Minden kozmetikus saját szalonról álmodik a pályája kezdetén, ami van, akinek sikerül, van, akinek nem. És olyan is van, aki az alkalmazotti létet választja egy nagyobb szalonban. Radics Zsuzsanna kozmetikus, gyakorlati oktató szerint, akit az üzletnyitással kapcsolatos tapasztalatairól faggattunk, a szalonnyitás egyik alapfeltétele az, hogy pontos számokat határozzunk meg magunknak.
Szerző: MG
Milyen kezdeti nehézségekkel kellett szembenézned? Hogy oldottad meg?
Radics Zsuzsanna: Egy szalon teljes felújítása, kialakítása és berendezése nagyon komoly anyagi terhet jelent. Szisztematikusan, folyamatosan tettem félre minden egyes forintot, hogy az első saját kis üzletemet meg tudjam valósítani.
Én például kezdőként befektetni való összeg hiányában voltam, ezért a gyanta és az IPL, (amit béreltem) volt akkoriban az azonnal elérhető szolgáltatásom. Később az ezekből befolyt összegből vásároltam egy IPL gépet. A saját gép állandó elérhetősége alapozta meg anyagilag a szalonomat, és ezzel párhuzamosan (a folyamatos géppark-fejlesztéseknek köszönhetően) a mai tudásomat, azaz azt, ahol most tartok, aki most vagyok.
Tudatosan alakítottam a vendégkörömet, aszerint, hogy aktuálisan milyen tevékenységeket szeretnék csinálni, és hogy mennyi bevételt akarok realizálni egy hónapban.
Mi volt a legnehezebb? A vendégkör kiépítése, a jogszabályok vagy a hivatalos ellenőrzések?
Radics Zsuzsanna: A jogszabályokkal nekem túl sok gondom nem volt, mivel jogot tanultam. Ennek ellenére a bérleti szerződésem megkötésének feltétele volt, hogy az ügyvédem is rábólintson. Különösebb nehézségeim nekem soha nem voltak ezen a téren.
A vendégkör tekintetében én mindig szerencsés voltam, mert a munkába állásom első napjától kezdve tele volt a naptáram. Amióta pedig használom a social media felületeit, várólista van hozzám. Tudatosan alakítottam a vendégkörömet, aszerint, hogy milyen tevékenységeket szeretnék csinálni, és hogy mennyi bevételt akarok realizálni egy hónapban. A korábban említett szőrtelenítéses példánál maradva – ami egy nagyon könnyen értékesíthető szolgáltatás -, azok a vendégek, akik elégedettek ezzel a szolgáltatásunkkal, könnyen átvezethetőek a drágább, de tartósabb megoldásokra, valamint értékesebb kezelésekre.
Nagyon sok előírásnak (például munkavédelmi, higiéniai) kell megfelelni, amelyeknek alaposan utána kell járni, pláne, mert kerületenként is vannak eltérések. Ezért érdemes az általános előírások megismerésén túl, a helyi önkormányzatoknál is érdeklődni, hogy milyen külön szabályoknak kell megfelelni.
Szalonnyitáson gondolkodsz? Akkor legyen egy optimista és egy pesszimista terved is!
Mit tanácsolsz a szalonnyitáson gondolkodó kollégáidnak?
Radics Zsuzsanna: A szalonnyitás egyik alapfeltétele az, hogy pontos számokat határozzunk meg magunknak. Röviden: mennyi munkával, mennyi pénzt szeretnénk keresni, és ebből pontosan mennyi a mi hasznunk. Ennek alapján tudunk vendégkört építeni, hiszen ezek alapján kell a pontos marketingstratégiánkat meghatároznunk.