Bogdán Dávid, a Salonic alapítója megtalálta azt a vállalkozási ötletet, amiért szívvel-lélekkel lelkesedik. A piac pedig bebizonyította, hogy valós az igény az online időpontfoglaló rendszerekre. A sikerek mellett persze a mélypontok sem kerülték el, maga mesélt róla, hogyan segítette át a tudatosság a legnehezebb vállalkozói időszakon.
Szerző: Támogatott tartalom
Bodgán Dávidot, a Salonic online időpontfoglaló rendszer alapítóját gyerekként elbűvölték az akkor még újdonságnak számító weboldalak és azonnal tudta, hogy programozással szeretne foglalkozni. 15 évig dolgozott szabadúszó szoftverfejlesztőként nagyobb projekteken, közben egyre inkább érezte a vállalkozó lét hívását. Az egyik megbízás során vette észre az online időpontfoglaló rendszerekben rejlő óriási potenciált. Magánemberként látta a felhasználói igényt, fejlesztőként pedig rögtön összeállt a fejében, hogyan lehetne ezt minden korábbinál jobban megvalósítani és programozni. Az élet pedig igazolta az elképzeléseit.
A magas minőség mindvégig alapvető elvárás volt
A Salonic indulását 1,5-2 éves szakmai felkészülés előzte meg. Ez idő alatt leendő ügyfelekből álló, 50 fős tesztelő csapat bevonásával tervezte a rendszert és a közvetlen visszajelzések alapján alakította, formálta a valódi ügyféligények szerint az online időpontfoglaló működését. Ez a gyakorlat a mai napig a Salonic sajátja. A legtöbb új funkciót valós ügyfél visszajelzések hívják életre. A közvetlen és szoros együttműködés miatt a Salonic csapata nemcsak érzi és érti a piacot, de a közvetlen fejlesztői kapcsolatnak köszönhetően rekordsebességgel valósulnak meg az új elképzelések.
A Salonic 2018-as indulását követően az első vendégek a szépségipari dolgozók és szépségszalonok közül kerültek ki. Az indulást azonban nehezítette, hogy a szakemberek túlságosan ragaszkodtak a kockás füzethez, nem láttak hatékonyságnövelő potenciált az online megoldásokban.
A Covid és a digitalizáció előretörése hozta meg az áttörést
A 2020-ban kirobbanó koronavírus-járvány aztán alapjaiban változtatta meg az addigi nézőpontokat. Hirtelen minden vállalkozás az online szolgáltatások felé fordult, elvárássá alakult az online bejelentkezés és drasztikusan megnőtt az érdeklődés a Salonic iránt. Jelentősen megugrott a felhasználók száma, és olyan komoly cégek is elkezdték használni, mint például a Béres Gyógyszergyár.
A Salonic online időpontfoglaló ma már több mint 5000 hazai vállalkozás mindennapjait teszi egyszerűbbé és havi 300 000 időpontfoglalás érkezik a rendszeren keresztül. A felhasználói kör jelentősen bővült, egészségügyi szolgáltatók, edzők, edzőtermek és más szolgáltatók is a Salonicot használják az online bejelentkezések automatizálására.
Segítség a kozmetikusoknak
Óriási segítség a kozmetikusoknak is, mert a Salonic nem veszi át a teljes kontrollt. Az online időpontfoglalón keresztül beérkeznek ugyan a foglalási igények, de a kozmetikus hatásköre marad a szolgáltatás és a kezeléshez szükséges idő rögzítése. Sőt, a közelmúltban debütált digitális beleegyező nyilatkozattal a kezelésekhez szükséges kötelező dokumentumok kiküldése, aláírattatása és nyilvántartása egyaránt automatizálható, amivel szintén rengeteg időt és pénzt spórolnak a szakemberek.
Ezzel együtt persze nőtt a Salonic stáb is. Dávid mellett 12 fős csapat támogatja a szalonokat, üzleteket, hogy segítsenek a bevezetésben és az átállásban. Az ügyfelek több mint 25%-a pedig közvetlen ajánlás útján talál a Salonic-ra, ami óriási eredmény.
– Bár hamarabb elkezdtük volna – ezt sok partnertől hallottuk már, mint felismerést. Arról számolnak be, hogy amióta a Salonic segítségükre van, megváltozott az életük, több idejük van, több pénzt keresnek. Egy ügyfelünk kimutatta, hogy egy év alatt egymillió forint pluszt termelt számára az, hogy áttért az online időpontfoglalásra. Ha csak havonta két-három olyan kezelés van egy kozmetikusnál, amit egy automatikus emlékeztetővel sikerül megmentenünk, az már több bevételt generál – mondja Dávid a Salonic egyértelmű előnyeiről.
Nem éri meg túlvállalni magunkat
A gyors sikerek mellett több mélypont is nehezítette a növekedést.
– A kisfiam születésével új kihívásoknak is meg kellett felelnem, a Salonic-ban egyre több lett a feladat és ebben az időszakban vesztettem el imádott kutyáimat is. Az óriási lelki teher miatt teljesen leépültem, nem tudtam dolgozni. Szerencsére mertem külső segítséget kérni. A mentorom helyre tett, és megértette velem, nagyon fontos, hogy próbáljak csak annyi feladatot elvégezni, amennyit tudok, soha nem szabad túlvállalnom magam – meséli Dávid.
Ma már úgy véli, hogy a vállalkozás-vezetést mindenki a saját kárán tanulja meg. Ezért érdemes erről autodidakta módon minél többet tanulni, amit a negatív és pozitív tapasztalatok szépen kiegészítenek.
Jó fél éve tudatosan keresem a tanulási lehetőségeket, tréningeket, workshopokat. És az is fontos számomra, hogy olyan emberek társaságában legyek, akik nálam jobbak, de a rezgésünk egy, mert akkor ők felhúznak magukhoz.
Ez a vállalkozói tudatosság segíthet a célok meghatározásában, az út kijelölésében és a megvalósításban.
– Szeretném, ha mi lennénk a legnagyobb foglalási rendszer Magyarországon, több ezer ügyféllel, akár több tucat alkalmazottal. Tízéves távlatban pedig már látom azt is, hogy külföldi piacokon is megjelenünk, hazai bázissal.” – osztotta meg Dávid a jövőbeli terveket.
Dáviddal és csapatával október 27-28-án a Lurdy Rendezvényközpontban személyesen is találkozhatsz a 31. Beauty Forum Budapest rendezvényen, ahol izgalmas előadással és egy óriási bejelentéssel is készülnek.
Az eredeti cikk a Hello Business oldalán jelent meg.
A témához kapcsolódó fontos cikkeink:
Bogdán Dávid: A digitális fejlődést nem tudod megállítani, sokkal jobb, ha élsz vele