Kalcsu Balázs: Nagy pezsgés van nálunk

Mire számthatunk idén a piacon? Milyen a hangulat? Mernek a cégek bővíteni, új termékeket bevezetni? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat most induló sorozatunkban, amelynek első részében Kalcsu Balázzsal, a Kalcsu Cosmetics ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Szerző: JZS

Hogy látod, bizakodóbbak az emberek? Véleményed szerint az idei év már olyan vagy közel olyan lehet, mint a pandémia előtt volt?

A bizakodó szót általánosan nem lehet elmondani. A magán- és üzleti életben is ma már mindenki hozzászokott vagy elfogadta a helyzetet. Akik a pandémia előtt is stabil lábakon álltak, ők sikeresek most is. A kozmetikus partnereink többsége sikeres. Fejlesztő személyiségek és mi is támogatjuk őket pl. folyamatos online fejlesztéseinkkel, most indul a partnerek számára létrehozott webshopunk, de szintén kaptak támogatást az online platformjaik menedzseléséhez, segítettünk nekik jóval a piaci ár alatt honlapot létrehozni, folyamatosan tartunk számukra üzleti képzéseket, ahol a kozmetikusok munkájára specifikusan kialakított sales és marketing technikákat sajátíthatnak el.

Természetesen vannak, akik nem voltak ilyen sikeresek a járványhelyzet alatt. Számukra a folyamatos fejlesztés az irány: hogyan szerezzenek stabil és értékes vendégkört, és hogyan legyenek ütésállóak egy következő gazdasági válság esetén.

Kalcsu Cosmetics 2020-ban és 2021-ben is növekedett, és mindkét évben új pénzügyi csúcsokat állítottunk fel. Sok kozmetikus csatlakozott hozzánk, akik szintén osztoznak ezekben a sikerekben.

Várható idén újdonság, vagy bővítés a cégnél?

A Kalcsu Cosmetics dinamikusan nő mind létszám, árbevétel, partner szám tekintetében. Újdonság a BABOR és a Maria Galland márkáink kapcsán, hogy új termékcsaládok érkeznek, ami a legtrendibb irányokat képviselik világszinten a kozmetikai piacon. Nagy pezsgés van nálunk, folyamatosan fejlesztünk szervezeten belül is, digitalizálunk, automatizálunk, valamint számos online rendezvényt szervezünk, amiben Magyarországon egyedülállóak vagyunk. Idén indítjuk el a KABIN: Online Kozmetikus Talkshow című eseményünket, ahol márkáink mentén a legújabb trendeket mutatjuk be.

Az Elit Kozmetikus Program kapcsán milyen tapasztalataitok vannak, szüksége van a szakembereknek egy ún. védőhálóra, támogatásra, egy csapathoz való tartozásra?

Többnyire a korábban felsoroltak miatt csatlakoznak hozzánk. Látják a kozmetikusok, hogy mi nem csak stabilak vagyunk, de egy ilyen nehéz helyzetben is folyamatosan fejlődünk, ami egyértelműen a hozzánk csatlakozó kozmetikusok sikerességét is jelenti. Ami még nagyon erős nálunk, az a közösség. Szeretnek ehhez a közösséghez tartozni a kozmetikusaink, mert folyamatos újdonságokat, trendeket kapnak, és ami a legfontosabb itt a kozmetikusok nem egymás riválisai, hanem partnerség van köztük, egymással is megosztják a tapasztalataikat, best practiceket (jógyakorlatokat).

A pályakezdők mentorprogramját folytatjátok idén? Mennyire lelkes és elszánt az új generáció?

A pályakezdő programot a pandémia alatt szüntettük meg, de tervben van, hogy idén újra elindítjuk. A BABOR és a Maria Galland is prémium márkák, emiatt a hozzánk csatlakozó fiatalok mind elszántak, lelkesek, ambiciózusak. Helyesen látják, hogy a sikerességhez vezető út a prémium márkán át vezet, mert így prémium vendégkört is lehet kialakítani, akik megbízhatóak, stabilak és a kezelésen felül sok hasznot realizálhatnak termékértékesítésből is. Természetesen minden segítséget és a komplett mentor programunkat személyre szabottan biztosítjuk a hozzánk jelentkező pályakezdők számára, de ez ugyanúgy igaz a nem pályakezdőként hozzánk csatlakozó, tapasztalt kozmetikusok esetén is.

Segítünk nekik a megfelelő tudás elsajátításában, a szalon berendezésében, az online megjelenésekben, online kommunikációban, marketingben, és az értékesítésben is.