Segítségnyújtásból vízió – Az első szépségipari marketing ügynökség története

Hogyan építhető be a szépségiparba a marketing? Hogyan lehet ilyen speciális területen tudatosan használni a marketingeszközöket? Hogyan lehet hiteles egy marketingszakember, aki a szépségipari dolgozókat célozza meg? Létezik egy vállalkozás Magyarországon, ami ezekre a kérdésekre egyértelmű és világos válaszokat tud adni (x)

A Beauty Marketing Experts az ország első és eddig egyetlen olyan vállalkozása, amelynek az alapítója maga is kozmetikusként végzett, azonban közel egy évtizede marketingszakemberként tevékenykedik: ő Barna Alexandra. Kozmetikusként nem dolgozott sokáig, 23 éves korában találkozott egy álláshirdetéssel, amelyben kozmetikus végzettséggel rendelkező marketing asszisztenst kerestek egy nagy nevű budapesti szépségszalonnál. Minden tudását a gyakorlatban sajátította el – egyedi módszereket fejlesztett, egyedi gondolkodásmódot igyekszik közvetíteni.

A szépségszalon után egy fodrászati márka marketing vezetőjeként dolgozott. Voltak olyan, marketinggel kapcsolatos gondolatai, amiket fontosnak tartott átadni a szakembereknek, hiszen minden nap találkozott velük, és látta a problémáikat, amelyekre tudta a megoldást. Tehát először csak elkezdett blogot írni, videókat készíteni, szervezett néhány minicsoportos oktatást, segített azoknak, akik tanácsot kértek. Rengeteg ügyfél kereste meg őt, hosszútávú együttműködés céljából, innen pedig egyenes út vezetett a saját cége megalapításáig. A Beauty Marketing Experts 2018. januárjában indult, már akkor is látta, hogy elképesztő igény van ilyen jellegű segítségre a hazai szépségiparban.

A vállalkozás víziója is így alakult ki. Azt látta, hogy a szakemberek elképesztő mennyiségű szakmai tudást kapnak. Ha eléggé motiváltak, akkor a saját szakmájukban minden lehetőség adott, hogy fejlődjenek. De ez sajnos nem elég, mert üzleti szinten, márkafüggetlenül senki nem fejleszti őket. Éppen ezért a Beauty Marketing Experts célja az, hogy a magyar szakembereket üzleti téren is legalább olyan magas szintre tudják fejleszteni, mint amire szakmai szinten már van lehetőségük.

Jelenleg a Beauty Marketing Expertsnek két jól elkülöníthető profilja van. Az egyik a klasszikus marketing ügynökségi tevékenység. Weboldalakat készítenek, social media felületeket kezelnek, rendezvényeket szerveznek. Tehát minden gyakorlati jellegű segítséget meg tudnak adni a szalonoknak. A másik profiljuk pedig az oktatás, tanácsadás. Folyamatosan szerveznek marketing képzéseket, tartanak privát konzultációkat, és állandó, friss tartalommal töltik a saját felületeiket. Idén már második alkalommal szervezik meg az országban egyedülálló, speciálisan szépségiparban dolgozó vállalkozók konferenciáját.

Tavaly Alexandra megírta az ország első, szépségipari marketinggel foglalkozó könyvét, ami egy összefoglaló tudásanyag azok számára, akik szépségiparban vállalkoznak, vagy szeretnék elindítani a saját vállalkozásukat.

Ha érdekel, hogyan tudod könnyedén fejleszteni a vállalkozásodat, kíváncsi vagy egyedi ötletekre és inspirációkra, csatlakozz a már több mint 4000 fős szakmai csoportjukhoz!

(x)

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?