A pontosságukról ismert németek vajon pontos vendégeknek számítanak? Ők vajon megbízhatóbbak, mint a honfitársaink? Artner Éva kozmetikus mestert kérdeztük a németországi és ausztriai tapasztalatairól, s arról, hogy a német és osztrák kolléganők mit tesznek az ilyen helyzetekben.
Szerző: MG
– Németországban és Ausztriában is sajnos ismert probléma, hogy nem jön el a páciens – mondja Artner Éva –, s vannak, akik ilyen esetben a kezelés árának feléről küldenek számlát a renitens vendégnek. Sokan pedig a következő időpont lefoglalását egy bizonyos összeg átutalásához kötik.
Németországban és Ausztriában is gyakran előfordul, hogy nem jön el a vendég, vagy hogy sokat késik. Mi is egymás tapasztalatát kérdezzük, hogy mi a legjobb megoldás.
Megoldási lehetőség az időpontfoglaló rendszer
– A másik lehetőség, amivel a tapasztalatom szerint megpróbálják kivédeni az ilyen kellemetlen helyzeteket a kolléganők, az az, hogy valamilyen időpontfoglaló platformon keresztül lehet csak hozzájuk kezelési időpontot kapni – emeli ki Éva. – Ilyenkor 20-30 eurót be kell a vendégnek előre fizetnie, és csak ezután közvetíti az időpontkérést a kozmetikus felé az adott weboldal.
Kiszámítható élet, pontosság, derű és nyugalom – Hollandiában nem késnek a vendégek
A késős vendég csak rövidebb kezelésre számíthat
– Mi is egymás tanácsát, tapasztalatát kérjük az ilyen esetekben – mondja Éva gondterhelten. – Én például, azt, aki kétszer nem jön el, vagy nagyon sokat késik, akkor vagy nem kezelem, vagy csak jóval rövidebb időben, mert alap, hogy a következő vendégtől nem vesszünk el időt – hangsúlyozza.
Időpont csak a nap végére kapható
– Az én megoldásom az, hogy a nap utolsó időpontját kapja az ún. renitens páciens, és bár ez bevételkiesést jelenthet, ha mégsem jön el a vendég – ilyenkor egyszerűen korábban fejezem be a napi munkámat. De hozzáteszem, hogy ezt én már megengedhetem magamnak – zárja mondandóját Éva.