildikó kiemelte a kék fény bőrre gyakorolt negatív hatását is, amely gyengíti a fibroblasztokat.
Natúrkozmetika a környezettudatosság és a fenntarthatóság jegyében címmel Dr. Gyovai Viola, okleveles biológus, az MTA kandidátusa, a Biola Biokozmetikai Kft. tulajdonosa tartott előadást, amelyet azzal kezdett, hogy van remény – majd hozzátette, viszont az idővel fogytán állunk. A civilizációs fejlődésünk megbontotta a Föld egyensúlyát.
Arra kérte a hallgatóságot, hogy a mai naptól kezdve tegyenek valami jót a környezettudatosság jegyében, figyeljenek a minél kisebb ökológiai lábnyomra a kukászacskótól kezdve, egészen a kozmetikumok megválasztásáig. Hiszen az sem mindegy, hogy mivel mosunk fel. Zöldítsük a háztartásunkat, a kozmetikánkat. És figyelem, a biocid elnevezésben a bio ne vezessen félre minket, ezek a termékek minden életet megölnek!
Miért illenek a high-tech hatóanyagok a natúrkozmetikába? Erre adott választ Dr. Házi Edina, gyógyszerész, high-tech kozmetikum fejlesztő, aki a saját bőrének túlérzékenysége miatt vágott bele a kozmetikai termékfejlesztésbe. Akár egy illatanyag is kiválthatott nála bőrhólyagosodást.
Rajta még biokozmetikus testvére sem tudott segíteni. Rá kellett jönnie, hogy nem mindegy milyen növényi hatóanyagból áll egy készítmény. Számára a megoldást a bőrazonos natúrkozmetikumok hozták meg. Bőrtípustól függetlenül, amolyan folyékony bőrként viselkednek. Ekkor már tudta: bőrazonos, 100% természetes kozmetikumokat kell high-tech technológiával ötvözni, hogy vegyszerek mellőzésével lehessen az élő anyagból a hatóanyagokat kivonni, illetve hogy a hatóanyagok sejtszinten hathassanak, azaz ne csak ápolják a bőrt, hanem regenerálják is.
A hatóanyagok közül, mint az egyik legújabbat, a totarol szerepét emelte ki, amely szuperantioxidánsként intenzív bőrregenerálást tesz elehetővé, s ami növényi antibiotikum is egyúttal.  Emellett a nanopeptidek szerepét hangsúlyozta. Az új irány véleménye szerint a dermatokozmetika.

A második nap az anti-agingé volt a főszerep. A vendég edukálása, diagnosztizálás, anti-aging eszköztárunk vs. eredményesség címmel Gáspár Ágnes aranykoszorús kozmetikusmester tartott előadást. Az anti-aging kihívás a kozmetikus számára. Ági kiemelte, hogy mindig beszéljük át a vendéggel, hogy mi zavarja a legjobban – mert mi lehet, a megereszkedett arcbőrt látjuk, ő viszont esetleg 1-1 ránc miatt keresett fel bennünket.
Felelősséggel tartozol a bőrödért – ez volt az egyik fő üzenete az előadásnak, azaz a vendég életmódja, bőrápolási szokásai alapvetően meghatározóak. Eredményt csak hosszú távon, összehangolt kúraszerű kezelésekkel érhetünk el.
Ági hangsúlyozta: az alap a megfelelően hidratált bőr. Ahogyan fogalmazott, a legolcsóbb kozmetikum a víz. Jól kell megválasztani a hatóanyagot – hisz a vendég eredményt vár.
Ági megosztotta velünk a kedvenc hatóanyagát: antimimetikus peptidek, amelyeket ultrahanggal visz be a bőr mélyébe. Az interaktivitásnak hála, a résztvevők kérdezhettek az előadóktól, illetve megoszthatták a saját tapasztalataikat. Ilyen volt, mikor Báthory Kati elmondta, hogy a saját gyakorlatában a mezoterápia iontoforézissel kombinálva, majd nyomó pakolással lezárva csodát tesz a csak hathetente jelentkező vendégek bőrével is.

Csernai Judit, a Biodroga Magyarország szakmai vezetője, oktató kozmetikus, ayurvéda jógaterapeuta Genetika vs. epigenetika a kozmetikában című előadásának elején elején az epigenetika lényegét fejtette ki bővebben: genetikán túli – a genetika az, amit örököltünk, de az epigenetika az, amit kezdünk vele. Szűkebb és tágabb értelemben egyaránt, mert ide tartozik, hogy a változó körülményekhez egy-egy adott faj hogyan tud alkalmazkodni, és az is, hogy pl. ha a nagymama dohányzott, az unoka elhízott lesz.
Egy genom – két „végzet”: genetikailag a méhkirálynő a dolgozó és a here egy, de a másfajta táplálásnak köszönhetően lesz királynő az egyikből és dolgozó a másikból, s míg az egyik 20-22 napot él, addig a királynő 3-4 évig is elélhet. Köszönhetően a méhpempőnek, amivel őt táplálják.

Aki őrzi az egészséget, az őrzi a szépséget – erről már Feller Adrienne, kozmetikus- és szépségterapeuta mester, az Adrienne Feller márka megalkotója, az Adrienne Feller Szépségterapeuta Akadémia alapítója és igazgatója beszélt. Adrienn az előadása elején kérte a hallgatóságot, hogy nézzenek magunkba, gondolják végig, hogy a járványból mit tanultak, mi szűrődött le bennük ezekben a hetekben. A többségünk ekkor döbbent rá, hogy a jelent mindig meg kell élni, a jelenben kell élni – azaz nem a múltban és/vagy a jövőben. Kiemelte az épség és a szépség fogalmakban rejlő összefüggést. A holnap kozmetikumai szerinte az illóolajok, amelyek – mint mondta -, őt sosem hagyták cserben. Egy példa: olasz szalmagyopár szorongásoldó, antidepresszáns, májméregtelenítő, sebgyógyító, regeneráló hatású. Az illóolajokkal való szépítés biztosítja a jó közérzetet, segíti a sejtek közötti kommunikációt.

A 3. nap fókuszában az üzletfejlesztés állt.  Tudatos pénzügyi tervezés és szalonmatek volt Pesti Antal, az Inno Shape Kft. ügyvezető igazgatója előadásának a címe. Antal a pénzügyi tervezés „ökölszabályára” hívta fel a figyelmet előadása kezdetén, amely igazodik az univerzum szabályaihoz. Nem attól lesz több pénzünk, hogy többet dolgozunk, hanem., ha a megtakarításaink mentén tervezünk. Hiszen, aki többet keres, az többet is költ. E megtakarításhoz nyújt segítséget a szalonmatek. A pénznek áramolnia kell – az a kéz, amelyik ad, az kapni is fog.
Elsőként magunkat fizessük ki, s csak utána jöjjenek a kiadások. A pénztárcánkban mindig legyen olyan pénz, amit nem költünk el, ami pénzmágnesként működik az életünkben!

Kalcsu Balázs, a Kalcsu Cometics tulajdonosa és ügyvezetője az elit kozmetikusok világába avatta be a hallgatókat.  Balázs a vendégkezelés kapcsán az ideális vendég (és a nem ideális) fogalmának tisztázásával kezdte az előadását. – Legelőször is gondoljuk végig: hány éves a vendégkörünk, milyen fizetőképességgel rendelkezik, hova valósiak, milyen szolgáltatást milyen rendszerességgel igényelnek, vásárolnak-e termékeket… Ebből építsünk fel egy adatbázist. Ennek alapján meg kell hoznunk a döntést, hogy melyik vendégünk ideális vendég, és melyik nem, azaz akitől érdemes finoman megszabadulnunk, mert időrabló – figyelmeztetett. Kiemelten foglalkozott a szalon vizuális üzenetével, amely bevonzza a fizetőképes vendéget. A fejlesztések terén a digitalizáció fontosságát hangsúlyozta, kiemelve, hogy a FB profilunk szigorúan üzleti legyen, és hogy a honlapunkon legyen lehetőség az online időpontfoglalásra.

 Mindig a megoldást keressük, ne a problémát! – tanácsolta Bánhegyi Zsolt, az ST Beauty Kft. tulajdonosa és  ügyvezetője az előadásban. Zsolt a vis major fogalmának elemzésével kezdte, és a történelemben eddig volt nagyobb vis majorokat tekintette át röviden. Itt kiemelte, Marcus Auréliusra támaszkodva, hogy nem az eseményeket tudjuk kezelni, hanem az elménket – ez segít, hogy ne pánikoljunk, ne az elvesztett biztonságunkat sirassuk, és ne halmozzunk fel készleteket. Az elménk lecsendesítésével meg fogjuk hallani a legbensőbb részünk üzenetét, ami segít majd a továbblépésben, a megoldás megtalálásában.