Szalonnyitáson gondolkodsz? Akkor legyen egy optimista és egy pesszimista terved is!

„Nem hiszek az olcsó kezelésekben” – állítja Tábori Erika kozmetikus mester, diplomás szakoktató, aki nemrég nyitott új szalont, s akit ennek apropóján kérdeztünk meg, hogy mit érez a legnagyobb különbségnek a korábbi és a mostani szalonnyitás feltételei között? És, hogy mit tanácsol a most üzletet nyitni akaróknak, mire figyeljenek feltétlenül?

Szerző: MG

– A pandémiával nagyon megváltozott a világ a kozmetikában is. Ma már a vendégek kizárólag egyedül szeretnének lenni a kozmetikusukkal a kabinban, így tanuló vagy másik kozmetikus jelenléte is zavaró lehet a helyiségben kezelés közben. A vendégek ma gyors és látványos eredményeket szeretnének, ami persze hosszú ideig megmarad” – mondja mosolyogva, Tábori Erika. majd hozzá teszi: nem hiszek az olcsó kezelésekben, azt gondolom, az árakba bele kell kalkulálni a képzéseink költségeit, és azt is, hogy mennyi idő alatt tudjuk megforgatni azt a pénzt, ami az anyagban áll, mert ma már ez jelentős kiadást jelent.

Katával vagy nélküle?

– Nagyon fontosnak tartom alaposan átgondolni az adózási feltételeket nyitás előtt, mert  megváltoztak. A katás vállalkozás csak azoknak jó, akik nem számláznak cégeknek, így például, aki vizsgáztat, az nem választhatja ezt az adózási formát – emeli ki Erika –, a többi vállalkozási forma viszont nagyon nagy költséget jelent egy vállalkozónak, ezért érdemes egy könyvelővel vagy adószakértővel átbeszélni, hogy milyen költségek várhatóak, és ennek alapján kiválasztani, hogy melyik a számunkra legkedvezőbb vállalkozási forma. Én mindenképpen csinálnék egy optimista és egy pesszimista tervet. 

Izgalmas témák közül választhattok idén, a 33. Magyar MakeUp Kupán!

Legyen félévre elegendő pénzed!

– Folyamatosan figyelni kell a piacot, megfelelő időben kell tudni változtatni – hangsúlyozza Erika. – Azt javaslom, aki most vágna bele egy vállalkozásba, annak legyen egy félévre elegendő pénze arra, hogy ki tudja fizetni az adókat, a céges költségeket, pl. a bérleti díjat, a rezsiköltséget, hogy nyugodtan tudjon aludni, mert nagyon sok vállalkozást látok, ami gyorsan bezár.

Mi alapján döntsünk, amikor kozmetikai márkát vagy gépet keresünk?

Nagyobb szalon, alkalmazottakkal?

– Azoknak pedig, akik nagyobb szalonban gondolkodnak, azt javaslom, hogy gondolják végig, valóban alkalmasak-e erre a feladatra, mert az, hogy az ember dolgozik kozmetikusként, és mellette párhuzamosan szalont is menedzsel alkalmazottakkal, az nagyon nehéz – teszi hozzá Erika elgondolkodva. – Rengeteg adminisztrációs feladattal jár, ráadásul foglalkozni kell az alkalmazottak továbbképzésével is. Itt azt is figyelembe kell venni, hogy ma már a fiatalok nem onnan mennek nyugdíjba, ahol elkezdtek dolgozni. Ők ma gyorsan változtatnak munkahelyet. Általában ugródeszkának használják azt a helyet, ahol szakmai tapasztalatot szereznek, és ha úgy érzik, már elsajátították a legfontosabb dolgokat, akkor elmennek, és máshol kamatoztatják azt a tudást, amit mi átadtunk nekik. Rosszabb esetben nyitnak egy üzletet a közelünkben, hogy megtartsák a vendégkört. Ezt mind érdemes átgondolni – hangsúlyozza.

Folyamatosan figyelni kell a piacot, és időben tudni kell változtatni.

– Több évtizedes tapasztalat és vállalkozói lét van mögöttem. Annak idején optimistán vágtam bele. Akkoriban sokkal egyszerűbb volt minden szempontból elindítani egy vállalkozást. Én nemrég bezártam a 180 nm-res, nagy Day Spa-mat, és nagyon jól érzem magam a mostani 50 nm-en, teljesen egyedül. Élvezem, hogy kettesben tudok a vendéggel lenni, és hogy sokkal kisebb a felelősség rajtam, nincsenek kötelezettségeim, mint korábban az alkalmazottak, tanulók felé. Én ma nem nyitnék nagy szalont, és nem foglalkoznék alkalmazottakkal – zárja gondolatai Erika.