Nem bosszankodom, inkább örülök, hogy lett egy kis szabad időm

Szlovákiában vajon pontosabbak, megbízhatóbbak a vendégek, mit itthon? Katarína Molnárova, szlovákiai magyar kozmetikust, gyakorlati oktatót, a Beauty Forum Budapest szakkiállítás nagykövetét kérdeztük a tapasztalatairól, s hogy mit tesznek ők a renitens, azaz a gyakran késős, vagy a lefoglalt időpontra nem megjelenő vendégekkel.

Szerző: MG

Katarína Molnárová (002)– Ez nálunk, Szlovákiában is probléma – mondja Katarína. – Sajnos az a tapasztalatom, hogy ha valaki túl „rugalmas”, azzal sok vendég visszaél.

Megoldás előre kifizettetni a kezelés árát?

Nálunk sokan védekeznek azzal, hogy előre kell átutalni a kezelés költségét vagy egy részét, de én ezt nem tartom jó megoldásnak – hangsúlyozza Katarína. – Ha a vendég nem jön el a megbeszélt időpontra, akkor ehhez én úgy állok hozzá, hogy örülök, hogy váratlanul lett egy kis szabad időm. Persze egy kezdőnek ez durva pénzkiesést jelenthet.

Vendéget még nem küldtem el késésért

– Két ágyon dolgozunk egy helyiségben, és ha késve érkezik a vendég, a kolléganővel összehangoljuk a munkafázisainkat, és megoldjuk a kisebb csúszásokat. Emiatt nem küldjük el se akkor, se a későbbiek során őket – állítja határozottan. – Ha pedig valaki olyan sokat késik, hogy jönne már a következő vendég, akkor a kolléganővel közösen kitaláljuk, hogy milyen gyors kezelés fér bele a fennmaradó időbe. Ha az utolsó vendég késik, az nem gond, még ha rá is kell húznunk emiatt. Ilyenkor nem faragunk le a kezelésből semmit sem. Ha pedig napközben fordul elő egy félórás késés, ami miatt tolódna az egész nap, akkor csak a legfontosabb kezeléseket végezzük el, ami belefér az időbe, a többit legközelebbre hagyjuk. Lekopogom, olyan eset még nem volt, hogy lemondás nélkül nem jött volna el valaki – kopogja le mosolyogva.

A rendszeresen késő vagy „feledékeny” vendég okozta problémára igazából nincs jó megoldás, mert az sem jó ha, előre elkérjük a kezelés árát, de az sem, ha ún. büntetést fizettetünk vele, és főként nem, ha nem fogadjuk őt többet.

Segít a Facebook

– Nálam szerencsére eddig csak nagyon ritkán fordult elő, hogy egy vendég nem jött el a megbeszélt időpontra, de ezt mindig jelezték, ha az utolsó pillanatban is. Ilyenkor én felrakom a Facebookra, hogy van egy szabad időpontom, ami általában rögtön be is telik. Ha pedig nem, akkor bosszankodás helyett én inkább örülök annak, hogy egy kis szabad időhöz jutottam – zárja a gondolatait Katerína.