Meggyőződésem, hogy mindenki Vagheggit használna, ha Valeria Cavalcantéval személyesen tudna beszélgetni. A cég olasz ügyvezető-tulajdonosa elképesztő energiával, szenvedéllyel beszél még 30 év után is a márkával kapcsolatos dolgokról, szépsége és kisugárzása tökéletesen passzol az idén 50 éves Vagheggi filozófiájához, akarva-akaratlanul is tökéletes reklámarc. Az elmúlt hetekben Magyarországon találkozott a partner-kozmetikusaikkal, és adott interjút lapunknak, de egész évben utazik, hogy a világon mindenfelé találkozhasson a cég partnereivel.
Szerző: BF
Annyit el kell áruljak, hogy az interjú előtt Valeria bevallotta, nagyon izgul, mindig izgul, mert nem biztos abban, hogy át tudja adni mindazt a szenvedélyt, szeretetet, amit ő érez. Innen is üzemenem, rég beszélgettem valakivel ennyire jót, aki olyan összeszedetten, mégis könnyedén, de szenvedéllyel válaszolt a kérdésekre, mint ő.
Hogy látja, miben változott a szépségipar, mit a mai igények, trendek?
Valeria Cavalcante: Feltörekvő és nagyon erős trendnek látjuk, hogy a korábbiakkal ellentétben ma már nem válik szét egy kezelésnél a funkcionalitás és az élvezet, az élmény, hanem hogy tapasztaljuk, hogy az emberek mindkettőt igénylik, tehát szükségük van arra is, hogy nagyon hatékony és nagyon eredményes legyen egy kezelés, de mindeközben egy relaxációs, nagyon kellemes élmény is nyújtson. Ez az irány egyébként maximálisan passzol a filozófiánkkal, mi mindig is 360 fokban gondolkodtunk a szépségről. Hittük és hisszük, hogy a szépség és a jóllét kéz a kézben járnak, egymás nélkül nem léteznek. Vagyis nem csak az a fontos, hogy szép legyen az arcunk és a testünk, de a lelkünket is ápolni kell. Ennek jegyében született meg egy speciális, facelift masszázstechnikánk is, amely egy nagyon látványos kezelés, amely után rögtön látszik, hogy kisimul a bőr, miközben egy nagyon kellemes, élvezetes élmény is egyben.
Ez nagyon jól hangzik, mindenképpen ki kell próbáljam! A Vagheggi egyébként mi jelent pontosan?
V. C.: Alapvetően ez egy név, az alapítónk neve, de olaszul azt is jelenti, hogy álmodni, az álmokhoz kötődni, ami egyébként szintén passzol a filozófiánkhoz, mert nagyon fontosnak tartjuk, hogy merjünk folyamatosan álmodni. Mindig előre kell menni, és mindig egyre nagyobbat kell álmodni.
Ez viszi előre a céget is?
V. C.: Abszolút. Szerintem nagyon fontos, hogy az álmok és tervek mellett mindig vissza is nézzünk és levonjuk a tapasztalatokat, de sosem szabad megállni egyetlen pillanatra sem, bármit is értünk el, már a következő lépés a fontos. Mi minimum 5 éves tervben szoktunk gondolkodni. Nyilván ezt utána leosztjuk 3 évre, egy évre, hat hónapra, de a tervezés az folyamatos. Emiatt mindig mosolyognak is rajtam a kollégáim. Most éppen azért, mert jó, rendben, most ünnepeljük az 50. születésnapot, de feltettem a kérdést, hogyan fogjuk ünnepelni a 100-at? Erre ők azt kérdezik, hogy biztosan itt leszünk még akkor? (Mosolyog – a szerk.)
Mindig is családi kézben volt a cég?
V. C.: Igen, mindig is családi vállalkozás voltunk és szeretnénk, hogyha ez örökre így is maradna. Olaszországban kkv-nak, azaz kis-és középvállalkozásnak számítunk, mindez azért is fontos, mert így sokkal közvetlenebb a kapcsolat a munkatársakkal, ami lehetővé teszi azt, hogy mindenre sokkal gyorsabban reagáljunk. Míg egy nagyon nagy cégnél sokkal lassabban futnak át a különböző folyamatok, mi sokkal gyorsabban tudunk reagálni az újdonságokra. Nálunk 85 százalékban hölgyek dolgoznak és annyira jó a munkahelyi légkör, hogy nem is egy alkalmazottunknak a lánya, sőt, az unokája is velünk dolgozik.
Az alapítóról mit lehet tudni?
V. C.: Ő egy álmodozó volt – ahogy a neve is sugallja. Megalkotott valamit és tovább is lépett. Mi visszük tovább a céget. El sem merem mondani, de már 30 éve én irányítom a céget, elképesztő! Nagyon-nagyon szeretem azt, amit csinálok, az innovációk és újítások mellett én ragaszkodom azokhoz a hagyományokhoz is, amelyekkel elindult a cég. Ugye ez alapvetően azt jelenti, hogy fitokozmetikumokat készítünk, tehát növényi alapanyagokkal dolgozunk.
Ahol csak olvastam a cégről, a cég hátteréről, mindenhol nagyon hangsúlyosan szerepel, hogy fontos a fenntarthatóság és az állatvédelem. Ez a vonal önnel indult?
V. C.: Ez mindig is így volt a Vaghegginél. De tény, hogy nekem személy szerint is nagyon fontosak ezek az értékek. Nagyjából 20 éves voltam, amikor elmentem Mexikóba, hogy egy jótékonysági projekt keretén belül teknősbékákat mentsünk meg. A férjem pedig az indonéz erdők megmentéséért indított projektben vett részt, vagyis családi szinten ez abszolút része az életünknek. Talán nem is véletlen, hogy egymásra találtunk (Nevet – a szerk.).
Mennyire ásta bele magát az elmúlt 30 évben a kozmetika világába?
V. C.: Nekem üzleti végettségem van, nem vizsgáztam kozmetikusként, de már nagyon sok éve foglalkozom ezzel, nagyon sokat láttam, tanultam. Természetesen nem hozok létre formulákat, de folyamatosan részt veszek a termékek megszületésében egészen az alapoktól, azaz a kutatás-fejlesztéstől a kész termékig. Emellett rengeteg kongresszusra is járok. Számomra nagyon fontos, hogy lássam a folyamatokat és mindig biztos legyen a végeredmény: egy tiszta, biztonságos és fenntartható terméket gyártsunk.
Önnek melyik a kedvence?
V. C.: Hát, ez nem könnyű kérdés… De ha most kellene választanom, akkor kettőt emelnék ki: az egyik a Fuoco, azaz a testre készült alakformáló termékünk. Én nagyon aktív életet élek, sokat sportolok és szeretném rögtön látni az eredményét. A Fuoco pedig nagyon gyors és látványos eredményt biztosít. A másik a Bright Formula termékcsalád. Ezek a termékek a hámlasztás mellett a foltos bőrre ideálisak, és mivel én sokat sportolok a szabadban, például síelni járunk, már az én bőrömön is megjelentek a foltok, ezért használom ezt a termékcsaládot.
Ez azért is nehéz kérdés, mert minden nőnek másik az igényei, ráadásul egyénenként is változik az életkorral. Ezért is döntöttünk amellett, hogy a csaknem 400 termék között mindenféle igényre szabva tudjunk megoldást nyújtani. Minden termékcsaládot úgy hozunk létre, hogy egy adott problémára fókuszálva legyenek benne az adott összetevők.
Tehát, amikor egy szakember Vagheggi mellett dönt, akkor gyakorlatilag mindenféle bőrtípust, mindenféle bőrproblémát tud kezelni?
V. C.: Igen. Több mint 400 termékük van arcra és testre egyaránt, szóval tetőtől talpig meg tudjuk oldani a problémákat. A hagyományos termékcsaládok mellett folyamatosan elérhetőek limitált kiadású termékcsaládok is, mert tudjuk, hogy akármennyire is megvan a megoldás, ott van a kozmetikus kezében az adott krém, mindenki igényli az újdonságot.
Az ötvenedik születésnapra idén mivel készülnek?
V. C.: Nagyon sok újdonság lesz idén. Van új termék is, vannak a hagyományos termékek új kiadásai is. Például a már előbb említett Bright Formula az idei első új termékcsalád. Nemrég jött ki kifejezetten a születésnap kapcsán egy ajándékcsomag, amelyben a Daily Infinity termékcsaládunk két legkeresettebb terméke van, ezt nagyon szeretik a vásárlók, ráadásul most 30 százalék kedvezménnyel vásárolhatják meg. Nálunk a megújulás mindig azt jelenti, hogy funkciójában ugyanaz marad a termék, de teljesen megújul, új hatóanyagokkal.
A csomagolása is?
V. C.: Természetesen. Éppen a fenntarthatóság kapcsán gondoltuk újra a koncepciót, hogy milyen papírt használunk. A portfólió nagyjából 75 százaléka már ezen koncepció mentén megújult, sikerült találnunk egy nagyon könnyed, speciális üveget, így lecseréljük a korábbi üvegtégelyeket, és a papírcsomagolás is 100 százalékban újtahasznosított. Sőt, örömmel mondhatom, hogy hamarosan elkészül a napemeles rendszer is, így elmondhatjuk, hogy teljes egészségében környezetbarát, fenntartható, megújuló energiaforrásokat használó gazdálkodással gyártjuk a termékpalettánkat. De visszatérve az újdonságokhoz, tavasszal lesz egy limitált kiadású testápoló termékünk, de a legnagyobb újdonságunk az augusztus anti-ageing termékcsaládunk megújulása lesz. Ezt most 75/15-nek hívják, mert ugye 1975-ben alapították a céget, és 2015-ben jöttünk ki ezzel a termékcsaláddal a 40 éves évfordulóra, 40 év fölöttieknek. Adta magát az ötlet, hogy ha most 50 évesek lettünk, akkor legyen 75/25. Szeptember végén pedig ebben a termékcsaládban lesz egy nagy újdonság, amelyet egyelőre még nem árulhatok el.
Most így a kerek évforduló kapcsán visszagondolt az elmúlt harminc évre, van olyan, amit esetleg másképp csinálna?
V. C.: Nem, igazából nem változtatnék semmit, mert tényleg szerelem volt első látásra a Vagheggi. Bár nem az első munkahelyem, mert az egyetem alatt és utána is dolgoztam egy kicsit egy multinacionális cégnél, de a Vagheggi annyira azt testesítette meg, amit én szeretettem. És ez a szerelem azóta is tart. Nagyon örülök, hogy koherensen építettük fel a céget, és a jövőben is ezen az úton szeretnénk maradni. Hozzáteszem, hogy azért a kezdetekben nagyon-nagyon nehéz volt, mert 30 és 50 évvel ezelőtt a naturális termékekre, összetevőkre nem úgy tekintettek, mint ma. Akkor még azt gondolták, hogy egy laboratóriumi körülmények között megcsinált hatóanyag sokkal erősebb, hatákonyabb. Most már nyilván van egy trend is a natúrkozmetikumok körül, de ellenére én az első naptól hittem ebben, és végig megtartottuk ezt az irányt.
A Vagheggi 2013 óta van Magyarországon, az egyetlen leányvállalat is nálunk van, miért döntöttek akkor hazánk mellett?
V. C.: Az egyik oka az volt, hogy egy olyan csapatot találtunk Magyarországon, akik nagyon hasonlóan gondolkodtak, mint mi, és nagyon jól megértettük egymást az első pillanattól kezdve. Ráadásul a magyar nők nagyon szépek, ezért mi azt gondoltuk, hogy a magyar hölgyek körőben is megvan az igény a szépségre, és tesznek is érte. A mi szempontunkból nagyon fontos volt, hogy ne csak jó szakemberek legyenek a partnereink, hanem jó üzletemberek is. Ez egy win-win helyzet kell legyen: nyilván akkor jó a Vaghegginek, ha a kozmetikusaink sikeresek, akkor mi is sikeresek vagyunk.
Szerintem a mai fiatalok, hogyha belekezdenek ebbe a szakmába, akkor nagyon nagy jövő áll előttük. Mert ez egy olyan szakma, amelyben nagyon sok lehetőség van benne. Aki ügyes, az nagy jövő előtt áll. Sok szépséget ad ez a szakma, de sok munkát is kell beletenni. Ebben igyekszünk mi is segíteni a The Academy képzésein keresztül.
A fenntarthatóság, az állatvédelem és természetesség mellett mi az, ami még fontos a mai vendégeknek? Gondolok itt például a gyorsaságra. Lépést tud tartani ezzel is a Vagheggi?
V. C.: A vendégek egyre tájékozottabbak, egyre többet tudnak – hála Önöknek, újságíróknak is -, ezzel a cégeknek is lépést kell tartani. Igen, nagyon fontos a gyors és látványos eredmény. Ezt úgy tudjuk elérni, – ahogy már az előzőekben is említettem -, hogy közepes vállalatként gyorsan tudunk reagálni az új igényekre, mivel egy helyen történik minden, az ötlettől a kész termékig. Számunkra a legfontosabb a teszt-szakasz, addig nem adunk ki semmilyen terméket, ameddig a tesztek nem igazoltál annak biztonságát és hatákonyságát. Az elmúlt 50 év igazol bennünket, mert soha nem volt igazán panasz a termékeinkre.

Hány országban élvezhetik a Vagheggi szépítő hatását?
V. C.: Világszerte majdnem 60 különböző országban van jelen a Vagheggi, de ez egy folyamatosan változó szám, mivel keressük az új partnereket. A legelső partnerünk egyébként Kanada volt, a másik sikeres ország Kína, ahol szintén régóta jelen vagyunk. Európában a legsikeressebbek közé tartozik Magyarország, Spanyolország, Ausztria és Németország. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, nagyon szoros kapcsolatot ápolunk a forgalmazóinkkal, tréneri csapatunk pedig járja a világot, garantálva, hogy a legújabb tudást át tudjuk adni. Én magam is nagyon szeretek találkozni a partnerekkel, kozmetikusokkal is, mert tőlük kapom a legreálisabb visszajelzéseket, és ahogy már említettem, akkor vagyunk sikeresek, ha a kozmetikusaink is sikeresek. Idén egész évben utazom, nagyon sok országot meglátogatok, Svájc és Lengyelország után most Magyarországon látogattam el jópár szakemberhez. Minden ország más, mindenhol mások az igények, ezek nagyon fontos információk számunkra. Nem volt egyszerű feladat, hiszen három nap alatt 18 kozmetikusnál jártunk, de nagyon sok energiát adott, minden nagyar kozmetikus nagyon kedvesen fogadott és szakmailag is nagyon hasznos visszajelzéseket kaptam. Olaszországban egyébként 40 alkalmazottunk van, és 30 üzletkötő, emellett különböző egyetemekkel is együtt dolgozunk.