Kiszámítható élet, pontosság, derű és nyugalom – Hollandiában nem késnek a vendégek

Vajon másként viselkednek a vendégek külföldön, mint itthon? Szakonyi Eszter kozmetikus mestert, egészségügyi szakkozmetikust a budapesti és hollandiai szalon tapasztalatairól kérdeztük a páciensek szokásairól, s hogy hogyan kezelik itt és ott, ha rendszeresen késik egy vendég, vagy ha el sem jön.

Szerző: MG

Szakonyi Eszter Új (002)– A budapesti szalonban utolsó pillanatban történő lemondás esetén a közös naptárban rögzítjük a lemondás okát, időpontját, azt, hogy történt-e átfoglalás vagy sem, hogy hányadik ilyen esete az illetőnek, és színnel jelöljük magát a lemondás tényét – mondja Eszter. – Így a cég minden dolgozója –  aki a szalonforgalomért felelős – látja a változást.

Hollandiában csak 2-3 havonta járnak kozmetikushoz a vendégek, és ők a megbeszélt időpontot alapvetően betartják.

Akik számára nincs több időpont

– Ha valaki lemondás nélkül, egyszerűen nem jelenik meg, megpróbáljuk utolérni. Telefonon, sms-ben, e-mailben – hangsúlyozza Eszter. – Mihamarabb szeretünk tisztán látni, hogy csak egy tévedés akár az ő, akár a mi regisztrációnkban, vagy valami egyéb az ok. Ha van ésszerű magyarázat (elnézte a naptárat, váratlan akadály jött közbe, más időpontot jegyzett fel, stb.), akkor adunk ki új időpontot, igény esetén. Ha azonban nem érjük el, és később sem nyer magyarázatot a dolog, akkor véglegesen töröljük a listánkból. A céges telefonban a neve mellett egyszerűen elhelyezzük a megjegyzést: »nincs számára időpont«. Ezt természetesen annak kell vele közölnie, aki a telefont felveszi. Ha kellemetlen a konfrontálódás a vendéggel, akkor javasolni szoktam egy nagyon távoli időpontot kiadni, és egyben felhívni a vendég figyelmét a korábbi időpont elmulasztására. Szerencsére ritka az ilyen eset, talán évente egy – mondja Eszter –, így általában körbemegy a név a szalondolgozók között, és mindenki tudja, hogy az ilyen vendégek esetében határozottabban kell meghúzni a határokat. Létezik házirendünk is, de azt általában a vendégek nem olvassák el, vagy csak igen ritkán. Késés esetén elvileg pótdíjat számolunk fel, 15 percet meghaladó késésnél pedig jogunk van elutasítani a kezelés elvégzését, de még soha nem érvényesítettük ezeket. Emberek vannak mindkét oldalon, jogában áll mindenkinek tévedni vagy elfelejteni dolgokat.

A holland vendégek pontosak, kiszámíthatóak

Hollandiában rendkívül pontosak az emberek, inkább korábban érkeznek akár fél órával is, ami  okozhat zavart a rendszerben. Soha nem volt példa még arra, hogy valaki ne jött volna el az időpontjára. Hollandiában csak 2-3 havonta járnak kozmetikushoz a vendégek, ha egyáltalán járnak, ezért ezt az időpontot nagyon alaposan feljegyzik. Alapvetően minden programjukat rendkívül alaposan és idejekorán megtervezik, talán részben ennek a kiszámítható életnek tudható be az itteni derű és a nyugalom.