Mit kíván a Z-generáció a kozmetikában? (#2)

A közeljövő meghatározó vendégei, a Z-generáció tagjai számára az egyedi, formabontó, digitalizált eszközökkel kiegészített bőrápolás számít vonzónak. Emellett az azonnali eredmény, a környezetvédelem és a károsanyag-mentes kozmetikumok használata is alapvető fontosságú a számukra.

Szerző: Szakonyi Eszter kozmetikus mester, egészségügyi szakkozmetikus

Cikkünk előző részében áttekintettük a Z-generáció tagjainak jellegzetes vonásait, elvárásait

A Z-generáció a közösségi médiát használja a barátokkal való kapcsolatok erősítésére, új kapcsolatok létesítésére, hírek és információk szerzésére, ezért érdemes ezen a felületeken keresni őket a megszólításukhoz. Legjellemzőbb az Instagram és a TikTok felületek használata, míg a Facebookot elsősorban események szervezésére használják. Kontinenstől függetlenül ugyanazokat a zenéket hallgatják, filmeket nézik, divatirányzatokat követik, így megtalálni a kulcsot a megszólításukhoz, sokszoros eredménnyel kecsegtet az X-generáció eléréséhez képest.

A GenZ tagjai számára az életben maradás három fő alappillére az okostelefon, a jogosítvány és az érettségi


Vizualitás, egyediség, önkifejezés és környezetvédelem

A Z-generáció vizuális élmény utáni sóvárgása a legfontosabb prioritások közé emeli a vizualitást – ez igaz reklámra és térkialakításra egyaránt. Minden vonzó számukra, amely egyedi, más, különleges megközelítést tesz lehetővé.
A megszólításukhoz igazodó cégfilozófia tekintetében első helyen a társadalmi felelősségvállalás szerepel. Ennek része lehet a környezetbarát termékelőállítás vagy csomagolás. A globális statisztikák alapján a GenZ 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy például egy kozmetikai termék ne tartalmazzon környezetkárosító anyagokat. Ennek fókuszában a fenntartható fejlődés, a tisztább előállítás fontossága áll.
Második helyen az azonnali eredmény szerepel a kozmetikai termékekkel kapcsolatos preferencialistán.
Fontos az innovatív csomagolás és termékdizájn, mert ebben is az önkifejezés lehetősége tárul fel.
A generáció képviselői sokra értékelik a megszokottól eltérő jelzéseket és csomagolási megoldásokat, az új textúrákat, a reklámokban pedig a többféle bőrszín, bőrprobléma megmutatását. Ez mind közelebb hozhatja, vonzóbbá teheti a terméket a számukra.

Az online-kor úttörői a szépségápolás terén: Z-generáció

Csend, biztonság, formabontó megoldások és digitalizált eszközök

Rohanó, egyszerre virtuális és egyszerre valóságos világukban minden sikerre ítélt, ami pillanatnyi csendet, megnyugvást, biztonságot adhat.  A megszokott, rutinszerűen végezhető bőrápolási rituálék így különösen vonzóak számukra, főként, ha ezek újszerű, digitalizált eszközökkel kerülnek kiegészítésre.
Ha a megszólításuk a cél, érdemes új, formabontó megoldásokban gondolkodni, szabadon engedve a kreativitást,
levetkőzve minden sztereotip elgondolást, akár terméket, akár szolgáltatást szeretnénk a számukra értékesíteni.
Ez már csak azért is fontos, mert a generáció első tagjai nemrég léptek a munkaerőpiacra, és néhány éven belül szinte kizárólagosan belőlük épül fel az aktív, fizetőképes fogyasztói réteg.